Jump to content

Lisäöljypohjista mielipiteitä


Recommended Posts

Lisäöljypohjista mielipiteitä kapaisin, eli kun kone on 2085cc mutta suhto miedoilla specseillä niin olisko syytä ajatella suurenpaa öljytilavuutta vaikkapa lisäöljypohjan avulla? Onko noissa kaikissa mukana putkenpidennykset, kiinnitykset ym? Suosituksia? Hintoja? HotsMatsilla esim yks malli 110€.

Link to comment

uskoisin että öljytilavuuden kasvattaminen jonnekkin 4 litraan on ihan hyvä juttu. ohan se selvä että 2,5 litraa menee useammin pumpun läpi kiertoon mitä 4 vaikka 1000km matkalla. eli öljynvaihtovälit on vakiolla syytä pitää kunnossa.

 

ja onhan uudemmissa autoissa ainakin tuo n 4 litraa aika yleinen määrä. niistä kuitenkin on jouduttu miettimään sitä luontoystävällisyyttäkin ja pyrittään varmasti käyttämään mahdollisimman vähän öljyjä joka paikassa.

Link to comment

ennen asennusta, katsokaas pienella peililla sinne lisaoljypohjan sisaan, joka nurkkaan. Viime vuosina niista on loytynyt paljon valuhiekkapaakkuja. (ei kait bergeista sentaan mutta halvemmista)

Link to comment
Juottaa tai hitsata se kannattaa....ei mihinkään klemmariin voi luottaa, sanoo se jo insinöörinkin vaisto, ettei vain värise ja tipu sieltä :D

 

jos putki on oikean mittainen, ei sieltä mihkään putoa tai tipu!!!!

eikä tarvitse mitään klemmareitakaan....

 

lisäpohjan imuputki meneen ristiin alkuperäisen kanssa, toiseen päähän tulee alkuperäinen "suodatin", jonne tuo putken pää hiukan menee...

 

jos tuosta välistä imuputki tärisee irti, niin putki on liian lyhyt...

juuri tein putkesta oikean mittaisen yhteen koneeseen...

post-629-13888359786057_thumb.jpg

Link to comment

entäs jos asentaa kunnon sumppu pumpun ja laittaa sen öljypohja törpön (5l kaljatynnyri) vaikka keulatilaan,eipähän ole öljy pikeytymässä kuumassa koneessa,eikä pumppu ime ilmaa kovemmassakaan kaahailussa.melko alhaalla on volsun omakin öljypohja,kun on jengiä takapenkillä.

Link to comment
jos putki on oikean mittainen, ei sieltä mihkään putoa tai tipu!!!!

eikä tarvitse mitään klemmareitakaan....

 

 

Meinaatko että se pysyy ikuisesesti vasaralla lyömällä vain? :D

 

Ja kun hitsaa/juottaa, niin ei ainakaan vedä ilmaa liitoksesta.

Link to comment
jos putki on oikean mittainen, ei sieltä mihkään putoa tai tipu!!!!

eikä tarvitse mitään klemmareitakaan....

 

 

Meinaatko että se pysyy ikuisesesti vasaralla lyömällä vain? :D

 

koskaan ei ole yksikään tippunut pois, kun oon öljyjä vaihdellut...

sopivan tiukka niin ei vedä ilmaakaan välistä...

Link to comment

ja milläs meinaat pumpata sitä öljyä keulan coolerille? 32mm bugpack pumpulla tms? En laittaisi itse. Oletko varma ettei hori missään tilanteessa ilmaa, kuten kiihdytyksessä tai käynnistyksessä?

 

 

keulalle asennetut coolerit ovat yleensä olleet kuivasumppujärjestelmän yhteydessä olevia

Link to comment

lisäöljypohja on mainio ratkaisu, eikä oikeasti vie maavaraa paljoakaan, ellei madalla perää 10cm verran. Ja aika kestäviäkin ovat, ainakin bergin lisäöljypohjat. Ei se silti kestä ajaa isoon kiveen välttämättä.

 

 

Lisäöljypohja ei ole suoranaisesti suunniteltu jäähdytystä vartenn, vaan koneen lisääntynyttä tarvetta öljylle.

Link to comment
en ainakaan itse laittaisi mitään jäkälä laatikkoa koneen alle.

 

vanhalla golffilla tuli raavittua rauman katuja jonkin verran...tein koneen alle kunnon pohjapanssarin...rauhoitti kummasti mieltä...

 

jos todella matala kupla/pallo...tukeva panssari vaan alle!

miinusta: saattaa hiukan haitata jäähtymistä ilmavirrasta, mutta saattaa suojata arvokkaan koneen vahinkolta.....

ja kyllä matala autolla oppii tuntemaan oman kylän montut ja kuopat..mutta se kerta kolaus saattaa riittää..

Link to comment

Mulla on loiskelevy mutta ei lisaoljypohjaa. Ripeassa kiihdytyksessa ja varsinkin kun menee mutkaan kovaa vedattaen, oljyvalo syttyy palamaan eli pumppu kerkiaa haukkaamaan aika reilusti ilmaa. Kai se on pakko hommata lisapohja.

Ei ole ylimaaraisia jaahdyttajia, ja pumppu on 26mm.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Tohon vaivaan auttaa semmonen minipohja. Mie oon ite tehny pari kappaletta moisia parin-kolmen desin kuppeja. Sihdiksi sopii hyvin ruostumaton teräsraaminen sihti, joita keittiötarvikkeina myydään.

Link to comment
Bugfuel, oliko sulla doghouse kopassa type4 cooleri, niinkuin olisin lukenut shoptalkforumissa niin.

 

Juu niita olen kyttany monta vuotta. Ei ole vaikea muutos, kunhn vaan pitaa peltikanavien mutkat jouheina eika tee mitaan sokeita 90 asteen mutkia.

 

En ole mitannut vaikutusta oljynlampoihin samassa koneessa t1 --> t4 jaahdyttajien valilla.

Link to comment
Guest veewee
Mulla on loiskelevy mutta ei lisaoljypohjaa. Ripeassa kiihdytyksessa ja varsinkin kun menee mutkaan kovaa vedattaen, oljyvalo syttyy palamaan eli pumppu kerkiaa haukkaamaan aika reilusti ilmaa. Kai se on pakko hommata lisapohja.

Ei ole ylimaaraisia jaahdyttajia, ja pumppu on 26mm.

 

Mulla teki ennen samaa, mutta kun hommasin genen suurimman pränikän koneen alle, niin ei ole öljyvalo sen jälkeen vilkkunut. Enkä ole putkea hitsannut/juottanut.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...