Guest Tuoppi Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 moi, eli kysymys on että käykö tuon asetelman kanssa vanhan vai uuden mallin painelaakeri? se on otettu autosta T1 1300 -72 n. 8 vuotta sitten ja silloin ei tekniikka niin kiinnostanut että olis kattellu vaihdelaatikon puolta. tuo vauhtis/kytkin(180mm)/asetelma muuttuivat 215mm pakun versioon mut nyt tulis ottaa kone irti, mut en viitsis sitä tehdä ennen kuin on oikeat osat käsissä. -Tuomas- Quote Link to comment
Guest Raggare Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 errrr, ei oo keskirengasta vanhalle lakrulle kyl.. Quote Link to comment
Guest Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Ah, totta puhut... toi on siis 'vanhan mallinen' siina mielessa etta se on 3 kapalainen eika uudempi 'tahti' mallinen. Tassa tapauksessa kylla tarvitsee parikseen uuden mallisen painelaakerin, sehan tassa on oleellista. Kiitos oikaisusta :) Molempia tyyppeja on ollut keskirinkulalla ja ilman. Keskirinkulamallista ei mahdu uuden mallisen painelaakerin ohjainholkki lapi. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 kerkisin jo vähän riemuita mut Raggare tuli ja pudotti maan pinnalle :) eli lähetään siitä et tämä vaatii uuden mallin laakerin ja näin ollen autossa oleva 215 paku asetelma vaatii sen myös...ok? nyt sit tulee ongelma kun uudessa laatikossa on vanhanmallin laakeri eli mitä vaihtoehtoja mulla on saada tuo pelittään? 1. vauhtis/kytkin/asetelma vanhoiks (200mm) 2. 215 pakettiin vanhan mallin asetelma (onko niitä edes?) 3. jotain muuta mitä???? Quote Link to comment
Guest Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Laatikkoon akselistefa missa on valettu ohjainholkki samaan http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 0888836828 ja sille kaveriksi uuden mallinen haarukka ja painelaakeri. Quote Link to comment
metake Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Siis ymmärsinkö oikein: olet laittamassa autoon jossa on vanhan mallin painelaakeri 215mm kytkintä? Joku tietävämpi voisi valaista asiaa tarkemmin, mutta äkkiseltään epäilisin että voi tulla ahdasta, vai miten se nyt menikään kun kaikki 200mm:ään ei mahdu 180:n tilalle? Quote Link to comment
Guest Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Ei silla ole valia onko 180 200 vai 215 kytkin. Vauhtipyoran ulkomitat sailyy samana. 215 paineasetelman jotkut ulkonevat osat voi vahan napata kiinni kytkinkoppaan rippuen asetelman mallista. Epatodennakoista. Sit eiku silpasemaan kytkinkopasta vahasen pois. 180 ja 200 mallit menee suoraan. Kontaktia kytkinkoppaan tulee jos 6V koppaan tunkee 12V vauhtipyoraa, riippumatta siita mika kytkin siina on. Silloin pitaa kytkinkopasta poistaa hiukan materiaalia muutamasta kohdasta. Selviaa parhaiten kun alkaa tyontamaan konetta paikoilleen ilman sytytystulppia ja kun se kanittaa kiinni, niin pyorittaa kampiakselia niin ett akytkinkoppaan jaa vauhtipoyoran hampaista naarmut. Sit tietaa tarkkaan mista kohtaa pitaa rallakoida materiaalia pois. Alimmaisten moottorin kiinnikepulttien reikien ylapuolelta molemmista, ja about keskelta ylhaalta, ja kenties viela sielta startin kolon ymparilta. Quote Link to comment
