Jump to content

Peltitöitä, ruostekorjauksia, moottorirakennusta edullisesti


Guest Bugfuel

Recommended Posts

En ole mainostanut itseäni vuosiin, mutta nyt näyttäisi aikataulu hiukan helpottavan (re: oman harrastuksen karsiminen rajusti) joten voisin tehdä muille erinäisiä vaativampia töitä edullisesti. Lisäksi rahapula vaivaa :) Monet täältäkin ovat jo minulta avun saaneet.

 

Eli jos PK seudulla on tarvetta tuommoisiin töihin niin kannattaa kysäistä minultakin?

 

Hitsaukset, peltityöt ja tekniikkajutut hoituu ja arvioidaan tapauskohtaisesti. Autoa on tosin vaikea saada talliini talven liukkailla, joten peltitöillä on kiire jos meinaa ehtiä ennen kunnon talvea. (tallin pihaan päästäkseen tarvitsee nelivedon kun talvi on pahimmillaan)

 

T1 koneen perusremontti on periaatteessa aina sama, ja miedohkot virikoneet teen samaan hintaan: Oman työni osuus 350eur. Sisältää kemikaalit ja pientarvikkeet, mutta ei koneistamon laskuja.

(Koneistamolle jätettäviä töitä on tyypilisesti kansien venttiilityöt ja plaanaukset, kampiakselin ja vauhtipyörän tasapainotus/kevennys. )

 

 

Edit: Myös hiekkapuhallukset (isommatkin) ja tinaukset onnistuu. Pakkeli on syntiä ja sitä tulee välttää viimeiseen asti :)

 

 

Jan Andersson

040-5101515

bugfuel@rocketmail.com

Nummela (PK-Seutu, 50km Helsingistä Turkkuseen päin)

Link to comment

Kuis lootan teko?

 

Tarttis ensi kesäksi loota laittaa kokonaan uusiksi kun tuo rookeri muuten listii sen het. Luonnollisesti meikäläinen hommaa rojut ja roudaa kasan laatikon aihion kera laitettavaksi.

 

Ajatusta nyt on ollut ainakin ratassarjoista, super-diffistä ja uudesta sivuposkesta. Rhino-kuoretkin on välillä käyny mielessä... Tollainen perushuolto rookeria varten.

 

Jos osaehdotuksia löytyy (laitoin tonne aiemmin jotain osviittaa) niin saa lisätä threadiin.

 

http://dev.sitefactory.fi/volkkaripalst ... php?t=2021

Link to comment

Ookoo, täytyy nyt sitten vähän fundeerata tota lootahommaa. Tuli vinkki tuossa, että kannattaisi ennemmin satsata 901:sen 5-loviseen. Tavallaan ihan asiallinen idis, pohjalevy kun pitäisi repiä irti Mixistä ens talvena muutenkin niin saisi IRS muutoksen tehtyä samalla... hitto, kun ehtis kaiken taas tekemään (ja jostain satais rahaa ;). Tulee kiire talvi...

Link to comment
Guest Hotvws1

jos lootaan aiot santsata niin paa porschen 915 5-vaihteinen itellä on tarkotus laittaa samanmoinen loota -55 cabrioon sitten joskus hamas tulevaisuudes.tilasin jenkeistä kirjan vw beetle performance handbook jossa on asennettu semmonen loota kuplaan ja siinä on myös juttua monesta muustakin esim 944 jarruista kuplaan. kirjasta löytyy ohjeet+tarvittavat mitat muutoksiin. tossa on linkki josta löytyy juttua porschen laatikoista ja jarruista http://www.performanceghia.com/

Link to comment

915 on aika julman kokoinen 901:een verrattuna. Sen sovittamisessa on duunia enemmän kuin 901:ssä joka on "suht helppo". 901 taitaa tänä päivänä maksaa jonkun 4-500 euroa. Kannattaa muistaa että noi lootat on tosi vanhoja ja saattaa siten olla missä kunnossa tahansa.

