Guest kepajake Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 Nyt olis aika laittaa ikkunoita paikalleen 66-kuplaan, mutta tuli pikku probleema. Tiivisteet on niin löysiä että ne ei pysy lasien ympärillä, joten on aika vaikea alkaa painamaan niitä koppaan kiinni. Ei kai niitä tarvi liimata laseihin kiinni? Tiivistesarja on West Coast Metricin listaurallinen deluxe 65-71 T1:seen. Quote
hanski. Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 onko sulla tuo koristelista tiivisteessä kun koitat lasin siihen...??? juu ei niitä liimata tarvi, jos tarvii..joku mättää pahasti... Quote
Guest Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 se lista vois jaykistaa tiivarin profiilia tosiaan. Tiiviste ja lasi asennetaan listan kanssa, listaa on liki mahdoton saada paikoilleen jalkeenpain. Jan Quote
hanski. Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 ei mahdotonta, mutta erittäin työlästä... esim. kaverin tölkkiin vaihdettiin tuulilasi...vanha pois ja uusi takas... alle 10 minuuttia....5min lähempänä totuutta... jäi sitten tuo koristelista pois...sen asennus jälkikäteen n puoli tuntia!!! hehheh... Quote
Guest Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 Mulla on ollu samoja ongelmia sen tiivisteen paikoillana pysymisen kanssa, se on paketissa niin tuhannen mutkalla etta se pyrkii aina palautumaan kippuraan pakkauksen ulkopuolellakin. Voisi auttaa jos sen sais pingotettua lasin ymparille ja jatettya vaikka aurinkoon lampiamaan tunniksi tai pariksi. Aimutta, eihan siella Suomessa oo enaa lamminta ;) jan Quote
Guest kepajake Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 En ollut kokeillut vielä listojakaan paikalleen kun ihmettelin huuli pyöreänä tiivisteiden väljyyttä. Ongelma on lähinnä lasien kulmissa joihin jäykkä tiiviste ei oikein taivu. Täytyy huomisaamuna koittaa jos listan kanssa tiiviste asettuisi paremmin lasin päälle. Quote
hanski. Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 ja sulla on oikeat tiivisteet??? vaikka pussissa lukiskin vuosmalli se ja se...??? Quote
Guest kepajake Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 Eipä oo nyt oikein mitään mihin verrata. Vanhat tiivisteet meni roskiin jo viime talvena. Täytynee vaan luottaa noihin WCM:n tarroihin. ja sulla on oikeat tiivisteet??? vaikka pussissa lukiskin vuosmalli se ja se...??? Quote
hanski. Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 ok.... ota jokin tiiviste ja koita sitä ilman lasia korin ikkuna aukkoon.... jos kädet loppuu kesken, piidä vaikka kaveria avuksi..... noita tiivisteitä on tosiaan montaa eri laatua ja lajia....mikä sitten on se hyvä....siihen en osaa sanoa... Quote
-AP- Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 Kuulostaa oudolta, että uuden tiivisteen urat on löysiä lasiin. Wolfsburg Westin tiivaria, joka on profiililtaan yleensä jonkin verran WCM:ää paksumpaa (liian paksua, voisi joku sanoa?), saa tosissaan sormenpäät hellinä painella ja taivutella, jotta saa paikalleen menemään. Quote
hanski. Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 tuli mieleen...sulla on myös oikean kokoiset lasit??? Quote
Guest kepajake Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 Se ura on tosiaan aivan pirun piukka mutta tiiviste on niin jäykkä ettei se oikein taitu lasien kulmiin. Tai sitten se on vaan yksinkertaisesti liian pitkä (ei s..tana). Lasit on auton alkuperäiset. Paitsi tuulilasi joka on Hanskilta ostettu. Quote
hanski. Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 ok....ootko laittanut silikoonia uraan ennen lasin asennusta tiivisteeseen...??? muistanko väärin, oisko AP myös tapellut tuon kyseisen valmistajan tiivisteiden kanssa....?? Quote
