Guest koivi Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Eli oisko tietoa löytyykö firmaa suomesta mikä myy EAGLEN nokka-akseleita kuplaan?55:nen metsästyksessä... Quote
Racing Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Eli oisko tietoa löytyykö firmaa suomesta mikä myy EAGLEN nokka-akseleita kuplaan?55:nen metsästyksessä... Mopo-sport on ainakin myynyt. Quote
-AP- Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Eagle on CB-Performancen tavaraa ja siten niitä löytynee myös Hot Carsilta ja Aircooledista? Quote
Tomppa Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Kyllä, Engle ja Eagle ovat eri tuotteita. CB-Performance valmistaa Eaglen nokat ja valikoima on melkoisen laaja. Eaglen nokkia saa Aircooled.fi:n kautta, mutta toimitusajalla, koska ne eivät kuulu vakiomallistoon. Hyllyssä on pidetty Engleä ja SCAT nokkia. Kaikki Eagle nokat on numeroitu CB:n tuotenumerolla, 22xx, jossa xx merkkaa nokan mallia. 55:sta ei ainakaan pikavilkaisulla löytynyt... Jos kuitenkin meinaat SCATin C-55:sta (joka on melko yleinen kireähkö nokka) niin niitä saa ainakin Aircooledin kautta ja melko nopeallakin aikataululla. - Tomppa Quote
Guest koivi Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Joo,ei taho hyllytavara löytyä mistään,miksiköhän? Quote
Tomppa Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Eagle on aika harvinainen nokkamerkki. Engle ja SCAT ovat niin paljon käytetympiä, ettei Eaglea kannata pitää hyllyssä, kun niitä niin harvoin ostetaan. Quote
Guest koivi Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 ok.Tässä yrittäny seku haeskella ku kiinostas tuo 55:nen nokka.Yhen paikan löysin mut niilä ei ollu just tuota nokkaa. Quote
Tomppa Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Aah, hetkonen. Se on Forssun mukaan Dual-lobe nokka. 317º 0,466" 11,83 321º 0,453" 11,50 Kaivelen vähän noita CB:n sivuja. Quote
Tomppa Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Ovat poistuneet CB:n sivuilta... todennäköisesti siis myös mallistosta. Noita Dual lobeja hehkutettiin jossain vaiheessa, kun ilmeisesti nokan ramppi on erilainen imu ja pakopuolella. Paljon hiottaneen sellaisia tälläkin hetkellä erikoistilaukesta, mutta niihin ei olla keskitytty. Pikavilkaisulla tuolta listoilta löytyi monta valmistajaa, jolla on tai on ainakin ollut Dual lobe nokkia: http://www.actionimport.com/Tech_Files/ ... mation.htm http://www.phnet.fi/public/hefor1/fin/finland.htm Quote
-Alex- Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Miten olis webcam? ;) 109,86B, 86C, 226 Ainakin mallivalikoiman löytää tuolta http://aircooled.net/new-bin/viewproduc ... 01&cartid= http://aircooled.net/new-bin/viewproduc ... 02&cartid= Quote
Guest Keiteleen Kone Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Keiteleen Koneesta löytyy parempi nokka-akseli kuin Eaglen 55. Eikä tarvitse odotella toimituksia kuukausikaupalla sillä akselit ovat heti toimitusvalmiina. Quote
metake Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Mopo-sport on ainakin myynyt. Näyttää Mopo-Sportin varastotilannekin hiukan huonolta: NOKKA-AKSELI, EAGLE 55 100.00 EUR Tuotetta ei varastossa - toimitusaika ei tiedossa Quote
-Alex- Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Juha se jaksaa.... "mulla on parempia ku niillä" :D Ps. keiteleen koneesta ostamani FK-10:stä meni yks nokka melkein sileeksi ;) Quote
Guest Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Juha se jaksaa.... "mulla on parempia ku niillä" :D Ps. keiteleen koneesta ostamani FK-10:stä meni yks nokka melkein sileeksi ;) Niita kantsii osata sisaanajaa, ja naittaa oikeanlaiset uudet nostajat aina uusien nokkien kanssa... muuten ei taida olla toivoa kestamisesta. Jotkut putiikit tarjoaa takuuta mutta vain jos nostajat on ostettu samalla ;) Quote
-Alex- Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Juu, niinhän se on...aina seurannut ohjeita. Eihän toki mikään mahdottomia kestä. Ostin sitten kokeilun vuoksi aircooled.netistä webcamin hardweld nokan SLR nostajien kera. Quote
