-AP- Posted October 31, 2007 Posted October 31, 2007 Onko lohkossa vauhtipyörän takana oleva peltitulppa '60-lukuisessa 1200 34 hv -moottorissa samankokoinen kuin myöhemmissä isommissakin koneissa, vai pienempi? 1200 30 hv -koneen proppu lienee halkaisijaltaan kyllä pienempi? Quote
Virtanen Posted October 31, 2007 Posted October 31, 2007 Tulppia on kolmea eri mallia 111 101 157 25/30 hv 113 101 157 34hv nroon 9 800 000 halk? Nämäkö vielä ilman laakeriliuskoja? 113 101 157C muut ja 34 hv D 0 000 001 lähtien tämä lienee 29.9 mm halk. Luultavasti kaikki eri halkaisijoilla. Quote
-AP- Posted October 31, 2007 Author Posted October 31, 2007 Kiitoksia. Laakeriliuskat tuli kai abaut '62, tuo mainittu numero ulottuu '65 saakka. Quote
P_Valtonen Posted October 31, 2007 Posted October 31, 2007 Lisäksi löytyy ylikokosta tulppaa kunnostetuille nokkalinjoille, joissa laakerit. Ylikoko tulpassa koodi D157. Sorry en muista tulpan halkasiaa. Jos kiinnostaa voin toki mitata..... Quote
-AP- Posted October 31, 2007 Author Posted October 31, 2007 Ei niin oleellista. Toimitin Ingmarille yhden propun ja oli hiukkasen pientä mallia, mutta asia järjestyksessä... Quote
Virtanen Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 Lisäksi löytyy ylikokosta tulppaa kunnostetuille nokkalinjoille, joissa laakerit. Ylikoko tulpassa koodi D157. Sorry en muista tulpan halkasiaa. Jos kiinnostaa voin toki mitata..... Ihan mielenkiinnosta, miksi nokkalinja pitää koneistaa kun on laakeriliuskat? Meneekö sekin soikeeksi kuten kampuran reiät? Quote
Guest Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 Johtuuko siitä, että vanhaan aikaan ei ollut ulkomitaltaan kuin STD kokoista runkolaakeria. Tuon takia lohkopuoliskojen vastinpinnoista höylättiin siivut pois ennen aarporausta STD kokoon. Samalla jouduttiin koneistamaan myös nokkalinja. Näin muistelen isäukon kertoneen. Quote
metake Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 Johtuuko siitä, että vanhaan aikaan ei ollut ulkomitaltaan kuin STD kokoista runkolaakeria. Tuon takia lohkopuoliskojen vastinpinnoista höylättiin siivut pois ennen aarporausta STD kokoon. Samalla jouduttiin koneistamaan myös nokkalinja. Näin muistelen isäukon kertoneen. Mutta tässä tapauksessa sopii STD kokoinen tulppa. Quote
Guest Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 Johtuuko siitä, että vanhaan aikaan ei ollut ulkomitaltaan kuin STD kokoista runkolaakeria. Tuon takia lohkopuoliskojen vastinpinnoista höylättiin siivut pois ennen aarporausta STD kokoon. Samalla jouduttiin koneistamaan myös nokkalinja. Näin muistelen isäukon kertoneen. Mutta tässä tapauksessa sopii STD kokoinen tulppa. Aivan totta juu. Quote
Guest JuMuS Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 Ällistys oli itsellä melko suuri kun aloin eräältä phorumilaiselta muun ryönän ohessa ostettua nokkatulppaa omaan koneentekeleeseen sovittamaan. Liian pienihän tuo oli, ja nokkalinja takuulla std-koossa. Vai kuuluuko tulpan olla urassaan tyyliin justjajust, ja liimalla hoidetaan kiinnitys? Epäilenpä suuresti noin "ranskalaista" sovitusta, kun läpeensä teutonisesta ajovehkeestä on kuitenkin kysymys... Quote
Guest Toheltaja Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 kyl se ahistaa samalla tavalla ku laakerikin laitettaessa. eli pitäis pitää periaatteessa ilman liimaakin, mutta liimata se kannattaa. Ja muovitulpat kandee unohtaa, niitä oli joissain uudemmissa malleissa jonakin vuonna ja tarvikkeena niit on saanu kans Quote
P_Valtonen Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 Ihan mielenkiinnosta, miksi nokkalinja pitää koneistaa kun on laakeriliuskat? Meneekö sekin soikeeksi kuten kampuran reiät? Jos nokkalinjassa on tullu suurempi vaurio mitä tehtaan alkuperäinen "siivu lohkojen välistä ja STD poraus jokareikään" - korjaus pystyy korjaamaan. Rankempi kiinni leikkautuminen, laakerit lähteny pyörimään, tms. . . . Em ylikokosia nokka lohkoja on tullu eteen enkä 1/20 - 1/30 puretusta koneesta, eli todella harvinaista herkkua. Laakereita muuten näihin nokkalinjoihin on KK ja HC kaupoissa. Ja ylikokosen lohkon tunnistaa siitä kun laitat STD nokka laakerin tyhjänä nokkalinjaan ja molemmat laakerin päät jää lohkon keskilinjasta syvemmälle ja molemmissa lohkoissa. Jos jää vaan toisesta upoksiin, on nokkalinja kunnostettu vinoon. Niitäkin tullu eteen.... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.