NordBling Posted March 7, 2008 Posted March 7, 2008 Lisäöljypohjista mielipiteitä kapaisin, eli kun kone on 2085cc mutta suhto miedoilla specseillä niin olisko syytä ajatella suurenpaa öljytilavuutta vaikkapa lisäöljypohjan avulla? Onko noissa kaikissa mukana putkenpidennykset, kiinnitykset ym? Suosituksia? Hintoja? HotsMatsilla esim yks malli 110€. Quote
Lasse Posted March 7, 2008 Posted March 7, 2008 Jos maavaran väheneminen ei haittaa, niin kyllä tuo on ihan hyvä hankinta. Yleensä mukana tulee sellainen putkenpätkä millä sitten horitaan öljyä pohjalta asti. Helppo asentaa. Quote
Guest Posted March 7, 2008 Posted March 7, 2008 uskoisin että öljytilavuuden kasvattaminen jonnekkin 4 litraan on ihan hyvä juttu. ohan se selvä että 2,5 litraa menee useammin pumpun läpi kiertoon mitä 4 vaikka 1000km matkalla. eli öljynvaihtovälit on vakiolla syytä pitää kunnossa. ja onhan uudemmissa autoissa ainakin tuo n 4 litraa aika yleinen määrä. niistä kuitenkin on jouduttu miettimään sitä luontoystävällisyyttäkin ja pyrittään varmasti käyttämään mahdollisimman vähän öljyjä joka paikassa. Quote
Guest Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Gene bergin leveä lisäöljypohja ja jatko putki hitsaamalla kiinni. jäähdyttää hyvin leveytensä takia. www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=198 Quote
Guest veewee Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 jatko putki hitsaamalla kiinni. Ööö, miksi tuo pitää hitsata? Quote
-Alex- Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Juottaa tai hitsata se kannattaa....ei mihinkään klemmariin voi luottaa, sanoo se jo insinöörinkin vaisto, ettei vain värise ja tipu sieltä :D Quote
-Alex- Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Kaj, se matsin myymä lisäöljypohja on kyllä varmaan ihan hyvä, itsellänikin on sellainen, ehkä seuraavaksi laitan isomman, tuon aircooledin 3,5 quart kokoisen, lienee litroissa n. 3 litraa Quote
Guest Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 ennen asennusta, katsokaas pienella peililla sinne lisaoljypohjan sisaan, joka nurkkaan. Viime vuosina niista on loytynyt paljon valuhiekkapaakkuja. (ei kait bergeista sentaan mutta halvemmista) Quote
-Alex- Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Hyvä huomio, en oo tullu aatelleeksi..tosin syynään kyllä uudetkin osat läpi kunnolla. Quote
hanski. Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Juottaa tai hitsata se kannattaa....ei mihinkään klemmariin voi luottaa, sanoo se jo insinöörinkin vaisto, ettei vain värise ja tipu sieltä :D jos putki on oikean mittainen, ei sieltä mihkään putoa tai tipu!!!! eikä tarvitse mitään klemmareitakaan.... lisäpohjan imuputki meneen ristiin alkuperäisen kanssa, toiseen päähän tulee alkuperäinen "suodatin", jonne tuo putken pää hiukan menee... jos tuosta välistä imuputki tärisee irti, niin putki on liian lyhyt... juuri tein putkesta oikean mittaisen yhteen koneeseen... Quote
Guest Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 entäs jos asentaa kunnon sumppu pumpun ja laittaa sen öljypohja törpön (5l kaljatynnyri) vaikka keulatilaan,eipähän ole öljy pikeytymässä kuumassa koneessa,eikä pumppu ime ilmaa kovemmassakaan kaahailussa.melko alhaalla on volsun omakin öljypohja,kun on jengiä takapenkillä. Quote
-Alex- Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Sumppupumpun, eli tarkoitat jotain autocraftin tai pauterin kuivasumppupumppua? Musta tuntuu että kaikki kaks yhteen pultattua pumppua jotka ovat olevinaan kuivasumppupumppua, ovat kuolleina syntyneitä ideoita.. Quote
-Alex- Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 jos putki on oikean mittainen, ei sieltä mihkään putoa tai tipu!!!!eikä tarvitse mitään klemmareitakaan.... Meinaatko että se pysyy ikuisesesti vasaralla lyömällä vain? :D Quote
Ketsa Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 jos putki on oikean mittainen, ei sieltä mihkään putoa tai tipu!!!!eikä tarvitse mitään klemmareitakaan.... Meinaatko että se pysyy ikuisesesti vasaralla lyömällä vain? :D Ja kun hitsaa/juottaa, niin ei ainakaan vedä ilmaa liitoksesta. Quote
