Guest juse Posted September 13, 2004 Share Posted September 13, 2004 Pari kysymystä uudemmasta 1200 moottorista asiaa tunteville: 1. Olenko yhdistänyt asiat oikein, että viimeinen päivitys 70-luvulla 1200cm3 moottorista oli ns. D-lohkossa ja jotain 34HP? 2. Nokka-akseli laakereilla vai ilman? 3. Isot vai pienet öljykanavat? Kannen pinnapultit M8 vai M10? 4. Yksiventtiilikannet mutta kaksi öljynpaineventtiiliä? 5. 1300cm3 moottorin 2-reikäkannetko menisivät melkein heittämällä tähän? 6. Samaten 69mm kampiko istuisi tuohon D-lohkoon? 7. Mitenkäs mäntä/sylinteri puolella tuo maksimi koko? Tuskin olen likimainkaan ensimmäinen joka näitä kyselee. Tiedonsaantia vain rajoittaa se kun tätä konetta ei kai ole tuolla Ameriikan mantereella esiintynyt laisinkaan. Ei ollut muuten yhdistyksen sivuilla tietäjiä: http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=3793 Niin ja kuka muuten on Stinde??? Quote Link to comment
DOODAH Posted September 13, 2004 Share Posted September 13, 2004 Jeans kuplissa lienee aikalailla se viimeisin 1200cc versio suomeen tuoduista fläkistä. On Doghouse lohko, ja näihin on tehty isojakin moottoreita. Ts kaikki virihippelit menee kiinni aivan normaalisti. 69 kammellahan se ei enää oo 1200cc. Tonnokakssatasiin on ylikokopyttyjä olemassa Ø83mm(Ø20mm tapilla) sillon kuutioita 1385cc. Semmonen vois olla metka kone. Quote Link to comment
joksa Posted September 13, 2004 Share Posted September 13, 2004 Jeans kuplissa lienee aikalailla se viimeisin 1200cc versio suomeen tuoduista fläkistä. Mulla on -76:ssa - lienee todellakin viimeisiä, mutta malli ei ole Jeans, vaan 1300-1200. Quote Link to comment
Ketsa Posted September 13, 2004 Share Posted September 13, 2004 Serkkulikan kuupelissa on edellisen omistajan mukaan juuri tuollainen jeansin kone. Mulla olisi sellainen hämärä mielikuva, että on kaksireikäkansilla... Pitää käydä kattomassa päällepäin näkyvät Jusen murheet kun menen taassa Ruoskaan. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted September 13, 2004 Share Posted September 13, 2004 entäs esim 80-luvulla mexicossa tehdyt 1200 koneiset kuplat joita tuli suomeen? samoin 70-luvun lopulla sai 1303 cabriotakin vielä tiettyihin paikkoihin 1200 konella jne... Quote Link to comment
Guest juse Posted September 13, 2004 Share Posted September 13, 2004 No vihdoin jotain palautetta. Doodah siinä vainusikin jo että tässä olis suunnitelmissa persoonallinen paketti. Lisää tietoo. Onko kukaan tehny näitä? Niin, ja kuka perkule on salaperäinen Stinde?? Quote Link to comment
DOODAH Posted September 13, 2004 Share Posted September 13, 2004 Pah, jokku tarras kiinni tohon mun jeans ansaan.Thih, juu kirjoitin tosiaan (aikalailla se viimeisin 1200 versio), nää 76 & 80 luku miehet vois valistaa mua, mikä noissa on muuttunu sitten jeans koneen ku ovat niin viisaita;^) Vai oliko se tähän jusen kyssäriin oleellinen tieto?!? Enivei jeans koneissa ei oo 2-reikä kansia. Juse on noita tehty. Seinäjoella on yksi (olisko ollu korkiakoski) ja täällä vaasassa on yks 67 jossa tommonen "1400cc" kone on kiinni. Kevyellä vauhtiksella aika kierrosherkkä paketti. Vois olla judsonin kans makee setti. Ainut kynnys lienee pyttysarjan kova hinta, verrattuna tavalliseen tonnikuussataseen, mut olispa ainaki "pesiaali." Quote Link to comment
joksa Posted September 13, 2004 Share Posted September 13, 2004 Pah, jokku tarras kiinni tohon mun jeans ansaan.Thih, juu kirjoitin tosiaan (aikalailla se viimeisin 1200 versio) Juu, en toki väittänyt vastaan - kunhan totesin, että tuollainenkin sekasikiö löytyy 1200cc-koneella. Quote Link to comment
mikan Posted September 14, 2004 Share Posted September 14, 2004 Joskus oli ajatus korvata warren litranen 2T-motti tuollaisella jeansin 1200:lla. Olis mennyt prosenttirajojen puitteissa hyvin läpi. Sitten vaan virittämään... t. Mika Quote Link to comment
Guest juse Posted September 15, 2004 Share Posted September 15, 2004 No jos tollanen Jeanssi moottori olis sitten se mun hakema D-kone, niin mistäs semmonen? Näitähän tietty sais hakee pois vaikka ilman stroukkerimiehiltä, kun ei tollanen mopokone mihinkään kulje... Mopo-Juse Quote Link to comment
Guest Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 Interchange manuaalissa on vähän tulkinnanvaraisesti, mutta kuitenkin: - nokan laakerit elokuu 65 - 2 öp-venttiiliä ja isommat kanavat 1970 - doghouse 1971 - 8mm pinnapultit marraskuu 72 D-lohko on aika laaja käsite, aukaisin viime vuonna ylimääräisen 2-venttiililohkon. Sisällä oli vanhat symmetriset kiertokanget, puhallinsysteemi oli tyyppiä ei-raitisilma. Kaikki mikä on irrotettavissa, saattaa olla vaihtunut tehtaan kierrätyssysteemissä tai muualla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.