Jump to content

Juniksen levyjarrut?


Recommended Posts

Onko kellään tietoa/linkkivinkkiä kuinka junikseen saisi asennettua vaikkapa levykeulakuplan/horizöntin satulat ja levykeulakuplan levyt?

 

Siitä oon tietonen että varhasen pallun e-akselo menis junikseen ja niihin sitten hiukka myöhäsemmän pallun levyt juu.

 

Tai joo voihan toi olla mahdontakin? Saa kommentoida.

 

 

 

seb.

Link to comment

Jommallakummalla pastalla oli muistaakseni vast'ikään selostettu miten palliksen levy sopii juniksen olkaan, muistanko oikein? Et sit vain satulalle kiinnike tehden. En ite nopeella haulla löytänyt. Oisko se Jappe tahi Miikkulainen kirjuutellu tuosta?

Link to comment
Guest metyme

Ittellä on juniksen akseli,pallon navat,-85 tölkkisynkron levyt ja satulat.

Takana vw.n rummusta sorvatut navat,MB 124 levyt ja SAAB 9000 satulat joissa kässäri toimii vaijerilla!!!

Link to comment

Ma laitoin pallon tukivarret, olat ja levyjarruhilut. Ei ongelmia, plug & play.

En mene vannomaan mista mallista itse akseli oli. Sita en vaihtanut, jos se oli palliksen akseli niin oli edellisen omistajan toimesta vaihdettu.

 

Jan

Link to comment
Guest Toheltaja

mulla juniksen omassa akselissa pallokeulan navat, etumoottoriporterin etulevyt ja adapterilla avensiksen etusatulat. Meni pienen miettimisen jälkeen paikoilleen. Avensiksen satuloille tuolle kombinatiolle löytyy kiinnikkeitä ylimääräisenä kans.

 

Pallokeulan napa menee bolt on, mutta palliksen levy ei mahdu, ku ottaa juniksen olkaan kiinni.

 

Takana pallon IRS, jossa 124 mesen levy sekä avensiksen satula käsijarrulla.

Link to comment

wau!

 

Jos oon ymmärtäänny oikein niin johkin juniksen etuakseloon saakin pallislevyjarrut "bolt-oon" niin jotta vaihtaa olka-akselo/tukivarret palliksesta myös? Mahtaako kukaan muistaa minkä ikänen etuakselo se pitäis olla?

 

Urbaanilegenda myös kertoi jotta palliksen levyjen päälle mahtuis 14tuumanen vantelo??

 

En löytänny pikasella haulla mäkään infoa tosta Tipin mainitsemasta keskustelusta.

 

zebbbbb

Link to comment
Guest Toheltaja

menisköhän tohon uudempaan malliin sit palloiksen tukarit suoraan? Voi olla että kolkavarsikulmat ei o ihan tehtaan ihannemitoissa, mun muistikuvan mukaan juniksen akseliputket on lähempänä toisiaan ku pallossa. Pallon alempi o reilusti alempana koska olka-akseli on taasen tuhdimman kokoinen. Voin sovittaa loppuviikosta tallilla meneekö pallon kamat heittämällä juniksen akseliputkeen. Molempia ku o purettuna lattialla.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Ainaki 14" fuchsi sopi päälle.

 

Tossa 14 tuumasessa fukissa on muistaakseni jotenkin normaalista poikkeeva vanteen poikkileikkauksen profiili. Joten, vaikka 14 tuumanen fukki sopii, niin se ei takaa että normaalit 14 tuuman vanteet sopis kanssa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...