Guest Keiteleen Kone Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Nokka-akseli ei ole varmaankaan ollut syyllinen FK-10: n vaurioitumiseen. ongelman aiheuttaja lienee ollut muualla. Ilmoittamani nokka-akseli on hyvä, koska niillä on voitettu muutamia Suomen mestaruuksia sekä Fiatin että VW:n moottoreilla varustetuilla autoilla. Pakkohan ei ole tietenkään asentaa sellaista nokka-akselia, voihan akselin tehdä itse vaikka sorvaamalla ja laikkakoneella. Quote
Guest Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Nokka-akseli ei ole varmaankaan ollut syyllinen FK-10: n vaurioitumiseen.ongelman aiheuttaja lienee ollut muualla. Ilmoittamani nokka-akseli on hyvä, koska niillä on voitettu muutamia Suomen mestaruuksia sekä Fiatin että VW:n moottoreilla varustetuilla autoilla. Pakkohan ei ole tietenkään asentaa sellaista nokka-akselia, voihan akselin tehdä itse vaikka sorvaamalla ja laikkakoneella. On sita tehty nokkia laikkakoneella hiomalla, nokan profiilin mallina rautanaula joka on vaannetty sopivaan nokan muotoon. Ei tainnu ihan SM pytty irrota silla mutta jotenkuten kone toimi, LOL (ei ollut mun tekele) Quote
metake Posted March 14, 2008 Posted March 14, 2008 Ilmoittamani nokka-akseli on hyvä, koska niillä on voitettu muutamia Suomen mestaruuksia sekä Fiatin että VW:n moottoreilla varustetuilla autoilla. Tämän perusteella Subaru Justyn nokka-akseli on vielä parempi, koska samalla subarulla on voitettu Suomen mestaruus jo kymmenen kertaa... Quote
Guest Keiteleen Kone Posted March 14, 2008 Posted March 14, 2008 Sitten vain Justyn nokka-akseli paikoilleen, itse asennan vain KK:n special nokka-akselin. Tätä n.akselia on kopioitu myös KRC Volvoihin ja Autocrossi VW:n, näyttivät toimivan myös niissäkin. Quote
-Alex- Posted March 14, 2008 Posted March 14, 2008 Ei, ei tietenkään ole koskaan KK:N myymissä nokka-akseleissa vikaa, tai muissakaan nokka-akseleissa ;) Sitähän voi vain arvuutella että missä vika kun yks nokka sileäksi meni, kului n 4-5mm, kuulin sata syytä että miksi se meni sileäksi :D Quote
Guest Keiteleen Kone Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 Aloita sitten kertomalla esim. kolme valmistus tai materiaalivikaa jotka olivat ko:ssa FK-10 nokka-akselissa. Yksikin kyllä riittää. Quote
-Alex- Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 Sitähän en voi tietää koska en nokka-akselia tutkinut muuten, en kovuuksia tai seoksia. Sinä suosittelit silloin std mahlen nostajia. Pitäisi kestää tuplajousilla ja 1.4 keinuilla ajoa, mutta ei. sisäänajo tehtiin ohjeiden mukaan(2000-2500rpm 20min, neljässä vaiheessa), samoin öljyt+suodatin vaihdettiin sisäänajon jälkeen ja vielä kerran 1000km kohdalla. Jouset eivät pohjanneet pyörittäessä konetta uutena ja jousilankojen välissä oli tilaa täydellä nostolla n. 1.5mm. Entiset englen nokat (w110, w120) kestivät kyllä ihan mainiosti, olivat silloin kyllä yksinkertaisten jousien kanssa. Nyt on nokkana Webcam 86b hardweld Quote
Guest Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 Sitähän en voi tietää koska en nokka-akselia tutkinut muuten, en kovuuksia tai seoksia. Sinä suosittelit silloin std mahlen nostajia. Pitäisi kestää tuplajousilla ja 1.4 keinuilla ajoa, mutta ei. sisäänajo tehtiin ohjeiden mukaan(2000-2500rpm 20min, neljässä vaiheessa), samoin öljyt+suodatin vaihdettiin sisäänajon jälkeen ja vielä kerran 1000km kohdalla. Jouset eivät pohjanneet pyörittäessä konetta uutena ja jousilankojen välissä oli tilaa täydellä nostolla n. 1.5mm. Entiset englen nokat (w110, w120) kestivät kyllä ihan mainiosti, olivat silloin kyllä yksinkertaisten jousien kanssa. Nyt on nokkana Webcam 86b hardweld Teitko sisaanajon yksinkertaisilla jousilla? Yleinen suositus on etta sisaanajossa tuplista kaytettais vain ulommat tai jotkut kevyemmat yksinkertaiset, sitten vasta tuplat kiinni kun nokka on sisaanajettu. Jan Quote
-Alex- Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 En kyllä tehnyt, vaikka suositeltiin. Aika moni "Pro" kuitenkin ajaa nokka-akselin sisään tuplajousilla, mm. DRD, Maher jne. ja vw vakiokokoisissa jousissa seetipaine-ero on aika pieni tupla ja yksinkertaisten jousien välillä. http://www.shoptalkforums.com/viewtopic ... lvesprings Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.