Mikko N Posted May 22 Posted May 22 (edited) Ongelmana oli 2. sylinterin imusarjan kuumeneminen käydessä. Tai kävi kuumempana kuin muut. Venttilien säätöä tehty ja vikaa oli. Nyt pitäisi olla venttiilit säädetty kohdilleen. Onko normaalia, että boxeri koneissa 1. ja 2. sylinteri käyvät selvästi kuumempina? Tällainenkin huhu on toreilla kuultu... Edited May 22 by Mikko N Quote
ovaaliheppu Posted May 22 Posted May 22 (edited) Toreilla liikkuu kaikenlaisia huhuja... En oo ite huomannu ikinä minkäänmoisia eroja imusarjasta pääteltynä, vanhemmissa koneissa joissa ei ole doghouse jäähdytintä, kolmospytty on ollut se joka käynyt kuumimpana. Doghousen kanssa tuokin ongelma on lähes poistunut. Toki puhallinkopan virtaukset ja hieman puhalluskanavasta ei täysin linjassa olevat pytyt ei aivan identtistä jäähdytysvirtausta saa. Kyllähän se lämpö siirtyy imusarjaankin kannesta aivan luonnollisesti jos välissä peltitiiviste. Jos ero on oikeen hemmetinmoinen niin ekana katsoisin että onko sen puolen ilmaläpät puhallinkopasta täysin auki, vai onko termostaatti koko ajan kiinni, käyttötanko jumissa tms. mikäli termaria ja läppiä edes paikallaan on. Venttiilisäätö nyt ei hetimiten vaikuta kannen lämpötilaan sen kummemmin, naputtaa jos on liikaa, ja melko pian palaa pakoventtiili pilalle jos kantaa, samaten sen kuulee kyllä äänestä jos venttiili ei sulkeudu, supsutus on melko reilu, on sitten kyse imu tai pakopuolesta Edited May 22 by ovaaliheppu Quote
-tipi- Posted May 22 Posted May 22 (edited) Jos on kansi halki tai muu imuvuoto, niin kuumaksihan se kansi menee. Imuvuodon voi löytää suihkimalla vaikka bräkleeniä imarin saumoihin tyhjäkäynnillä, jos kierrokset nousee, on jossain vuoto. Esim. kumit imarin ja pässinsarvien välissä kaksreikäkannellisessa Typ1-koneessa voi olla halki just piilossa puhalinkopanpuolella. Toki nää imuvuodot monesti huomaa myös paukkeena pakarissa moottorijarrutuksella. Tarkasta puristukset, mut parhaiten halkeamat selviää kannen irrottamalla. Kannattaa myös aina mainita mistä bokserimoottorista on kyse. Kuvakin kertoo paljon. Allekirjoituksesi Paliksessakin taitaa olla ollut 2-3 eri bokserimoottorivarianttia. Edited May 22 by -tipi- Quote
Tanhis Posted May 22 Posted May 22 Niin ja aina kun lämpöongelmista ruvetaan puhumaan niin hyvä lähteä liikkeelle siittä mitä jäähdytyspeltejä on kadonnut matkanvarrella ja onko jäähdytystä, kaasaria/imusarjaa, pakoputkistoa tai öljyjärjestelmää jotenkin modifoitu. Eli kuva on kiva. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.