Guest kepajake Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 En laittanut silikoonia. Täytyy huomenna testata sen ja listojen kera. Kun nyt tarkemmin ajattelen niin ne tiivisteet on muuten Wolfburg Westin kamaa (AC:lta ostettu). ok....ootko laittanut silikoonia uraan ennen lasin asennusta tiivisteeseen...??? muistanko väärin, oisko AP myös tapellut tuon kyseisen valmistajan tiivisteiden kanssa....?? Quote
-AP- Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 Nimenomaan WW:n kanssa taistelin. Ja se tiiviste oli kyllä pikemminkin 'lyhyt' tuulilasin ympärille kuin löysä, niin että se pysyi hyvin paikoillaan - poislukien alareuna - kunhan sen vaan saa siihen asennettua ja ähellettyä. Quote
Guest Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 laihaa saippuavetta korin ja kumin valiin. Kumin ja lasin valiin ei mitaan. Jan Quote
-tipi- Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 VW:n viiskytluvun ohjeiden mukaan kumin ja korin väliin pitää laittaa siihen tarkoitettua VW:n tiivistemassaa. Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että jollain se kannattaa tiivistää, tuli kerran vedet sisään ja cd-mankka paskaksi. Quote
Guest Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Miulla mäni 2 mankkaa sökökss ku tiiviste vuoti vaikka oli uusi. Nyt on mömmöt välissä ja ei vuoda! Quote
Guest Raggare Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 kannattaa sillä saippuavedellä lirutella sit asennuksenki jälkee saumat, näkee meneekö vesi läpi Quote
Jorrma Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Wurthilta löytyy massa joka tarkoitettu tiivisteen ja ikkuna-aukon väliin,ei kovetu vaan pysyy elastisena. Quote
Guest Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Jut tuota wurthia käytin ite. Hyvää on tosiaan kun ei kovetu. Quote
Guest kepajake Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Ei tähän auta mitkään poppakonstit. Liian isot on!! Ei tota tarvi edes vennata että se roikkuu tolla tavalla. Quote
Guest Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 kuplan tuulilasin ja kumin valissa pitaa olla ilmaa, veden pitaa pystya vapaasti virtaamaan kumin ja korin valissa. Sen on sitten tarkoitus valua valumareiista ulos, lasiaukon alakulmissa. Sita varten ne reiat siella on. Jos tukit veden reitin tiivistemassalla, niin se jaa sinne kumin ja korin valiin muhimaan. Jos massaat kauttaaltaan niin ettei vetta edes paase sinne ulkopuolelta, niin kondenssivetta et pysty estamaan jos sinne jaa ilmataskuja. Ei koske pelkastaan volkkareita Jan Quote
Guest Juha Posted August 16, 2011 Posted August 16, 2011 Tiivistemassan käytöstä hyvä (tai huono) esimerkki on kun vaihdoin tuulilasin tiivisteen omaan kuplaani. Vanha tiiviste oli aika haperoa ja kuskin puolella vuoti pahasti lämpökanavaan korin ja tiivisteen välistä. Apukuskin puolella ollut ilmeisesti sama vika, mikä aiemman omistajan toimesta korjattu jollain tiivistemassalla korin ja tiivisteen väliin pursottamalla. No ei vuotanut sieltä mutta oli kostea ja ruoste oli alkanut muhimaan. Myös vedenpoistoreikä oli kitattu umpeen. Mihin muuten nuo vedenpoistoreiät tuulilasin alakulmissa valuttavat sen veden? Täytyisi tarkistaa, että se varmasti valuu maahan eikä jää johonkin kohtaan koria. Quote
daniel Posted August 19, 2011 Posted August 19, 2011 Mihin muuten nuo vedenpoistoreiät tuulilasin alakulmissa valuttavat sen veden? Täytyisi tarkistaa, että se varmasti valuu maahan eikä jää johonkin kohtaan koria. Taitaa kondenssivesi valua suoraan pahviputkea alaspäin lämpökanavaan tai mun tapauksessa suoraan "raitisilmapuhaltimeen" ja kun sen flektin laittaa päälle niin tulee vedet naamalle. nim. kokemusta on Pahemmalla sateella tulee vettä sisään vaikk on uusi tuulilasintiiviste tosin brazzi-kamaa, mulla on ne pahviputket ohjattu alas vararenkaan kohdalle josta se valuu ulos pohjan reijistä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.