Jump to content

Tupla solex säätöhommista


Recommended Posts

Posted

Tere.

Olis pientä ongelmaa kuplan polttoainepuolessa. Eli tyhjäkäynti ok, kovemmilla kierroksilla tilanne ihan hyvä. Mutta ongelma on se kun kaasua painaa tasaisesti niin tulee alun jälkeen pieni "kuollut" kohta ja kone tukehtuu. Kaasua lisää painettaessa tokenee ja taas vetää ihan hyvin. Mikähän pielessä?

Posted

Tänäpäivänä kun seosmittareita on helposti saatavilla,sellainen käyttöön niin näkee onko seoksen muodostuminen kaasareissa pielessä vai joku muu. Mut solexin suurin ongelma on siirtymäpiirin onnettomuus tyhjäkäyntiseokselta pääsuutinpiirille ja siinä kohtaa seos yleensä käy laihalla. Ja on sit melko hankala saada toimimaan kunnolla jos arvotaan suuttimia kaasuttimeen ilman seosmittaria.

Posted

40 solexin brosolit kyseessä. Aiemmin toiminut ihan ok, ja nyt pikkuhiljaa alkanut hiipimään tuo oire että tukehtuu. Ainoa miten vuosien aikana kaasareihin on koskettu, niin kohot on vaihdettu kun toinen alkoi päästämään tavaraa neulaventtiilistä läpi. Suuttimia ei ole vaihdettu, kun tähän saakka toiminut ok

Posted

Päivän tutkimisen jälkeen vaikuttaa kohta nyt lopulta sytytyspuolen vialta. 009 jakaja käytössä ilman alipainesäätöä. Hyvin käynnistyy, puristukset ok, tulpat ja johdot ok. Kipinä tulee, mutta ei käy 1 ja 3 pytyllä....johdot kun nyppää irti niin ei käynti muutu. Mystistä kyllä kun kipinä tulee tulpalle asti, ja venttiilit ei kanna ja työntötangot ja venttiilit liikkuu...

Posted
Päivän tutkimisen jälkeen vaikuttaa kohta nyt lopulta sytytyspuolen vialta. 009 jakaja käytössä ilman alipainesäätöä. Hyvin käynnistyy, puristukset ok, tulpat ja johdot ok. Kipinä tulee, mutta ei käy 1 ja 3 pytyllä....johdot kun nyppää irti niin ei käynti muutu. Mystistä kyllä kun kipinä tulee tulpalle asti, ja venttiilit ei kanna ja työntötangot ja venttiilit liikkuu...
Tämä on melko normaalia 1-kurkkuisilla nurkkakaasareilla.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Posted

No niin, alkaa olleen taas auto paremmassa iskussa. Vaihdoin jakajan toiseen kun hyllystä sattui sellainen löytymään. Ja kaasareita vähän säätelin uudelleen. Synkronoinnin tarkastus ja tyhjäkäynnin säätö auttoi asiaan. Pieni kuollut kohta tuntuu edelleen kun vaihtaa tyhjäkäyntipiiriltä pääsuuttimille, mutta huomattava parannus. Ja tämä pieni kuollut kohta tässä koneessa on tuossa kohtaa aina tuntunut. Mutta senkin saa varmaan paremmaksi kun joskus jaksaa värkätä suuttimien kans ja ehkä jopa hommata se seoamittari avuksi.

Posted

Isot tyhjäkäyntisuuttimet ja seossäätöruuvin kääntö lähes kiinni auttoi tähän. Lantan Terolla kävi säädössä faijan Karmanni missä oli täysin samaa ongelmaa.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...