Guest Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Moikka, Minkäslaisia prosenttien muutoksia on toteutunut Typ1 IRSsityksissä ja millä osilla? Vaihdelaatikon kai pystyy käyttämään swing mallista, mutta kylkilevyt ainakin vaihtuu?? Tiedoista kiitollinen olisin. T.Jussi Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 tasauspyörästö on vaihdettava kans, ja vuosimallista riippuen IRS posket ja tasauspyörästö ei mene kovinkaan helposti swingilootaan... Peräpyöriä kun on 6:lla ja 8:lla pultilla kiinni... Quote Link to comment
Guest Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Kiitokset Janille, Tuota tasauspyörästöä epäilinkin jo. Pulttien määristä ei vielä ollut havaintoa. Täytyy tutkia. T.Jussi Quote Link to comment
mite^ Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Tämä on OT mutta kerrompa kuitenki. Viime syksynä piti vaihtaa lukottomaan laatikkoon lukollinen (hitsilukko) perä. Noh perä irti ja "uusi" perä vetareineen paikalleen ja kasaan. Posket kun oli kiinni niin ei laatikko pyörinyt, noh auki ja toisilla poskilla koittamaan. Sama juttu ei pyöri. Siinä kohtaa piti kilauttaa kaverille että mikä helkutti on ja kaveri käski tarkistaa pulttien määrän. Toisessa oli 6 ja toisessa 8 pulttia. Eipä passannut keskenään, kyseessä oli swing lodju. :) Quote Link to comment
Guest Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Tämä on OT mutta kerrompa kuitenki. Viime syksynä piti vaihtaa lukottomaan laatikkoon lukollinen (hitsilukko) perä. Noh perä irti ja "uusi" perä vetareineen paikalleen ja kasaan. Posket kun oli kiinni niin ei laatikko pyörinyt, noh auki ja toisilla poskilla koittamaan. Sama juttu ei pyöri. Siinä kohtaa piti kilauttaa kaverille että mikä helkutti on ja kaveri käski tarkistaa pulttien määrän. Toisessa oli 6 ja toisessa 8 pulttia. Eipä passannut keskenään, kyseessä oli swing lodju. :) Hmmm. Rohkaisevaa. Eihän tää kivaa olis, jos ei olisi haasteita. Ilmeisesti sitten IRSsityksiä ei ole paljon käytetty katsastuksessa, kun ei prosenteista ole tietoa. Kiitokset lisäinfosta kumminkin. T.Jussi Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 ja vaikka miten ja koska vaihtaisit mistä vaan osia keskenään, on lautaspyörä shimmattava oikealle hammaskosketukselle. Se vaatii hitusen perehtymistä aiheeseen, mutta kun tuon tekee, on luvassa hitusen turvallisempia kilometrejä. Monetkaan lootat ei käy heittämällä osiltaan päikseen vaikka olisivatkin samaa vuosimallia ja välityksellä. hammaspyöräparit vaativat shimmauksen. Lähinnä lautaspyörä, muille ei voi juuri mitään muuta tehdä ku päittäisvälyksiä himmailla. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Ilmeisesti sitten IRSsityksiä ei ole paljon käytetty katsastuksessa, kun ei prosenteista ole tietoa. Kiitokset lisäinfosta kumminkin. T.Jussi Sehän on "kuplan vakio alusta", eihän siitä voi mennä prosentteja eihän? ;) Quote Link to comment
Guest Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Ilmeisesti sitten IRSsityksiä ei ole paljon käytetty katsastuksessa, kun ei prosenteista ole tietoa. Kiitokset lisäinfosta kumminkin. T.Jussi Sehän on "kuplan vakio alusta", eihän siitä voi mennä prosentteja eihän? ;) Ei tietenkään!? Alkaa vaan olla omassa rosentit niin kortilla, että pitäs saada jotain faktatietoa ennenkun rupee tekemään mitään yltiöpäistä. Tai ainakin oltava vakuuttava selitys. T.Jussi Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Tuolla : http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C0A5 ... 0/C115.pdf mainitaan että taka-akselisto on 4%. Kuuluvatko sitten siihen mitkä osat? Quote Link to comment
-AP- Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Alkaa vaan olla omassa rosentit niin kortilla, että Ota tässä asiassa sitten huomioon se, että uusia muutoksia tehtäessä kaikki muutokset lasketaan uudelleen nykyisen taulukon mukaan, vanhoilla laskelmilla ja niistä kertyneillä prosenttimäärillä ei ole mitään varsinaista merkitystä. Quote Link to comment
Guest Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Alkaa vaan olla omassa rosentit niin kortilla, että Ota tässä asiassa sitten huomioon se, että uusia muutoksia tehtäessä kaikki muutokset lasketaan uudelleen nykyisen taulukon mukaan, vanhoilla laskelmilla ja niistä kertyneillä prosenttimäärillä ei ole mitään varsinaista merkitystä. Juu. On huomioitu. Siksipä haluaisinkin nyt nyt tietoa osittaisprosenteista esim moottorin osalta pytyt ja männät ja taka-akselin osalta, jos tekee irs muutoksen. T.Jussi Quote Link to comment
Guest Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Eikos se ollu niin etta turvavarusteita saa vaihtaa ilman prosentteja jos ne vaihtuu turvallisempiin, esim. rumpujarrut saa vaihtaa levyjarruihin. Eikos tuo IRS pera ole turvallisuuden parantamista VW alkuperaisosilla vielapa... koitas puhua prosentit pois :) Jan Quote Link to comment
Guest veewee Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Mulla on koko moottori ja etuakselisto yhteensä 18% Quote Link to comment
Guest Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Mulla on koko moottori ja etuakselisto yhteensä 18% Jepjep. Eli tuo menee suoraan tuon taulukon mukaan 14+4. Mutta jos vaihtaakin vain osan moottorista tai taka-akselista?? Tuo Bugfuelin ajatushan tässä kytee myös takana. T.Jussi Quote Link to comment
metake Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Mulla on koko moottori ja etuakselisto yhteensä 18% Jepjep. Eli tuo menee suoraan tuon taulukon mukaan 14+4. Mutta jos vaihtaakin vain osan moottorista tai taka-akselista?? T.Jussi Varaudu siihen että saat hetken todistella että se vaihdelaatikon kuori ja moottorin kampikammio on todellakin alkuperäinen. Tosin eikös tähän pitänyt tulla joku muutos niin, että jos osan vaihtaa samanlaiseen niin siitä ei mene prosentteja? Siis lokasuojan voi korvata smanlaisella lokasuojalla? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.