Jump to content

Korin irroitus


Recommended Posts

kone saa olla paikalla....

 

korin pohjapuolelta löytyy pultteja kun rapaa kurat pois.....

 

koneesta johdot auki....bensaletkut irti... rattiakseli irti simpukasta...bensatankki irti, sen alta löytyy etuakselin pultit (2kpl).....

 

jarrupääsylinterin ja säiliön välistä putket irti.....

 

pikkuhiljaa nostelee, huomaa mistä vielä kiinni...

Link to comment
Guest Toheltaja

Jos meinat korin kokonaisena kikkareineen nostaa, niin varaa 4-5 jätkää nostamaan. jos koppa on riisuttu, nostaa kaksistaan.

 

Omakohtainen kokemus:

Nosta etujakkarat ja takajakkarat ulos, irroita bensatankki, irroita tankin alta rattiakseli simpukasta. Avaa pultit tankin alta etuakselista (2kpl 17mm kannalla, vuosimallista riippuen, joko tankin alla piilossa tai sitten näkyy varapyörän takaa syvennyksestä etuluukun puolelta) Jarruputkien irroitus pääsylkyltä.

Takapäästä sähköt irti, varmista että kaikki johdot on irti mitkä lähtee kuskinpuolta ylös kattopilariin. Sama etupäästä, töötin sekä jarrusylkyn sähköjohdot irti. Vaihdekeppikin kandee ottaa veks, ei tartte varoa sitäkään. Takapäästä sitten sisälokarin puolelta pyörän takaa 1kpl 15 vai 17mm kannalla oleva pultti irti. Sitten sisäpuolelta takapenkin alta 13mm kannalla olevat pultit auki, sekä mallista riippuen ne pari isompaa 15 tai 17mm kannalla olevaa. Helmakotelosta auton alta 13-14mm kannalla olevat irti, etujalkatilan kohdalta 2 per puoli isompia 15-17mm kannalla olevia auki. Nyt pitäis olla kori irti.

Potkaise sisäpuolelta lattiaa alaspäin, irtooko vai ei. Jos ei irtoa niin kurki saumakohdat onko joku dorka hitsannut lattian nippuun korin kanssa, tai onko jossain pultteja kiinni. Nosta vaikka etupää ensin irti pohjasta, lykkää kakkosnelonen akseliston ja korin väliin, jotta kori jää hitusen irti pohjasta. Sama takapäässä, nosta ja laita jotain keskitunnelin ja helmakoteloiden väliin että näet varmasti korin olevan irti. Tässä vaiheessa näet myös kaikki vielä unohtuneet sähköjohdot yms kotinikkareiden vaijeri/sähkö jne. viritykset jotka voit irroittaa.

 

Sitte koppa nostoon neljään pekkaan ja viides varmistaa että mikään ei o kiinni missään, ja tarvittaessa siirtelee pukit sopivaan kohtaan irroitetun korin alle.

 

Vaikeesti selitetty?

 

ps. koskaan ei o koneesta tarttennu vaijereita tai bensaletkuja irroittaa koppaa nostettaessa. Mikään ei kulje korin osien läpi, ellei joku ole moisia muutoksia tehny.

Link to comment
Guest Forsbacka

Sama projekti menossa. Muuten olis jo koppa irrallaan, mutta oli kuskinpuolen helmasta hitsattu huolella pohjaan kiinni.

Kaikki muut pultit löytyi ihan silmällä, paitsi nuo kuvan toiset takaa katsottuna, eli jousiputkien päässä olevat. Täytyy niitä vielä haeskella.

 

Mittarinvaijeri pitää myös irrottaa.

Link to comment
  • 1 year later...
Guest janie79

Minkäköhänlainen pultti se on mikä sijaitsee siellä takalokarin sisäpuolella. Yksi pultti pitää mulkata projektissa, muut irronnu hyvin mutta tää meni pilalle. Toki toisella puolella vielä tää samanlainen kiinni, ehtii sekin kettuilla. Ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin alkaa kalvaa sitä irti.

 

Minkälaisen loitsun lausun pulttikaupan tiskillä jotta saan samanlaisen?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...