romujarauta Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 -67 kombiwagenin mukana tuli moottori missä on kampiakselin päässä kaksi pyörää. Toiseta hihna menee laturille, mutta mille toisesta pyörästä on otettu käyttövoima? Toinen pyörä on kooltaan pienempi. Kuva löytyy http://i240.photobucket.com/albums/ff44 ... 280001.jpg Quote
romujarauta Posted September 28, 2007 Author Posted September 28, 2007 Moottorin iästä ei mitään tietoa. Mutta AS-lohko. Eli kuiteskin T2:sen. Eikös? Jostain uudemmasta toi on ainakin otettu kun oli uudemman mallisella kiinnitysraudalla. Kiinnitys pultteihin teipillä ja pakoputki klemmareilla. Quote
romujarauta Posted September 28, 2007 Author Posted September 28, 2007 metake:auto ainakin näyttää siltä, että siinä olis voinu olla melkein mitä vain ;) Quote
Tanhis Posted September 29, 2007 Posted September 29, 2007 Itse veikkaisin hydraulipumppua mutta tuskin autosi sentään on kippaavalavallinen, tikasauto tai nostokorilla varustettu :) http://www.dropgates.com/specialmods/62picker6.jpg tai sitten siinä on ollut ilmastointi tai toinen laturi Mutta tosiaankin todennäköisempää on että tuota on käytetty teollisuuskoneena ja ollut jossain puimurissa tai pumppuna tms Quote
romujarauta Posted September 29, 2007 Author Posted September 29, 2007 Eli summasummarum:se on voinut olla melkein mitä käyttöä varten vain. Eli nyt voi alkaa miettimään mitä siihen ite asentaa;) Ilmastoinnin tai lisä latauksen, että saa pidettyä kylmäkaapin kylmänä juo...matkaeväille. Quote
Tanhis Posted September 29, 2007 Posted September 29, 2007 Totuus on juurikin se että siinä on voinut olla kiinni mitä tahansa ja tuo kone ei kutenkaan taida olla orkkis (autoon) kun kaksireikä kansia ei tainnut vielä 67 olla olemassa. Edit olin tyhjentämässä juuri kaverin viinakaapia eli typot menee sen piikkiin Quote
romujarauta Posted October 1, 2007 Author Posted October 1, 2007 ei oo alkuperäinen. Tossa oli kiinni uudempi takakiinnike. Ilmesesti oli ollut tarkotus laittaa oikeanlainen rauta myöhemmin. Tämä oli hienosti pultin takana kiinni toisella puolella pakoputkiklemmari ja toiselta puolelta narulla. Naru viritys katkes heti ku alettiin kiskoa autoa trailerille. Ja laturikin on erilainen kun käsittääkseni noissa 60-luvun lopun härveleissä. Quote
metake Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 AS-lohko on 70-luvun kamaa, ollut palloissa ja möhköissä. Möhköissä oli kait ameriikan malleissa ilmastointia, joten voisko tuo olla sellaisen hihnapyörä? En tiedä kun en ole koskaan nähnyt, ja yleensä kuplan koneet on alunperin ilman noita takakannattimen paikkoja. Quote
Tanhis Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 Löysin sitten tälläisenkin vaihtarin mitä tuollainen olisi voinut pyörittää eli 2-laturinen laturinjalka http://thesamba.com/vw/gallery/pix/174949.jpg http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/55bosch_hints/page14.jpg Ja jos jollain satuu olemaan tuollainen pyörimässä ylimääräisenä nurkissa niin voisin ostaa sen pois. Quote
DWL_Puavo Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 Metka laitos tollanen 2-laturinen laturinjalka! Jotenki veikkaan että ei oo hirveän monen kuplan ominaisuus ollu, oisko vaikka joku military-keksintö tyyliin 6V autolle ja 24V radiolle? Puavo Quote
Guest Toheltaja Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 valumuottia puusta vaan veistämään, niin saa vaikka kolme noita latureita 6/12/24 ;) sitte kiikuttaa alumiittivalimoon tehtäväks. Quote
Tanhis Posted October 31, 2007 Posted October 31, 2007 Metka laitos tollanen 2-laturinen laturinjalka! Jotenki veikkaan että ei oo hirveän monen kuplan ominaisuus ollu, oisko vaikka joku military-keksintö tyyliin 6V autolle ja 24V radiolle? Puavo ^Hmm tuossahan on jopa ideaa :) Mutta kyllä varmaan kaksi laturia riittäisi Juu military/radio auto mutta 6-12v tai niin ainakin samballa luki. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.