Jump to content

1200 D-moottorin kehittelyä


Guest juse

Recommended Posts

Pari kysymystä uudemmasta 1200 moottorista asiaa tunteville:

1. Olenko yhdistänyt asiat oikein, että viimeinen päivitys 70-luvulla 1200cm3 moottorista oli ns. D-lohkossa ja jotain 34HP?

2. Nokka-akseli laakereilla vai ilman?

3. Isot vai pienet öljykanavat? Kannen pinnapultit M8 vai M10?

4. Yksiventtiilikannet mutta kaksi öljynpaineventtiiliä?

5. 1300cm3 moottorin 2-reikäkannetko menisivät melkein heittämällä tähän?

6. Samaten 69mm kampiko istuisi tuohon D-lohkoon?

7. Mitenkäs mäntä/sylinteri puolella tuo maksimi koko?

Tuskin olen likimainkaan ensimmäinen joka näitä kyselee. Tiedonsaantia vain rajoittaa se kun tätä konetta ei kai ole tuolla Ameriikan mantereella esiintynyt laisinkaan.

Ei ollut muuten yhdistyksen sivuilla tietäjiä:

http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=3793

 

Niin ja kuka muuten on Stinde???

Link to comment

Jeans kuplissa lienee aikalailla se viimeisin 1200cc versio suomeen tuoduista fläkistä. On Doghouse lohko, ja näihin on tehty isojakin moottoreita. Ts kaikki virihippelit menee kiinni aivan normaalisti.

69 kammellahan se ei enää oo 1200cc. Tonnokakssatasiin on ylikokopyttyjä olemassa Ø83mm(Ø20mm tapilla) sillon kuutioita 1385cc.

Semmonen vois olla metka kone.

Link to comment

Serkkulikan kuupelissa on edellisen omistajan mukaan juuri tuollainen jeansin kone. Mulla olisi sellainen hämärä mielikuva, että on kaksireikäkansilla...

 

Pitää käydä kattomassa päällepäin näkyvät Jusen murheet kun menen taassa Ruoskaan.

Link to comment

No vihdoin jotain palautetta.

Doodah siinä vainusikin jo että tässä olis suunnitelmissa persoonallinen paketti.

Lisää tietoo. Onko kukaan tehny näitä?

 

Niin, ja kuka perkule on salaperäinen Stinde??

Link to comment

Pah, jokku tarras kiinni tohon mun jeans ansaan.Thih, juu kirjoitin tosiaan (aikalailla se viimeisin 1200 versio), nää 76 & 80 luku miehet vois valistaa mua, mikä noissa on muuttunu sitten jeans koneen ku ovat niin viisaita;^)

Vai oliko se tähän jusen kyssäriin oleellinen tieto?!?

 

Enivei jeans koneissa ei oo 2-reikä kansia.

 

Juse on noita tehty. Seinäjoella on yksi (olisko ollu korkiakoski) ja täällä vaasassa on yks 67 jossa tommonen "1400cc" kone on kiinni.

Kevyellä vauhtiksella aika kierrosherkkä paketti. Vois olla judsonin kans makee setti. Ainut kynnys lienee pyttysarjan kova hinta, verrattuna tavalliseen tonnikuussataseen, mut olispa ainaki "pesiaali."

Link to comment

No jos tollanen Jeanssi moottori olis sitten se mun hakema D-kone, niin mistäs semmonen? Näitähän tietty sais hakee pois vaikka ilman stroukkerimiehiltä, kun ei tollanen mopokone mihinkään kulje...

Mopo-Juse

Link to comment

Interchange manuaalissa on vähän tulkinnanvaraisesti, mutta kuitenkin:

 

- nokan laakerit elokuu 65

- 2 öp-venttiiliä ja isommat kanavat 1970

- doghouse 1971

- 8mm pinnapultit marraskuu 72

 

D-lohko on aika laaja käsite, aukaisin viime vuonna ylimääräisen 2-venttiililohkon. Sisällä oli vanhat symmetriset kiertokanget, puhallinsysteemi oli tyyppiä ei-raitisilma. Kaikki mikä on irrotettavissa, saattaa olla vaihtunut tehtaan kierrätyssysteemissä tai muualla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...