Jarzki Posted June 5 Posted June 5 Noniin uusittiin fastyyn työntötankojen suojaputket, kannet kii ja venttiilien säätö. Nyt ei millään käyntiin...oikein kun sahaa niin lähes niinkun olis lähdössä mutta sitten tussauttaa putkessa tjms. Mietin nyt että menikö tuos jotenkin vituralleen tuo säätö. Auto siis type 3 1972 1600 koneella ja vakio. Haynesin manuaalin mukaan eli 1 sylkkä tdc ja molemmat venat 0,15mm shimmaus. Sitten 180 astetta ympäri (myötäpäivään?) ja 2 sylinteri, taas 180 astetta ja 3 sylkkä, sit 180 astetta ja sylinteri 4... ja kylmänä säädetty. Mietin vaan kun tuola Just bugsin sivulla oli ohje että seurata sytty järjestystä säädettäessä eli 1, 4, 3, 2 ? JBugs.com: VW Valve Adjustment Procedure mutta sitten tubesta löytyy video jossa tuossa 1,2,3,4 järjestyksessä mutta vastapäivään pyörittäen ? Mikä on oikea tapa ? Quote
ovaaliheppu Posted June 5 Posted June 5 Millä vaan saat ne oikein säädettyä :D itse suosin tota viimeistä, 90 astetta vastapäivään jakajasta kurkaten (tai 180 astetta hihniksestä) ja aina seuraava pytty valmiina säädettäväks 1/2 ja toiselle puolelle 3/4 ja venakopat takas kii. Välys juurikin kylmänä. Eihän sulla oo tulpanjohdot ollu irti ja nyt sekasin? Quote
Tanhis Posted June 5 Posted June 5 Tarkista nyt että konetta pyöritettäessä että kaikissa keinuissa on välys ja että välys max 0.15 Oikeastaan ainut millä tuon saa pieleen on laittamalla liian iso välys että venttiili ei painu tarpeeksi auki (aikalailla mahdoton rasti) Tai sitten on niin tiukka välys että ventiili ei sukeudu. Quote
-tipi- Posted June 5 Posted June 5 Mulla oli joskus punottu kolkin koneessa hihnapyörä väärään asentoon (kohdistustapille hihnapyörän ja puhaltimenvälissä joko murjottu tai tehty toinen reikä) niin ei meinannut löytyä oikee syttykohta millään. Mut kun katto ykösen yläkuolokohdan ja syttymerkin kohalleen, niin sai säädettyä. Quote
Tanhis Posted June 5 Posted June 5 19 minutes ago, -tipi- said: Mulla oli joskus punottu kolkin koneessa hihnapyörä väärään asentoon (kohdistustapille hihnapyörän ja puhaltimenvälissä joko murjottu tai tehty toinen reikä) niin ei meinannut löytyä oikee syttykohta millään. Mut kun katto ykösen yläkuolokohdan ja syttymerkin kohalleen, niin sai säädettyä. Et ole ainut kenelle näin käynyt. Tämä tapahtuu ehkä sen takia kun kolkin hihna/puhallinpyörän momenttia (94-109 lb.ft.) ei ole momenttilistoillla ja jos sen kiristää kuplan momenttiin (29-36 lb.ft.) on se auttamatta liian löysässä. 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.