Jump to content

IRSsityksen prosentit?


Guest piethein

Recommended Posts

Moikka,

 

Minkäslaisia prosenttien muutoksia on toteutunut Typ1 IRSsityksissä ja millä osilla?

Vaihdelaatikon kai pystyy käyttämään swing mallista, mutta kylkilevyt ainakin vaihtuu??

 

Tiedoista kiitollinen olisin.

 

T.Jussi

Link to comment
Guest Toheltaja

tasauspyörästö on vaihdettava kans, ja vuosimallista riippuen IRS posket ja tasauspyörästö ei mene kovinkaan helposti swingilootaan... Peräpyöriä kun on 6:lla ja 8:lla pultilla kiinni...

Link to comment

Tämä on OT mutta kerrompa kuitenki. Viime syksynä piti vaihtaa lukottomaan laatikkoon lukollinen (hitsilukko) perä. Noh perä irti ja "uusi" perä vetareineen paikalleen ja kasaan. Posket kun oli kiinni niin ei laatikko pyörinyt, noh auki ja toisilla poskilla koittamaan. Sama juttu ei pyöri. Siinä kohtaa piti kilauttaa kaverille että mikä helkutti on ja kaveri käski tarkistaa pulttien määrän. Toisessa oli 6 ja toisessa 8 pulttia. Eipä passannut keskenään, kyseessä oli swing lodju. :)

Link to comment
Tämä on OT mutta kerrompa kuitenki. Viime syksynä piti vaihtaa lukottomaan laatikkoon lukollinen (hitsilukko) perä. Noh perä irti ja "uusi" perä vetareineen paikalleen ja kasaan. Posket kun oli kiinni niin ei laatikko pyörinyt, noh auki ja toisilla poskilla koittamaan. Sama juttu ei pyöri. Siinä kohtaa piti kilauttaa kaverille että mikä helkutti on ja kaveri käski tarkistaa pulttien määrän. Toisessa oli 6 ja toisessa 8 pulttia. Eipä passannut keskenään, kyseessä oli swing lodju. :)

 

Hmmm. Rohkaisevaa. Eihän tää kivaa olis, jos ei olisi haasteita.

 

Ilmeisesti sitten IRSsityksiä ei ole paljon käytetty katsastuksessa, kun ei prosenteista ole tietoa. Kiitokset lisäinfosta kumminkin.

 

T.Jussi

Link to comment
Guest Toheltaja

ja vaikka miten ja koska vaihtaisit mistä vaan osia keskenään, on lautaspyörä shimmattava oikealle hammaskosketukselle. Se vaatii hitusen perehtymistä aiheeseen, mutta kun tuon tekee, on luvassa hitusen turvallisempia kilometrejä. Monetkaan lootat ei käy heittämällä osiltaan päikseen vaikka olisivatkin samaa vuosimallia ja välityksellä. hammaspyöräparit vaativat shimmauksen. Lähinnä lautaspyörä, muille ei voi juuri mitään muuta tehdä ku päittäisvälyksiä himmailla.

Link to comment
Ilmeisesti sitten IRSsityksiä ei ole paljon käytetty katsastuksessa, kun ei prosenteista ole tietoa. Kiitokset lisäinfosta kumminkin.

 

T.Jussi

 

Sehän on "kuplan vakio alusta", eihän siitä voi mennä prosentteja eihän? ;)

 

Ei tietenkään!?

 

Alkaa vaan olla omassa rosentit niin kortilla, että pitäs saada jotain faktatietoa ennenkun rupee tekemään mitään yltiöpäistä. Tai ainakin oltava vakuuttava selitys.

 

T.Jussi

Link to comment
Alkaa vaan olla omassa rosentit niin kortilla, että

 

Ota tässä asiassa sitten huomioon se, että uusia muutoksia tehtäessä kaikki muutokset lasketaan uudelleen nykyisen taulukon mukaan, vanhoilla laskelmilla ja niistä kertyneillä prosenttimäärillä ei ole mitään varsinaista merkitystä.

Link to comment
Alkaa vaan olla omassa rosentit niin kortilla, että

 

Ota tässä asiassa sitten huomioon se, että uusia muutoksia tehtäessä kaikki muutokset lasketaan uudelleen nykyisen taulukon mukaan, vanhoilla laskelmilla ja niistä kertyneillä prosenttimäärillä ei ole mitään varsinaista merkitystä.

 

Juu. On huomioitu. Siksipä haluaisinkin nyt nyt tietoa osittaisprosenteista esim moottorin osalta pytyt ja männät ja taka-akselin osalta, jos tekee irs muutoksen.

 

T.Jussi

Link to comment

Eikos se ollu niin etta turvavarusteita saa vaihtaa ilman prosentteja jos ne vaihtuu turvallisempiin, esim. rumpujarrut saa vaihtaa levyjarruihin.

 

Eikos tuo IRS pera ole turvallisuuden parantamista VW alkuperaisosilla vielapa... koitas puhua prosentit pois :)

 

Jan

Link to comment
Mulla on koko moottori ja etuakselisto yhteensä 18%

 

Jepjep. Eli tuo menee suoraan tuon taulukon mukaan 14+4. Mutta jos vaihtaakin vain osan moottorista tai taka-akselista??

 

Tuo Bugfuelin ajatushan tässä kytee myös takana.

 

T.Jussi

Link to comment
Mulla on koko moottori ja etuakselisto yhteensä 18%

 

Jepjep. Eli tuo menee suoraan tuon taulukon mukaan 14+4. Mutta jos vaihtaakin vain osan moottorista tai taka-akselista??

 

T.Jussi

 

Varaudu siihen että saat hetken todistella että se vaihdelaatikon kuori ja moottorin kampikammio on todellakin alkuperäinen.

 

Tosin eikös tähän pitänyt tulla joku muutos niin, että jos osan vaihtaa samanlaiseen niin siitä ei mene prosentteja? Siis lokasuojan voi korvata smanlaisella lokasuojalla?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...