Jump to content

Oisko tietoa et mikä firma myy EAGLEN nokka-akseleita?!


Guest koivi

Recommended Posts

Kyllä, Engle ja Eagle ovat eri tuotteita.

 

CB-Performance valmistaa Eaglen nokat ja valikoima on melkoisen laaja.

 

Eaglen nokkia saa Aircooled.fi:n kautta, mutta toimitusajalla, koska ne eivät kuulu vakiomallistoon. Hyllyssä on pidetty Engleä ja SCAT nokkia.

 

Kaikki Eagle nokat on numeroitu CB:n tuotenumerolla, 22xx, jossa xx merkkaa nokan mallia. 55:sta ei ainakaan pikavilkaisulla löytynyt...

 

Jos kuitenkin meinaat SCATin C-55:sta (joka on melko yleinen kireähkö nokka) niin niitä saa ainakin Aircooledin kautta ja melko nopeallakin aikataululla.

 

- Tomppa

Link to comment

Ovat poistuneet CB:n sivuilta... todennäköisesti siis myös mallistosta. Noita Dual lobeja hehkutettiin jossain vaiheessa, kun ilmeisesti nokan ramppi on erilainen imu ja pakopuolella. Paljon hiottaneen sellaisia tälläkin hetkellä erikoistilaukesta, mutta niihin ei olla keskitytty.

 

Pikavilkaisulla tuolta listoilta löytyi monta valmistajaa, jolla on tai on ainakin ollut Dual lobe nokkia:

 

http://www.actionimport.com/Tech_Files/ ... mation.htm

 

http://www.phnet.fi/public/hefor1/fin/finland.htm

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Keiteleen Koneesta löytyy parempi nokka-akseli kuin Eaglen 55.

Eikä tarvitse odotella toimituksia kuukausikaupalla sillä akselit ovat heti toimitusvalmiina.

Link to comment
Juha se jaksaa.... "mulla on parempia ku niillä" :D

 

Ps. keiteleen koneesta ostamani FK-10:stä meni yks nokka melkein sileeksi ;)

 

Niita kantsii osata sisaanajaa, ja naittaa oikeanlaiset uudet nostajat aina uusien nokkien kanssa... muuten ei taida olla toivoa kestamisesta. Jotkut putiikit tarjoaa takuuta mutta vain jos nostajat on ostettu samalla ;)

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Nokka-akseli ei ole varmaankaan ollut syyllinen FK-10: n vaurioitumiseen.

ongelman aiheuttaja lienee ollut muualla.

 

Ilmoittamani nokka-akseli on hyvä, koska niillä on voitettu muutamia Suomen mestaruuksia sekä Fiatin että VW:n moottoreilla varustetuilla autoilla.

Pakkohan ei ole tietenkään asentaa sellaista nokka-akselia, voihan akselin tehdä itse vaikka sorvaamalla ja laikkakoneella.

Link to comment
Nokka-akseli ei ole varmaankaan ollut syyllinen FK-10: n vaurioitumiseen.

ongelman aiheuttaja lienee ollut muualla.

 

Ilmoittamani nokka-akseli on hyvä, koska niillä on voitettu muutamia Suomen mestaruuksia sekä Fiatin että VW:n moottoreilla varustetuilla autoilla.

Pakkohan ei ole tietenkään asentaa sellaista nokka-akselia, voihan akselin tehdä itse vaikka sorvaamalla ja laikkakoneella.

 

On sita tehty nokkia laikkakoneella hiomalla, nokan profiilin mallina rautanaula joka on vaannetty sopivaan nokan muotoon.

Ei tainnu ihan SM pytty irrota silla mutta jotenkuten kone toimi, LOL

(ei ollut mun tekele)

Link to comment
Ilmoittamani nokka-akseli on hyvä, koska niillä on voitettu muutamia Suomen mestaruuksia sekä Fiatin että VW:n moottoreilla varustetuilla autoilla.

 

Tämän perusteella Subaru Justyn nokka-akseli on vielä parempi, koska samalla subarulla on voitettu Suomen mestaruus jo kymmenen kertaa...

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Sitten vain Justyn nokka-akseli paikoilleen, itse asennan vain KK:n special nokka-akselin.

Tätä n.akselia on kopioitu myös KRC Volvoihin ja Autocrossi VW:n, näyttivät toimivan myös niissäkin.

Link to comment

Ei, ei tietenkään ole koskaan KK:N myymissä nokka-akseleissa vikaa, tai muissakaan nokka-akseleissa ;)

 

 

 

Sitähän voi vain arvuutella että missä vika kun yks nokka sileäksi meni, kului n 4-5mm, kuulin sata syytä että miksi se meni sileäksi :D

Link to comment

Sitähän en voi tietää koska en nokka-akselia tutkinut muuten, en kovuuksia tai seoksia. Sinä suosittelit silloin std mahlen nostajia.

 

Pitäisi kestää tuplajousilla ja 1.4 keinuilla ajoa, mutta ei. sisäänajo tehtiin ohjeiden mukaan(2000-2500rpm 20min, neljässä vaiheessa), samoin öljyt+suodatin vaihdettiin sisäänajon jälkeen ja vielä kerran 1000km kohdalla.

 

Jouset eivät pohjanneet pyörittäessä konetta uutena ja jousilankojen välissä oli tilaa täydellä nostolla n. 1.5mm.

 

 

Entiset englen nokat (w110, w120) kestivät kyllä ihan mainiosti, olivat silloin kyllä yksinkertaisten jousien kanssa.

 

 

Nyt on nokkana Webcam 86b hardweld

Link to comment
Sitähän en voi tietää koska en nokka-akselia tutkinut muuten, en kovuuksia tai seoksia. Sinä suosittelit silloin std mahlen nostajia.

 

Pitäisi kestää tuplajousilla ja 1.4 keinuilla ajoa, mutta ei. sisäänajo tehtiin ohjeiden mukaan(2000-2500rpm 20min, neljässä vaiheessa), samoin öljyt+suodatin vaihdettiin sisäänajon jälkeen ja vielä kerran 1000km kohdalla.

 

Jouset eivät pohjanneet pyörittäessä konetta uutena ja jousilankojen välissä oli tilaa täydellä nostolla n. 1.5mm.

 

 

Entiset englen nokat (w110, w120) kestivät kyllä ihan mainiosti, olivat silloin kyllä yksinkertaisten jousien kanssa.

 

 

Nyt on nokkana Webcam 86b hardweld

 

 

Teitko sisaanajon yksinkertaisilla jousilla? Yleinen suositus on etta sisaanajossa tuplista kaytettais vain ulommat tai jotkut kevyemmat yksinkertaiset, sitten vasta tuplat kiinni kun nokka on sisaanajettu.

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...