Jump to content

Junakeulan turbottaminen


Recommended Posts

Tuli seurattua Discoveryltä Campervan Crisis-sarjaa jossa laitettiin junakeulaan ruiskukone turbolla. Ahdin tuli melko pitkän pakosarjan perään (näytti normaalilta käärmeenpesältä jossa kollektori tulee sivulle) kuskinpuolelle takahelman alle. Asennus olisi siis melko helppoa: ei vaadi ihmeellista pakosarjaa, tilaa riittää ja ahtimelta vaan ahtoputki kaasuläpälle + öljyletkut.

 

Jos lohkon pitää vakiona ei moottori vaihdu katsastusäijänkään mielestä, tehoa tulee lisää mutta menee varmasti 7kg/kW rajoihin. Onko tuon laittaminen mitenkään laillisesti mahdollista? Juniksessa suurin koneteho taitaa olla 1500:sen 42hp + 20%. Miten tehorajan saa nostettua tuohon 7kg/kW-rajaan? Tarkoitus olisi saada noin 150hp pikkukoneesta.

Link to comment

Onnistuu muutoskatsastamalla turbo dynolapuilla joissa tehoa vertailumoottori +20%. Sen enempää siihen ei sitten tehoa saakaa ilman poikkeuslupaa, koska ahdetun jälkeenpäin virittäminen on kielletty. Enpä usko että sellaista lupaa aken mielestä pitää myöntää, joten tulee kallis kieltävä päätös anomukselle. MI.

 

t. Mika

Link to comment
Tuli seurattua Discoveryltä Campervan Crisis-sarjaa jossa laitettiin junakeulaan ruiskukone turbolla.

 

Tarkoitus olisi saada noin 150hp pikkukoneesta.

 

Ilman turboa penkittivät muistaakseni 56hv ja turbolla 100-150...

ja saihan se haluamansa BWA maininnankin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...