-Alex- Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Näin on. Yks tuttu juotti mullekin, ei ollut kauan kestävä homma, hyvä tuli. Quote
hanski. Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 jos putki on oikean mittainen, ei sieltä mihkään putoa tai tipu!!!!eikä tarvitse mitään klemmareitakaan.... Meinaatko että se pysyy ikuisesesti vasaralla lyömällä vain? :D koskaan ei ole yksikään tippunut pois, kun oon öljyjä vaihdellut... sopivan tiukka niin ei vedä ilmaakaan välistä... Quote
Guest Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 jos ei sumppu pumppua,niin ainakin iso lauhdutin keulaan,sillä saa jo öljytilavuutta lisää.en ainakaan itse laittaisi mitään jäkälä laatikkoa koneen alle. Quote
-Alex- Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 ja milläs meinaat pumpata sitä öljyä keulan coolerille? 32mm bugpack pumpulla tms? En laittaisi itse. Oletko varma ettei hori missään tilanteessa ilmaa, kuten kiihdytyksessä tai käynnistyksessä? keulalle asennetut coolerit ovat yleensä olleet kuivasumppujärjestelmän yhteydessä olevia Quote
-Alex- Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 lisäöljypohja on mainio ratkaisu, eikä oikeasti vie maavaraa paljoakaan, ellei madalla perää 10cm verran. Ja aika kestäviäkin ovat, ainakin bergin lisäöljypohjat. Ei se silti kestä ajaa isoon kiveen välttämättä. Lisäöljypohja ei ole suoranaisesti suunniteltu jäähdytystä vartenn, vaan koneen lisääntynyttä tarvetta öljylle. Quote
hanski. Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 en ainakaan itse laittaisi mitään jäkälä laatikkoa koneen alle. vanhalla golffilla tuli raavittua rauman katuja jonkin verran...tein koneen alle kunnon pohjapanssarin...rauhoitti kummasti mieltä... jos todella matala kupla/pallo...tukeva panssari vaan alle! miinusta: saattaa hiukan haitata jäähtymistä ilmavirrasta, mutta saattaa suojata arvokkaan koneen vahinkolta..... ja kyllä matala autolla oppii tuntemaan oman kylän montut ja kuopat..mutta se kerta kolaus saattaa riittää.. Quote
-Alex- Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Joskus hotcarsilla on ollut sellainen panssarikin myynnissä.. Quote
Guest Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Mulla on loiskelevy mutta ei lisaoljypohjaa. Ripeassa kiihdytyksessa ja varsinkin kun menee mutkaan kovaa vedattaen, oljyvalo syttyy palamaan eli pumppu kerkiaa haukkaamaan aika reilusti ilmaa. Kai se on pakko hommata lisapohja. Ei ole ylimaaraisia jaahdyttajia, ja pumppu on 26mm. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Tohon vaivaan auttaa semmonen minipohja. Mie oon ite tehny pari kappaletta moisia parin-kolmen desin kuppeja. Sihdiksi sopii hyvin ruostumaton teräsraaminen sihti, joita keittiötarvikkeina myydään. Quote
-Alex- Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Bugfuel, oliko sulla doghouse kopassa type4 cooleri, niinkuin olisin lukenut shoptalkforumissa niin. Quote
Guest Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Bugfuel, oliko sulla doghouse kopassa type4 cooleri, niinkuin olisin lukenut shoptalkforumissa niin. Juu niita olen kyttany monta vuotta. Ei ole vaikea muutos, kunhn vaan pitaa peltikanavien mutkat jouheina eika tee mitaan sokeita 90 asteen mutkia. En ole mitannut vaikutusta oljynlampoihin samassa koneessa t1 --> t4 jaahdyttajien valilla. Quote
Guest veewee Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Mulla on loiskelevy mutta ei lisaoljypohjaa. Ripeassa kiihdytyksessa ja varsinkin kun menee mutkaan kovaa vedattaen, oljyvalo syttyy palamaan eli pumppu kerkiaa haukkaamaan aika reilusti ilmaa. Kai se on pakko hommata lisapohja.Ei ole ylimaaraisia jaahdyttajia, ja pumppu on 26mm. Mulla teki ennen samaa, mutta kun hommasin genen suurimman pränikän koneen alle, niin ei ole öljyvalo sen jälkeen vilkkunut. Enkä ole putkea hitsannut/juottanut. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.