Jump to content

Öljyn kierto/jäähdytys


Guest E.H

Recommended Posts

Posted

On tässä pohdituttanut muutama ehkä hassukin kysymys ?

 

Eli jos vaihdan pienen hihnapyörän tilalle vakio pyörän, niin paljonko tehoja häviää, vai onko merkitystä?

 

Entä paraneeko jäähdytys siten että voin jättää lisä coolerin pois?

 

Sitten vielä että mahtuuko suodatinpumppu vakio hihnapyörän kanssa, ja onko öljynkierron paluu adapteri käypänen keksintö? Kun ei oikein paikallaan olevaan koneeseen viitsisi/mahdu poraileen full flow kierteitä.

Olen jossain bittiavaruudessa nähnyt öljypumpun kannen jossa oli lähtö ja paluu, mutta ei löydy enää. Eikä varmaan tässä maassa.

 

Ja kyseessä on 1915 pannu tehot täys arvoitus, mutta pirtee on/olis jos sais kaasarin toimiin.

Guest Mika Raussi
Posted

Ja eiks toi mahu ihan hyvin vakiokokosen pyörän kanssa?

Posted

Toi CB (mitä itsekin tuossa linkissä tarkoitin) ei ole sitten pelkkä kansi, vaan koko pumppu. Ei ole pelkkää kantta jossa olis lähto ja paluu ja toimis vakio pumpun kanssa. (AConly varmaan tämän kyllä tietää, mutta alkuperäiselle kysyjälle niinkun tiedoksi).

Posted

Suodatinpumppu mahtuu mallista riippuen kun rälläköi kannen ulkopinnasta vähän tavaraa pois,silloin mahtuu vakiohihnapyörä+aluspelti.

pienempi hihnapyörä lisää tehoa yläkierroksilla ja vaikka paperilla vähän niin eron kyllä tuntee ajaessa kone kiertää kevyemmin korkeilla kierroksilla. Lisäcooleriin en ota kantaa. Pienempää hihnapyörää en suosittele pitkiä matkoja ajettaviin maantiemoottoreihin. Öljynlämpömittarin asennus suotavaa.

Posted
Ja eiks toi mahu ihan hyvin vakiokokosen pyörän kanssa?

 

Mahtuu, mulla oli yhessä koneessa tuollainen vastaava mutta lähtö ja paluu eri puolella.

Posted

Keiteleen Koneessa oli pumppuja jossa lahto ja paluu, ainakin about vuosi sitten :)

 

Jan

Posted

Just tollasen laitoin yhteen koneeseen.

Siinä kannessa on sitten M16x1.5 kierteet. Tohon laitoin teflonletkut ja suodattimen kunnon liittimillä.

Posted

No joo kiitosta vaan. Toi pumppu, ei vaan pelkkä kansi, on just se mitä tarkoitin.

Nyt kait pitäis vaan repiä nyky pumppu irti että sais selvyyden minkä sortin nokka-akseli siinä on, 3 vai 4 niittinen. Eikös niissä pumpuissa ole jotain eroa, näin olen ollut ymmärtävinäni.

Guest Tuoppi
Posted

ostin vuosi sitten kk:sta kyseisen pumpun ja vakio hihnapyörän ja hyvin on pelannu ja mitään kikkailuja ei tarvinnu tehä.

Posted

luotettavasta lahteesta olen kuullut etta tuo on ihan ok ratkaisu mietoihin koneisiin, mutta isompaan oljyntarpeeseen nuo kanavat ahdistavat virtausta liikaa.

 

Jan

Posted

Tässä kun tänään tutustuin paremmin tuohon koneeseen, niin tuolla virranjakajan takana siinä öljynpaineanturin lähellä koneen päällä on kierteitetty tulpattu reikä. Eikös siittäkin mene pääöljy kanavaan, jos laittaisi paluukierron siihen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...