 

t. Mika

Link to comment
915 on aika julman kokoinen 901:een verrattuna. Sen sovittamisessa on duunia enemmän kuin 901:ssä joka on "suht helppo". 901 taitaa tänä päivänä maksaa jonkun 4-500 euroa. Kannattaa muistaa että noi lootat on tosi vanhoja ja saattaa siten olla missä kunnossa tahansa.

 

t. Mika

Ja korjaaminen ei ole ainakaan halvempaa kuin VW- laatikon, josta saa myös tekemällä vahvan ja toimivan, mikäli se 4 vaihdetta piisaa, ja jos ei, jenkeistä taisi ainakin aikaisemmin saada 5:nen vaihteen palikat, joskaan ei kovin halvalla...

Link to comment

Jep, sama Seumen Performance Handbook löytyy kirjahyllystä ja sitä tuossa eilen selailinkin.

 

Tosiaan, eihän noista vanhoista 5-lovisista tiedä, että miten loppu ovat ja korjauskustannukset voivat nousta aika reippaiksi. Toisaalta tuollaisen hommaaminen ja korjauttaminen tuskin nousee hinnaltaan älyttömästi verrattuna T-1 lootan täysremppaan verrattuna.

 

4-vaihdetta vaan tuppaa olemaan mulle liian vähän. Tahtoo freeway-flyerin jossa kuitenkin on potentiaalia stripillä. Siinä ei auta kuin viides vaihde.

 

"Eugen Wuori" tarjoaa 5-vaihdekonversiota, joka tietysti olisi älyretee, koska sen kanssa joutuu hommaamaan saman valmistajan kepukan (isojen poikien kepukka ;) mutta hinta taitaa olla jotain ihan älytöntä. Muistaakseni vaatii akselin vaihdon ja jotain muuta härpäkettä. Koko paketti maksaa varmaan 1000 euroa (jos riittää) ja lisäksi täytyy vielä koko T-1 loota purkaa ja peruskorjata... hohhoh... Niin, sitten vielä superdiffit, rattaat ja välitykset kohdilleen... jos jäädään alle 2000 euron niin saa olla tyytyväinen.

Link to comment

MIten mä muistan että Bergin vitonen maksoi takavuosina jotain 1500mk?

Eihän se olis paha. Taidan muistaa höpöjä.

 

Jan (Lähtee googlettamaan)

 

 

EDIT:

 

Vuonna 2000:

 

The main reason given to me for not

going with the Berg 5 speed kit is the

price. You're looking at almost $1000

for the kit alone these days, plus the

labor to build, plus the cost of their

shifter, plus the cost of non-stock gears,

and so on. In other words, Big Dollars.

 

Good luck! - - - -

Todd Hill

VolksWerks Transaxles

Olympia, WA

Link to comment

Njuu, äsken lähti GB:lle kysely täydellisestä 5-vaihde paketista sisältäen konversiopaketin, kepukan, uuden "mainshaftin" sekä tarvittavat rattaat passelilla välityksellä 1-4 vaihteille (strip) sekä 5-vaihde "freeway flyeriksi".

 

Kattotaan tuleeko täsmällisiä vastauksia vaiko jotain ympäripyöreetä.

 

Ei muuten tainnu olla 1500 markkaa. Kattelin että pelkkää konversiokittiä on jossain vaiheessa myyty vajaaseen 800 taalaan.

Link to comment
Njuu, äsken lähti GB:lle kysely täydellisestä 5-vaihde paketista sisältäen konversiopaketin, kepukan, uuden "mainshaftin" sekä tarvittavat rattaat passelilla välityksellä 1-4 vaihteille (strip) sekä 5-vaihde "freeway flyeriksi".

 

Kattotaan tuleeko täsmällisiä vastauksia vaiko jotain ympäripyöreetä.

 

Ei muuten tainnu olla 1500 markkaa. Kattelin että pelkkää konversiokittiä on jossain vaiheessa myyty vajaaseen 800 taalaan.

 

joo niin oli joskus 98 :)

 

Jan

Link to comment
En ole mainostanut itseäni vuosiin, mutta nyt näyttäisi aikataulu hiukan helpottavan (re: oman harrastuksen karsiminen rajusti) joten voisin tehdä muille erinäisiä vaativampia töitä edullisesti. Lisäksi rahapula vaivaa :) Monet täältäkin ovat jo minulta avun saaneet.

