Jump to content

Uusi lohko


Juki

Recommended Posts

Ja kysytty on: Suomeen toimittavat ainoastaan UPS:illa, tässä heidän edustajansa kommentit kun kysyttiin lohkoa ja kampuraa:

 

Unfortunately we only ship via UPS Express. To ship a case and crankshaft

you will be looking at about 230.00. It is all based on weight.

 

Siihen tullit ja verot niin eipä ookaan enää halapa.

 

Puavo@dwl.fi

Link to comment
Guest fastghia

Käytännössähän aiempien arvioitteni mukaan tullit ja verot tekee senverran, että eurohinta Suomessa hinta on suurinpiirtein sama euroissa kuin alkup. hinta + lähetyskulut taaloissa.

 

Onks 500 euroa sitten kallis uudesta lohkosta, en tiedä kun mulla ei ole vertailuhintaa tiedossa. Jotenkin tuntuis kuitenkin, että vähemmillä välikäsillä lohkon sais halvemmalla, nehän kaiketi tehdään Mexicossa, siis suoraan sieltä tuomalla?

 

EDIT: hups tossa $230 UPS-kuluissa olikin kampura mukana...

Link to comment
Guest fastghia

Tässä on UPS worldwide expressin USA:sta lähtevien lähetysten hinnasto, jonka mukaan 32lbs Suomeen (zone 903) maksaa $227,25.

 

http://www.ups.com/media/us/currentrate ... ww-xpr.pdf

 

Jos se startti on ollut 9lbs niin silloin $115 täsmää ja 3x9lbs=27lbs joka taas maksaa $204,25 eli hollille menee, vai mitä Mikko? Eli saa siitä nyt ainakin jotain osviittaa UPS-hinnoista USA -> Härmä.

 

Mitäs semmonen VW-lohko painaa?

Link to comment

Tota Neoretron luetteloa selailtuani tuumin että piru vie , hyvää osaa kohtuuhintaan. Mutta eikös niihinkin tule jotain postimaksuja päälle...? Eli mikä olisi esim. lohkon lopullinen hinta sieltä tilattuna?

Skepsis-Juse

Link to comment

Juu kyllä. Tarkastin papereita ja niissä seisoi että koko paino olis ollu 32lbs, mutta sen täytyy olla väärin.

 

Esitteen mukaan yx startti painaa 8,8 lbs ( joka myös 4 lbs vähemmän kun vakio ), eli kolmesta tulee pakkauksineen n. se 27 lbs. Ja rahti vakuutuksineen oli 205 ja pienet risat päälle (,25 tai ,45).

 

Eli tässä paino/hinta suhdetta.

 

Niin ja sekä CB:n että Bugpakin lohkoista oli yhteisjuttu Hot Vw'ssä 05/2004. Molempien lohkojen ilmoitettiin painavan yli 40 lbs. Siittä vaan laskemaan mitä rahtia tulee.

 

Muuten lohkoista sen verran että kyseessä oli nostetuilla katolla olevat täysalulohkot, joihin sopii suoraan 86 isku. Myös mainita tulee että CB:n lohko oli innovatiivisempi ja pidemmälle ajateltu. Bugpak taas oli enempi vakiota vastaava, mutta alumiinista.

Link to comment
Guest fastghia
Ja kysytty on: Suomeen toimittavat ainoastaan UPS:illa, tässä heidän edustajansa kommentit kun kysyttiin lohkoa ja kampuraa:

 

Unfortunately we only ship via UPS Express. To ship a case and crankshaft

you will be looking at about 230.00. It is all based on weight.

 

Siihen tullit ja verot niin eipä ookaan enää halapa.

 

Puavo@dwl.fi

 

Justiinsa lukasin shoptalk forumsta että joku Costa Ricalainen on saanut CB:n suostumaan lähettämään USPS:llä (siis US Mail eli tavallinen posti):

 

http://www.shoptalkforums.com/viewtopic ... c&start=41

Link to comment
  • 2 months later...
Totanoiskis.

 

Eikös as21 lohko ole ihan yhtä hyvä kuin as41? Materiaali vain eri?

 

Eikös se ole materiaaliltaan parempi kuin vanhat as41 lohkot. Suurta eroa ei taida olla nykyisiin as41 lohkoihin.

 

Nyt on uusi lohkokin hankittu. Hintakin oli erittäin kohtuullinen, kiitos Tompan ;)

Link to comment

Jeps, 21sen pitäis olla parempi, mutta en tiedä tosiaan näistä ihan uusista 41sistä.

 

Nappasin juuri tuollaisen CB:n peruslohkon syliini ja hyppäsin kotivaalle.

 

Yksinään näyttäisi olevan 10 kiloa ja sylissä tuo "omamassaan" 11 kiloa lisää, eli noilla toleransseilla voisi väittää sen painavan n. 10-11 kiloa mikä riittänee määrittelemään rahtihinnan aika tarkkaan.

 

Lohko tosin oli kaivettu 84 iskulle ja kairattu 94 pytyille, mutta vähintään sen 10 kiloa se siis taitaa vakionakin painaa.

Link to comment

Eikös kannata ostaa samantien täysalumiiniversio paranneltu malli? Maksaa muutaman kympin enemmän. Mä suunnittelin sellasta itselle jos sitte seuraavas osatilaukses.Tuota kun on helpompi korjata jos tulee vaurioita :) Ja VW Speedin tekemän kestotestinkin perusteellakin olis kai hyvä.

Link to comment

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... p?id=91885

 

Onko esim. tuossa jotain huonompaa kuin alumiini+magnesium valuisessa blokissa,kuuleman mukaan esim.sylinterien tasot olisi paremmat lohkossa ja vahvemmat kestäisi paremmin 94 pytyt lisäksi lohkossa vähemmän valusärmiä pinnassa josta halkeamat lähtee,lisäksi tuota on helpompi hitsaamalla korjata jos kannattaa yleensäkään.

Myös joistakin paikoin tuo olisi vahvempi kuin alkuperäinen.

Onko jotain puolusteltavaa vielä miksi alkuperäisvaluinen olisi parempi???

Link to comment

Mä en tiedä mistään mitään mutta joskus kun luin mufflermiken sivuja, niin siellä tais olla että on hiukan huonosti tehdyt öljykanavat, mutta pienellä näpräämisellä vissiin hyvä lohko.

 

Tai sit ei.

 

www.mufflermike.com

 

e: Kausi 2002, siellä toi jotain turisee alulohkosta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...