Jump to content

Ikkunoiden asennus


Guest kepajake

Recommended Posts

Guest kepajake

Nyt olis aika laittaa ikkunoita paikalleen 66-kuplaan, mutta tuli pikku probleema. Tiivisteet on niin löysiä että ne ei pysy lasien ympärillä, joten on aika vaikea alkaa painamaan niitä koppaan kiinni. Ei kai niitä tarvi liimata laseihin kiinni? Tiivistesarja on West Coast Metricin listaurallinen deluxe 65-71 T1:seen.

Link to comment

ei mahdotonta, mutta erittäin työlästä...

 

esim. kaverin tölkkiin vaihdettiin tuulilasi...vanha pois ja uusi takas...

alle 10 minuuttia....5min lähempänä totuutta...

 

jäi sitten tuo koristelista pois...sen asennus jälkikäteen n puoli tuntia!!! hehheh...

Link to comment

Mulla on ollu samoja ongelmia sen tiivisteen paikoillana pysymisen kanssa, se on paketissa niin tuhannen mutkalla etta se pyrkii aina palautumaan kippuraan pakkauksen ulkopuolellakin.

Voisi auttaa jos sen sais pingotettua lasin ymparille ja jatettya vaikka aurinkoon lampiamaan tunniksi tai pariksi.

 

Aimutta, eihan siella Suomessa oo enaa lamminta ;)

 

jan

Link to comment
Guest kepajake

En ollut kokeillut vielä listojakaan paikalleen kun ihmettelin huuli pyöreänä tiivisteiden väljyyttä. Ongelma on lähinnä lasien kulmissa joihin jäykkä tiiviste ei oikein taivu. Täytyy huomisaamuna koittaa jos listan kanssa tiiviste asettuisi paremmin lasin päälle.

Link to comment
Guest kepajake

Eipä oo nyt oikein mitään mihin verrata. Vanhat tiivisteet meni roskiin jo viime talvena. Täytynee vaan luottaa noihin WCM:n tarroihin.

 

ja sulla on oikeat tiivisteet??? vaikka pussissa lukiskin vuosmalli se ja se...???
Link to comment

Kuulostaa oudolta, että uuden tiivisteen urat on löysiä lasiin. Wolfsburg Westin tiivaria, joka on profiililtaan yleensä jonkin verran WCM:ää paksumpaa (liian paksua, voisi joku sanoa?), saa tosissaan sormenpäät hellinä painella ja taivutella, jotta saa paikalleen menemään.

Link to comment
Guest kepajake

Se ura on tosiaan aivan pirun piukka mutta tiiviste on niin jäykkä ettei se oikein taitu lasien kulmiin. Tai sitten se on vaan yksinkertaisesti liian pitkä (ei s..tana). Lasit on auton alkuperäiset. Paitsi tuulilasi joka on Hanskilta ostettu.

Link to comment
Guest kepajake

En laittanut silikoonia. Täytyy huomenna testata sen ja listojen kera. Kun nyt tarkemmin ajattelen niin ne tiivisteet on muuten Wolfburg Westin kamaa (AC:lta ostettu).

 

ok....ootko laittanut silikoonia uraan ennen lasin asennusta tiivisteeseen...???

 

muistanko väärin, oisko AP myös tapellut tuon kyseisen valmistajan tiivisteiden kanssa....??

Link to comment

VW:n viiskytluvun ohjeiden mukaan kumin ja korin väliin pitää laittaa siihen tarkoitettua VW:n tiivistemassaa.

 

Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että jollain se kannattaa tiivistää, tuli kerran vedet sisään ja cd-mankka paskaksi.

Link to comment

kuplan tuulilasin ja kumin valissa pitaa olla ilmaa, veden pitaa pystya vapaasti virtaamaan kumin ja korin valissa. Sen on sitten tarkoitus valua valumareiista ulos, lasiaukon alakulmissa. Sita varten ne reiat siella on. Jos tukit veden reitin tiivistemassalla, niin se jaa sinne kumin ja korin valiin muhimaan. Jos massaat kauttaaltaan niin ettei vetta edes paase sinne ulkopuolelta, niin kondenssivetta et pysty estamaan jos sinne jaa ilmataskuja.

 

 

Ei koske pelkastaan volkkareita

 

Jan

Link to comment
  • 3 years later...

Tiivistemassan käytöstä hyvä (tai huono) esimerkki on kun vaihdoin tuulilasin tiivisteen omaan kuplaani.

Vanha tiiviste oli aika haperoa ja kuskin puolella vuoti pahasti lämpökanavaan korin ja tiivisteen välistä. Apukuskin puolella ollut ilmeisesti sama vika, mikä aiemman omistajan toimesta korjattu jollain tiivistemassalla korin ja tiivisteen väliin pursottamalla. No ei vuotanut sieltä mutta oli kostea ja ruoste oli alkanut muhimaan. Myös vedenpoistoreikä oli kitattu umpeen.

 

Mihin muuten nuo vedenpoistoreiät tuulilasin alakulmissa valuttavat sen veden? Täytyisi tarkistaa, että se varmasti valuu maahan eikä jää johonkin kohtaan koria.

Link to comment

Mihin muuten nuo vedenpoistoreiät tuulilasin alakulmissa valuttavat sen veden? Täytyisi tarkistaa, että se varmasti valuu maahan eikä jää johonkin kohtaan koria.

 

Taitaa kondenssivesi valua suoraan pahviputkea alaspäin lämpökanavaan tai mun tapauksessa suoraan "raitisilmapuhaltimeen" ja kun sen flektin laittaa päälle niin tulee vedet naamalle.

 

nim. kokemusta on

 

Pahemmalla sateella tulee vettä sisään vaikk on uusi tuulilasintiiviste tosin brazzi-kamaa, mulla on ne pahviputket ohjattu alas vararenkaan kohdalle josta se valuu ulos pohjan reijistä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...