Tuomo Lehmikangas Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 Lisää pähkäilyä. Tajuatteko miten tuo toimii? Eikö tuommosella pitäis saada laatikkoa nostettaessa säilytettyä siirtäjätanko tunnelin sisällä? Vastaavaa (?) myy ainakin: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C26-710-003 http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1372 Mutta näyttävät erilaisilta kuin kuvassa. Edit: Alkuperäisestä kuvasta saikin isomman version, näkyy nyt paremmin. Quote
aki Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 Ei kyl avautunut mullekaan miten kiertoliike tuossa välittyy ellei käytetä myös muita osia kuin tuota - ehkä vain 2 vaihdetta? Myöskään Porschen ingenjöörit eivät ole tuota yksinkertaista ratkaisua selvästikään ymmärtäneet - 356:ssa kun tuo ongelma on ihan tehtaalta saakka ja sen ratkaisemiseen on käytetty pieni sangollinen osia. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted November 5, 2007 Author Posted November 5, 2007 Niinpä. Tuolla pitäis olla jotain ihme hammasrattaita välissä tms, mutta esim tässä kuvassa on ihan umpinainen tuo sisäpinta: Quote
Guest Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 Tuo varmaan luottaa siihen etta vaihteensiirtotanko paasee liikkumaan tunnelin sisalla sivusuunnassa, ainoa kannatin/ohjain piste kun on siella kepakon luona, missa tanko menee puslan lapi. Pusla kuluu enemman kun tanko vaantyessaan painaa sita vasten, mutta jospa silla ei sitten ole niin valia :) Quote
Hebster52 Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 Joo, en kyllä minäkään ihan noin sitä tekis. Ennemmin vaikka kahdella nivelellä... Vastaavanlaisella tavalla jotkut jotka asentaa possun vaihteiston ovat ratkaisseet... Siinä vaan ollaan taivutettu vaihteensiirto tankoa alaspäin kun toi vaihteiston nokkapala tuleekin jousisauvaputken alapuolelta... Ehkä se toimii kun kerran on noin yksinkertaisesti on tehty. Mun mielestä toi ei ole mitenkään elegantti ratkaisu ainakaan... Quote
Guest Raggare Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 lie se juniksen nokkakappale mil saa vaihdelinjan "bolt-on" 5cm nostolla pare O_o Quote
Guest Toheltaja Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 mulla on tehty taivutuksen sijaan pienet laakeripukit ja laitettu 1/2" hylsysetin nivelet molempiin päihin... Toimii! Quote
Hebster52 Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 mulla on tehty taivutuksen sijaan pienet laakeripukit ja laitettu 1/2" hylsysetin nivelet molempiin päihin... Toimii! Just noin minäkin sen tekisin.. :) Quote
Tuomo Lehmikangas Posted November 5, 2007 Author Posted November 5, 2007 Eli vastaava ajatusta kuin mihin nämä lafkat myy 50 taalan osia: http://www.mooreparts.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=JAMJSU2 Quote
Guest Toheltaja Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 kutakuinkin. Noita vastaavia niveliä saa ihan teollisuuskäyttöö, ja niihin sopivat kortsut päälle. Kestää kivasti paljon enemmän kulutusta kun ei kakat pääse väliin. Mulla on kutistesukka siin päällä. Ei liiku kovinkaan paljoo joten kestänee aikansa. Sorvasin niveleen molempiin päihin putkelle olakkeen, ja sulatin tigillä kiinni. Quote
-tipi- Posted November 6, 2007 Posted November 6, 2007 Tuommonen jämäkkä nivel ois varmaan bussiinkin parempi kuin väsynyt orkkis kumiluttura. Siinä kun se keppi on niin pitkä että pienet välykset kertautuu varsin suuriksi kuskin ranteeseen. Quote
aki Posted November 6, 2007 Posted November 6, 2007 Oisko kuvaa toteutuksesta, lähinnä kiinnostaa kuinka paljon tilaa tuo vaatii tai siis paremmin kuinka pieneen tilaan tuollaisen saisi askarreltua. mulla on tehty taivutuksen sijaan pienet laakeripukit ja laitettu 1/2" hylsysetin nivelet molempiin päihin... Toimii! Quote
Tuomo Lehmikangas Posted December 28, 2007 Author Posted December 28, 2007 No tämä osa tuli muiden mukana sitten testimielessä. Ei se sen kummempi tosiaan ole kuin mitä kuvassakaan... Saa nähdä tuleeko tuota soviteltua jossain vaiheessa paikalleen. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.