Ketsa Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 215 pakun asetelma otti lastua uudemman mallin irssiaskista. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 eli homma on tämä edellä mainittu 180mm kytkin levis ja halusin tilalle isomman n. 8-vuotta sitten. ostin koko paketin yhdessä eli asetelma-kytkin-vauhtis 215mm. kaikki meni heittämällä paikalleen, koneen tekijä teki kaiken muun paitsi koneen noston paikalleen. sillä oon ajellu ilman ongelmia. Nyt tuli ostettua kestävämpi väliltetty laatikko, joka onkin vanhemmalla painelaakerilla ja nykyinen siis uudemmalla. jos ymmärsin oikein edellisistä kirjotuksista ei vauhtikseen tarvi koskea vaan vaihdan vain asetelman ja kytkimen pienempään ja vanhempaan esim 200 mm? Jos tämä ratkee tuolla niin en viitsi kikkailla "erikois"osilla vaan ostan kilkkeet ja vaihdan ne...ok? korjatkaa ihmeessä jos menee mettään, aivan uusia asioita opiskellaan. -Tuomas- Quote Link to comment
metake Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Suosittelen lämpimästi: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=162 Sopii uuden ja vanhan painelaakerin kanssa. Quote Link to comment
Racing Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Eipä taida olla "vanhan mallista" 215mm asetelmaa koska näitä on ollut 77-79 pakuissa 1600 koneella ja näin uusissa on kaikki mallia uudempi. Jokkiskäytössä on nähnyt vanhemman mallin painelaakereita joihin on pitsehitsattu isompi uudemman mallin painelaakerin kehä kiinni vanhan päälle ja näin ollen korvannut sen keskirenkaan joka on itse asetelmassa vanhassa mallissa. ei välttämättä silti katukäyttöön kannata askarrella kun sen varmaan pitää kestää satoja ellei tuhansia kilometrejä... Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 varmistan vielä eli vauhtipyörään ei tarvitse koskea? pidän sen entisellään ja vaihdan kytkimen ja kytkinasetelman? tämä voisi olla ihan jees Quote Link to comment
vwagen Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Jos nyt oikein ymmärsin niin aiot vaihtaa moottorissa kiinniolevaan vauhtipyörään pienemmän kytkimen? Ei se nyt ihan niin onnistu,erikokoisten kytkimien kiinnityspulttijako on myös erilainen. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 no niinpä tietenkin...voi prkl!!! eli ei auta kun vaihtaa kaikki 200 mm kamoihin tai sit käyttää tota bugfuelin laittamaa osaa, mut onko niitä suomessa kellään myynnissä? Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Keiteleen Koneesta löytyy sama paineasetelma hintaan 145 eur. ja vastaavanlainen hintaan 90 eur. Tietysti heti toimitukseen. Voiko vanhan mallin v.laatikkoon laittaa uudemman mallin painelaakerin ohjausholkin? se täytyy tarkistaa, jos voi niin tee sitten kuten ehdotinkin. Sitten ei tarvitse vaihtaa vauhtipyörää. Selvyyden vuoksi ilmoitus: kuvassa oleva paineasetelma sopii pienellä muutostyöllä myös vanhempiin v.laatikoihin. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 juu pitää tarkistaa laatikon rakennetta holkin osalta kun meen tallille tänään. Quote Link to comment
metake Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/sh ... 8185612439 Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 rungossa ei oo paikkoja uudelle ohjainholkille joten se siitä. käyttääkö joku tuommoista stefa-holkki yhdistelmää? se vois kyllä olla ihan hyvä ratkasu. kun porukka on tuolta csp:ltä tilaillu niin miten nopeasti tavarat on kotona? Quote Link to comment
metake Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 kun porukka on tuolta csp:ltä tilaillu niin miten nopeasti tavarat on kotona? Alle viikko Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 tuli tos mieleen et on aika yksinkertaisen näköinen kapistus tuo holkki, sattuisko kellään olis mittoja jotta vois sorvissa ite pyöräyttää? tai miten ne vois päätellä...laakerista nyt ainakin saa ulko mitan mut pituus ja levennys hakusessa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.