janskuk Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Kertokaahan asiantuntijat,mistä selviää 5-pulttisen,lyhkäsillä vetareilla olevan laatikon perävälitys kun ei löydy sitä kuuluisaa kirjain-yhdistelmää numerosarjan edestä??? Vai onko niissä kaikissa se sama tiuha välitys? Onko ainoa vaihtoehto pyöritellä kytkinakselista ja laskea..,väärin. Löytyy muutama tuollainen aski ja ostajat ovat uteliaita! Kiitos etukäteen. Quote Link to comment
Ketsa Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Itsellä ei ole tullut pitempää perää vastaan vasta kuin nelipulttisessa 1500 Kuplassa. Quote Link to comment
UltraVW Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 nyt haetaankin vain 4.125 perää ei siis 3.8 perää,mielestäni 5 pultilla on ollut 4.125 perää jossain 65-67 vaihteessa.. Quote Link to comment
janskuk Posted November 27, 2007 Author Share Posted November 27, 2007 Taisi tästäkin syntyä melkoinen soppa,vai mikä se oli... No,olishan tämäkin asia mukava saada selville. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 http://www.phnet.fi/public/hefor1/eng/vwinfotr.htm http://www.longenterprises.com/diagram_ ... amlist.htm Kolkit tais olla aina 4,125. Tuo 3,875 taitaa olla tosi harvinainen alunperin. Quote Link to comment
UltraVW Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Juu niin tais ,vai mikä se oli?? Quote Link to comment
Ketsa Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 3.875 perää ei ole kuin 1300S ja 1303S vempaimissa 70-luvulla. Eli tarkoitin pitemmällä perällä 1500 kuppelissa tuota 4.125:sta ja hiukan ihmettelen jos sitä löytyy 1200 tai 1300 mottisista. Quote Link to comment
vwagen Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 1200 ja 1300 Kuplissa on aina 4,375 perä(poikkeuksena synkronoimattomat ja osasynkronoidut eli halkaistavat laatikot),viisipulttisissa kuplissa ei ollut koskaan tuon isompaa moottoria. 3,875 perä tuli vuosimallista-71 alkaen KG:hen ja 181:een,-73 alkaen myös 1600 moottorisiin Kupliin mutta ei koskaan Tyyppi3:een. Quote Link to comment
janskuk Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 Kiitos asiallisista lausunnoista! Etenkin vwagenilta tuli suht tyhjentävä vastaus. Taas ollaan viisaampia! Quote Link to comment
-tipi- Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 viisipulttisissa kuplissa ei ollut koskaan tuon isompaa moottoria. Entä USA mallin '67 1500. Quote Link to comment
vwagen Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Löytyihän sieltä jotain mikä jäi huomioimatta,tuo USA mallin -67 1500 on tosiaan 5 pulttinen ja pitkällä perällä,löytyy niitä kyllä muitakin,ainakin Eteläafrikan malleista jotka olivat 5 pulttisia loppuun saakka(-79),tuotannossa oli useita 1600 mootorisia versioita esim.Super Bug jossa oli vääntösauva etupää muistaakseni vielä olkatappimallia mutta 1303 mallin tuulilasi ja kojetaulu ja hyvin todennäköisesti joko 4,125 tai 3,875 perä. Quote Link to comment
janskuk Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 Ja vielä lopuksi, hieman asian vierestä kylläkin mutta eikö joissain -67 malleissa ollut välimallin vetoakselit,ei lyhyet eikä pitkät? Ainakin tuollaiset akselit on tullut vastaan. Pitääkö kutinsa? Vai hä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.