ovaaliheppu Posted July 29 Posted July 29 (edited) Onko muilla pelannu ku junan vessa? Huomasin eilen että toi usb laturipistoke joka näyttää latausjännitteen myös ajaessa vilkutti ylijännitettä, ja auton sytytys ikäänku pätki satunnaisesti. Vaikka valot päällä niin meni siis reilusti yli 14.6V johon asteikko loppuu, pyyhkimetkin sai laittaa päälle ja edelleen 14.6V. Nyt mittasin tyhjäkäynnillä sen seilaavan 11-13V ja varmaan jostain 1500rpm ylöspäin tuuppas 15.3V koko ajan. Startatessa latauksen merkkivalo oli tosi himmee, muutaman päivän. Vaihdoin orggis mekaanisen, nyt ei seilaa tyhjäkäynnillä, antaa 12.6-12.8V ja kierroksilla tasaisesti 13.4V. Ja merkkivalo loistaa yhtä kirkkaasti ku öljynpainekin. Elektroninen ollu ny vuodesta -22 ja kilsoja luokkaa 55tkm. Hajosiko jo? Tähän asti pelas nätisti, valot päällä 70-80km/h matkavauhdissa piti hyvin 13.8-14.2V. Onks ohjeita miten vakiota säädetään niin että latais pikkusen enemmän, toki tuokin riittää, mutta jotenki 14V tuntuis henkisesti paremmalta 😄 Edited July 29 by ovaaliheppu Quote
Twn Cornet Posted July 29 Posted July 29 Alakulmassa olevassa kuvassa kun a kirjaimen osoittavaa väliä suurentaa 0.5mm- 1mm pitäisi ladata enemmän. 4 Quote
Marko Posted July 31 Posted July 31 On 7/29/2025 at 11:59 PM, ovaaliheppu said: Vaihdoin orggis mekaanisen, nyt ei seilaa tyhjäkäynnillä, antaa 12.6-12.8V ja kierroksilla tasaisesti 13.4V. Ja merkkivalo loistaa yhtä kirkkaasti ku öljynpainekin. Toi ei ole tarpeeksi, pitäs olla siellä 14.2V - 14.5V. Säädin jos hajoaa niin vaihtari laturi pukkaa sen 15-17V Quote
ovaaliheppu Posted August 2 Author Posted August 2 (edited) Pitäskö toi niinku säätää ilman sähkölaitteiden käyttöä (valot yms) vaan auton käydessä tohon 14-14.5 nurkille? Tää perus mekaaninen onkin vähän haastavampi näköjään säätää taivuttelemalla. Ensin sain niin, että lataa 14-14.2V lyhyiden ollessa päällä mutta vastaavasti tuuttaa ylijännitteelle suht matalilla kierroksilla jos valot ei oo päällä. Toi elektroninen antoi hiton paljon tasasemmin jännitteen tossa 14 huitteilla, oli valot tai ei. Ny aikani sohlattua tyhkäynnillä 12.8-13.2V ja ajonopeudessa 14-14.6V ilman valoja Katsotaan pysyykö siinä Edited August 2 by ovaaliheppu 1 Quote
ovaaliheppu Posted August 3 Author Posted August 3 (edited) Mystisiä ovat sähkön tiet. Rökellys ja paukuttelu ei muuttunu vaikka latauksen sai "minttiin". Aloin sulkemaan vikamahdollisuuksia järjestyksessä, pyörijä, kansi, puola, tulpat, johdot, sit vikana kärjet ja konkka, jonka jälkeen pelitti ku junan vessa. Vaihdoin kaikki muut autossa olleet takas, mutta uus konkka ja kärki sai jäädä. Aijai ku tikittää nätisti mutta latausjännite muuttui selkeesti. Vaihdoin elektronisen säätimen takas ja jumaliste kaikki pelaa niinku aina ennenkin, lataus ja sytytys. Voiko viallinen konkka vaikuttaa latausjännitteeseen noin rajusti. Tuntuu vähän hämärältä... Toki mahdollista että on ollu kosketushäiriötäkin monessa liitoksessa, kaikkia kun nyt renattu enemmän ku tarpeeks niin voi kontakti olla parempi Edited August 3 by ovaaliheppu 3 Quote
ovaaliheppu Posted 4 hours ago Author Posted 4 hours ago Jahas, ei tää olekaan selätetty täysin, aamulla huomasin että latausvalo kiiluu ja lataus ei oo tyhjäkäynnillä taas sitä mitä aiemmin. Samaten ei kierroksillakaan, mutta selkeesti latauksen puolella sentään, eli jossain 13.2-13.4 huitteilla. Ajelin 20km ja stoppasin kaupalle, jatkoin siitä, niin kas että taas vedetään jännitenäyttö 14.4-14.6V, mutta ei vielä vilkkunut ylijännitevalo. Siltikin mittaristossa kiiluu välillä voimakkaammin ja välillä heikommin tuo merkkivalo. Josko sitä nyt ostais toisen elektronisen jo oottamaan hyllyyn jyystinkeis Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.