Jump to content

apua lasikuula puhallukseen


Recommended Posts

Tarvitsen apua aluvanteen puhdistamiseen maalista

ja hapettumista.

 

Löytyiskö jostain joku firma / harrastaja jolla olisi lasikuula puhallusvehkeet? hki-lahti.

 

Kyseessä siis maksimissaan 30 minuutin homma.

*Voin tulla itse puhaltamaan jos ei aikasi riitä.

Tai jos vetoa riittää.. niin kaikki vanteet olis kiva

puhaltaa puhtaax..;)

 

Näistä töistä maksetaan hyvä korvaus, vaikka 60.- /h ?

 

-Tässä tapauksessa hiekkapuhaltaminen ei käy.

Link to comment

Maali ei lähde lasikuulalla, hapettumatkin huonosti. Itse puhallan alumiiniosia hienolla luonnonhiekalla, jättää alumiiniin samettimaisen sileän pinnan, silläkään ei tahdo maali lähteä. Jos on tarkoitus kiillottaa vanteet, niin ensin maali pois jollain maalinpoistoaineella tms. ja sitten lasihiekka/lasikuulapuhallusta. Maalausta vartenhan ne voisi hiekkapuhaltaa, mutta maalausta ei taida tulla?

 

Mun kaappiin ei vanteet valitettavasti mahdu...

Link to comment

Tosiaankin tuo lasikuula ei ole kauhean hyvää maalinpoistoon. Eli kannattaisi ennen vetää maalinpoistoaineella niin paljon maalia pois kun saa ja sitten vasta ruveta kuulalla puhaltamaan. Nimittäin muuten voi mennä 30min/vanne

Link to comment

Kokeilen maalinpoistoa& 80 asteista vettä ennen puhallusta ja

loput lasikuulalla..

 

 

terv. Jaakko

 

 

Tosiaankin tuo lasikuula ei ole kauhean hyvää maalinpoistoon. Eli kannattaisi ennen vetää maalinpoistoaineella niin paljon maalia pois kun saa ja sitten vasta ruveta kuulalla puhaltamaan. Nimittäin muuten voi mennä 30min/vanne
Link to comment

En tiedä silikaatista, mutta alumiinioksidi toimii ainakin hyvin. Puhallukseen käytettävä aika riippuu maalista. Pulverimaalimaali lähtee helvetin huonosti ja aikaa menee rutosti enemmän, kun taas märkämaalit irtoo paljon helpommin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...