 

Eli jos PK seudulla on tarvetta tuommoisiin töihin niin kannattaa kysäistä minultakin?

 

Hitsaukset, peltityöt ja tekniikkajutut hoituu ja arvioidaan tapauskohtaisesti. Autoa on tosin vaikea saada talliini talven liukkailla, joten peltitöillä on kiire jos meinaa ehtiä ennen kunnon talvea. (tallin pihaan päästäkseen tarvitsee nelivedon kun talvi on pahimmillaan)

 

Edit: Myös hiekkapuhallukset (isommatkin) ja tinaukset onnistuu. Pakkeli on syntiä ja sitä tulee välttää viimeiseen asti :)

Mitäs ottasit lämpökanavien vaihdosta+peruskorin(ilman luukkuja) hiekkapuhalluksesta/pohjamaalauksesta ja mahdollisesti tinauksesta? Tinattavat olisi takaikkunan ympärys ja poistettujen kourujen alue. Kori on vm.65 ahtäri-ovaali.

Link to comment

vastaanpa näin julkisesti, kun vastaavanlaisia kysymyksiä on tullut varsin paljon.

 

Eli autoa näkemättä en voi sanoa mitään arviota, ne ovat niin yksilöitä, kuten myös omistajan kuvaukset korjattavien vaurioiden vakavuudesta jne.

 

Jollekin pieni ruostekukkanen tai maalikupla on "mätä", toisille sormen mentävä reikä ja kauttaaltaan kupliva maali on "hiukan siinä olisi siistimistä".

 

Ikävä tossiasia on, että jos jostain kohtaa löytyy "pieni" ruostevaurio, niin sitä uutta metallia joutuu kyllä laittamaan moninkertaisen alueen varrattuna siihen mitä asiaa tuntematon luulee. Monasti peukalon kokoinen ruostekohta vaatiikin "yllättäen" kahden kämmenen kokoisen paikan.

 

Vaikeusasteeseen vaikuttaa poaikattavan kohdan sijainti, miten helppo on päästä käsiksi, onko erityisempiä hankalia muotoja jotka pitää käsin muotoilla suorasta pellistä.. ja ehkä kaikken veemäisimpänä isot suorat peltipinnat joiden reunoilla tai vaikka keskellä on paikattavaa.

 

Eli se miten homma potkaistaan alkuun, on mieluusti niin että tulen katsomaan autoa tai tuot sen näytille, ja annat luvan tökkiä niitä epäilyttäviä kohtia ruuvimeisselillä melko surutta. Kerron mitä mieltä olen, vaihtoehtoisia tapoja hoitaa juttu, ja oman suositukseni.

Siinä vaiheessa voin antaa hinta-arviota.

 

Jan

Link to comment

Jan puhuu asiaa,monesti mm.kuplan lokasuojien saumanauhojen alta kukkii korikylki ja näyttää että ihan pientä pintaruostetta,mutta alta löytyykin pelkkää ilmaa ja takakaaret vaihtoon,takakiinnityskaarienkin vaihto on tosi veemäinen homma ja jos molemmat on lahot ja auto on muualtakin laho,niin kannattaa jo tosiaan miettiä homman kannattavuutta.

Moni auton omistajakin kuvittelee pientä kukkaa jotta lähtee ihan rapsuttamalla mutta alla ei olekkaan mitään ja kaikken kivoimpia nämä on kuplan ovien pintapelleissä,nimim. jo 5 ovea hionut ja kaikki puhki äänieristeen alta pintapeltiin! Itse olen sitä mieltä että ovia tai luukkuja tai mitään mitä pulteilla irti lähtee ei kannata ruveta hitsailemaan jos vainkin on varaa hommata virheettömät tilalle. Just viime vuonna hitsasin yhtä saksantuonti 1303 Capriota jossa oli mm- lämpökoteloiden päällä 8mm pakkelia jne. muuta mukavaa ja välipellit (lämpökotelojen pohjat) puuttuivat kokonaan vahvistuspalkkien alta...ja sekin piti hitsata vain "leimalle". Niin tehtiin kun asiakas sanoi.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...