Jani Posted Tuesday at 03:57 PM Posted Tuesday at 03:57 PM (edited) Ei tullut tälläkään kertaa Jeanssia eikä Ässää...tuli Weltmeister juhlamalli! Olen erityisen tyytyväinen hankintaan koska tämä(kin) on lähes ruostevapaa. Apuskuskin lattiassa on heikko kohta, muuten vaikuttaa tosi ehjältä koriltaan. Tarkoitus on tehdä aika perusteellinen entisöinti. Nyt menee pari kuukautta välissä keltaisen kuplan viimeistelyä, ja Porsche 356 hitsaus hommia. Tämän vuoro voisi alkaa Helmikuussa niin just ehtii kesäksi liikenteeseen. Muutamia yksityiskohtia kaipailen ja kyselin jo Fb puolella. Mitali kojelaudalle ja kultainen avaimenperä ainakin puuttuu varusteista. Toki aika paljon muutakin ennenkuin auto on näyttelyvalmis😁 Edited Tuesday at 06:27 PM by Jani 8 Quote
Dennis Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago (edited) Hieno löytö, nämä -70 luvun autot kun ovat todella kovia ruostumaan joten luonnollinen poistuma on ollut erittäin iso Kun rakensin minun punaisen 1300 -74 kuplan vuosina 1987...1992 12-17 vuotiaana sain noin 16 vuotiaana tällaisen Weltmeisterin ilmaiseksi puolitutulta sillä ehdolla että palautan uudehkon akun omistajalle, se oli saanut katsastuksessa tuomion "älä tule näyttämään tätä uudestaan" Se auto oli täysin tomiva, mutta niin mätä ettei ollut oikeastaan mitään järkeä korjata sitä, jopa etuakseli ja rungon etupää mihin etuakseli tuli kiinni oli aivan näkkileipää ja elettiin noin vuotta 1990 Muistan että auto oli sinisen värin alta punainen tuulilasista eteenpäin, eli se oli todennäköisesti joskus keulakolaroitu ja koko keula oli vaihdettu, tämä kolari ja korjaus on voinut edesauttaa ruostumista... no olihan auto jo silloin noin 18 vuotta vanha No syyllistyin sitten tällaisen Welteisterin purkamiseen varaosiksi ja loput metallinkeräykseen, no sen puskurien kumilistat jatkavat edelleen matkaa minun -74 kuplassa, sen moottorista tuli minun ensimmäinen viriviri moottori 92x69 kombolla jne joten se auto meni hyötykäyttöön Onnellinen Weltmeister omistaja kauan sitten... onneksi me ollaan edelleen nuoria 😂 Edited 1 hour ago by Dennis 1 Quote
Jani Posted 1 hour ago Author Posted 1 hour ago Joskus 90- luvun lopulla ostin myös Weltmeisterin, aivan läpimätä mutta ajokuntoinen. Paikallinen tekijä hyödynsi siitä sitten korin osia aika laajasti oman venytetyn limusiini projektiin. Kyseinen auto taitaa edelleen olla liikenteessä. Sen kummemmin ei ole muistikuvaa enää mitä lopulle osille tapahtui, paitsi kaksi juhlavannetta on edelleen työvalojen jalustana😅 Välillä harmittaa mitä kaikkea hölmöyksiä on ehtinyt tehdä, mutta se oli se tieto mitä silloin oli. Quote
Recommended Posts