Guest E.H Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 On tässä pohdituttanut muutama ehkä hassukin kysymys ? Eli jos vaihdan pienen hihnapyörän tilalle vakio pyörän, niin paljonko tehoja häviää, vai onko merkitystä? Entä paraneeko jäähdytys siten että voin jättää lisä coolerin pois? Sitten vielä että mahtuuko suodatinpumppu vakio hihnapyörän kanssa, ja onko öljynkierron paluu adapteri käypänen keksintö? Kun ei oikein paikallaan olevaan koneeseen viitsisi/mahdu poraileen full flow kierteitä. Olen jossain bittiavaruudessa nähnyt öljypumpun kannen jossa oli lähtö ja paluu, mutta ei löydy enää. Eikä varmaan tässä maassa. Ja kyseessä on 1915 pannu tehot täys arvoitus, mutta pirtee on/olis jos sais kaasarin toimiin. Quote Link to comment
metake Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Olen jossain bittiavaruudessa nähnyt öljypumpun kannen jossa oli lähtö ja paluu, mutta ei löydy enää. http://www.streetstyleandpower.com/ssp/ ... lateID=ssp Quote Link to comment
Marko Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 http://www.cbperformance.com/catalogimages/1798.jpg Myös Bugpackilla tais olla vastaava. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Ja eiks toi mahu ihan hyvin vakiokokosen pyörän kanssa? Quote Link to comment
metake Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Toi CB (mitä itsekin tuossa linkissä tarkoitin) ei ole sitten pelkkä kansi, vaan koko pumppu. Ei ole pelkkää kantta jossa olis lähto ja paluu ja toimis vakio pumpun kanssa. (AConly varmaan tämän kyllä tietää, mutta alkuperäiselle kysyjälle niinkun tiedoksi). Quote Link to comment
Racing Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Suodatinpumppu mahtuu mallista riippuen kun rälläköi kannen ulkopinnasta vähän tavaraa pois,silloin mahtuu vakiohihnapyörä+aluspelti. pienempi hihnapyörä lisää tehoa yläkierroksilla ja vaikka paperilla vähän niin eron kyllä tuntee ajaessa kone kiertää kevyemmin korkeilla kierroksilla. Lisäcooleriin en ota kantaa. Pienempää hihnapyörää en suosittele pitkiä matkoja ajettaviin maantiemoottoreihin. Öljynlämpömittarin asennus suotavaa. Quote Link to comment
Marko Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Ja eiks toi mahu ihan hyvin vakiokokosen pyörän kanssa? Mahtuu, mulla oli yhessä koneessa tuollainen vastaava mutta lähtö ja paluu eri puolella. Quote Link to comment
Guest Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 Keiteleen Koneessa oli pumppuja jossa lahto ja paluu, ainakin about vuosi sitten :) Jan Quote Link to comment
JaniM Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 Just tollasen laitoin yhteen koneeseen. Siinä kannessa on sitten M16x1.5 kierteet. Tohon laitoin teflonletkut ja suodattimen kunnon liittimillä. Quote Link to comment
Guest E.H Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 No joo kiitosta vaan. Toi pumppu, ei vaan pelkkä kansi, on just se mitä tarkoitin. Nyt kait pitäis vaan repiä nyky pumppu irti että sais selvyyden minkä sortin nokka-akseli siinä on, 3 vai 4 niittinen. Eikös niissä pumpuissa ole jotain eroa, näin olen ollut ymmärtävinäni. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 ostin vuosi sitten kk:sta kyseisen pumpun ja vakio hihnapyörän ja hyvin on pelannu ja mitään kikkailuja ei tarvinnu tehä. Quote Link to comment
Guest Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 luotettavasta lahteesta olen kuullut etta tuo on ihan ok ratkaisu mietoihin koneisiin, mutta isompaan oljyntarpeeseen nuo kanavat ahdistavat virtausta liikaa. Jan Quote Link to comment
Guest E.H Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Tässä kun tänään tutustuin paremmin tuohon koneeseen, niin tuolla virranjakajan takana siinä öljynpaineanturin lähellä koneen päällä on kierteitetty tulpattu reikä. Eikös siittäkin mene pääöljy kanavaan, jos laittaisi paluukierron siihen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.