Dalton Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 Eli mitä tarvitsee rumpujarrulliseen pallonivelkeulaiseen 1300 kuplaan vaihtaa jos tilalle haluaa 1500 kuplan levyjarrut? Quote
Dalton Posted September 7, 2007 Author Posted September 7, 2007 Täällä olikin jo juttua... http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/3453-levyjarrullinen-etuakseli/ Quote
-tipi- Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 Tais olla myös raidetangoissa tai niiden ulkopäissä eroa (mutu)? Quote
-MITO- Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 -67 1500 kuplan raidetangot saattaa olla ohkasella tapilla?? mutta 68-> isolla tapilla rummut ja levylliset Quote
JM Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 Jarrupääsylinteriä ei tarvi vaihtaa missään vaiheessa ei edes 4 x levy systeemissä. Quote
-MITO- Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 Minkäs takia ne VW tehtaalla vaihtoivat? Quote
Lasse Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 Ku ne halus levyjarruetupään paineettomaksi "lepoasennossa". Quote
-MITO- Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 Ja miksi vw harrastaja siis haluisi pitää paineellisena? :) kustannussyistä? Quote
Guest veewee Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 Mulla on -73 kuplassa -68 1500 kuplan levyjarrut, puma-akseli, -73 pääsylinteri. Ei mitään ongelmia ollut. Kaikki sopi paikalleen ilman ongelmia. Katsastuksessa ja ajossa toiminut ihan niinkuin pitääkin. Itsekkin pelkäsin toimivuutta, kun levyt laitoin, mutta minun kohdalla pelko oli turhaa. Olisko noissa pääsylkissä eroja vuosimalli/kone/varustus mukaan???? Quote
JM Posted September 8, 2007 Posted September 8, 2007 Ja miksi vw harrastaja siis haluisi pitää paineellisena? :) kustannussyistä? Ottaa Takaiskuventtiilit pois. Eipä ole paineellinen enää. takapiirin reijän voi myös suurentaa. Quote
Guest Posted September 8, 2007 Posted September 8, 2007 takaiskuventtiileilla varustettujen paasylintereiden reiat/kierteet on eri kokoiset, normaali jarruputken nippa on pienempi. Ero on aika iso muistaakseni. Kaytannossa kannattaa suolistaa ne venttiilit ja kayttaa tyhjia venttiilirunkoja adaptereina, jotta saa putket kiinni paasylkkaan Quote
Guest Mika Raussi Posted September 8, 2007 Posted September 8, 2007 En oo varma tartteeko vakioiden levyjarrujen kanssa ottaa niitä takaiskuja pois. Ainakin ATE:n 2 tappisessa jo joku hämärä palautusjousihässäkkä. Quote
Lasse Posted September 8, 2007 Posted September 8, 2007 On siellä pääsylkässä vielä joku reikä porattuna helpottamaan tuota takaisin virtausta. Tehtaan korjausmanuaalissa oli tästä tarkka kuvaus, tarkentakoot joku jolla se on käden ulottuvilla. Quote
-tipi- Posted September 9, 2007 Posted September 9, 2007 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4492-rumpujarrupääsylinterin-esipaineventtiilit/ Quote
Virtanen Posted September 9, 2007 Posted September 9, 2007 Rumpujarrullisen ATElainen: http://www.carparts-cat.com/webdata02/I ... 010062.JPG Levyjarrullisen ATElainen: http://www.carparts-cat.com/webdata02/I ... 010066.JPG Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.