Dalton Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Eli mitä tarvitsee rumpujarrulliseen pallonivelkeulaiseen 1300 kuplaan vaihtaa jos tilalle haluaa 1500 kuplan levyjarrut? Quote Link to comment
-MITO- Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Jarrupääsylinteri ja olat+jarruosat. Quote Link to comment
Dalton Posted September 7, 2007 Author Share Posted September 7, 2007 Täällä olikin jo juttua... http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/3453-levyjarrullinen-etuakseli/ Quote Link to comment
-tipi- Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Tais olla myös raidetangoissa tai niiden ulkopäissä eroa (mutu)? Quote Link to comment
-MITO- Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 -67 1500 kuplan raidetangot saattaa olla ohkasella tapilla?? mutta 68-> isolla tapilla rummut ja levylliset Quote Link to comment
JM Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Jarrupääsylinteriä ei tarvi vaihtaa missään vaiheessa ei edes 4 x levy systeemissä. Quote Link to comment
-MITO- Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Minkäs takia ne VW tehtaalla vaihtoivat? Quote Link to comment
Lasse Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Ku ne halus levyjarruetupään paineettomaksi "lepoasennossa". Quote Link to comment
-MITO- Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Ja miksi vw harrastaja siis haluisi pitää paineellisena? :) kustannussyistä? Quote Link to comment
Guest veewee Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Mulla on -73 kuplassa -68 1500 kuplan levyjarrut, puma-akseli, -73 pääsylinteri. Ei mitään ongelmia ollut. Kaikki sopi paikalleen ilman ongelmia. Katsastuksessa ja ajossa toiminut ihan niinkuin pitääkin. Itsekkin pelkäsin toimivuutta, kun levyt laitoin, mutta minun kohdalla pelko oli turhaa. Olisko noissa pääsylkissä eroja vuosimalli/kone/varustus mukaan???? Quote Link to comment
JM Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Ja miksi vw harrastaja siis haluisi pitää paineellisena? :) kustannussyistä? Ottaa Takaiskuventtiilit pois. Eipä ole paineellinen enää. takapiirin reijän voi myös suurentaa. Quote Link to comment
Guest Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 takaiskuventtiileilla varustettujen paasylintereiden reiat/kierteet on eri kokoiset, normaali jarruputken nippa on pienempi. Ero on aika iso muistaakseni. Kaytannossa kannattaa suolistaa ne venttiilit ja kayttaa tyhjia venttiilirunkoja adaptereina, jotta saa putket kiinni paasylkkaan Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 En oo varma tartteeko vakioiden levyjarrujen kanssa ottaa niitä takaiskuja pois. Ainakin ATE:n 2 tappisessa jo joku hämärä palautusjousihässäkkä. Quote Link to comment
Lasse Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 On siellä pääsylkässä vielä joku reikä porattuna helpottamaan tuota takaisin virtausta. Tehtaan korjausmanuaalissa oli tästä tarkka kuvaus, tarkentakoot joku jolla se on käden ulottuvilla. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4492-rumpujarrupääsylinterin-esipaineventtiilit/ Quote Link to comment
Virtanen Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 Rumpujarrullisen ATElainen: http://www.carparts-cat.com/webdata02/I ... 010062.JPG Levyjarrullisen ATElainen: http://www.carparts-cat.com/webdata02/I ... 010066.JPG Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.