Guest jarsat Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 auttakee miestä kuplan pellin alla, tupruttaa mustaa kuin pahempikn nokivasara. Eilen kesken ajon tippui tyhjäkäynti kierrokset 1100 noin 700 rpm. Tänään saatu sen verran aikaiseksi, että kärjet säädetty 0,4 jossa olikin,tulpat vaihdettu ja heti oli aivan mustat, kaasarit putsattu. Jakajana 009 onko siinä vaihtoehtoja vian aiheuttamiseen? Alkaa tuleen tikkuja kynsien alle pään raapimisesta. edit: riittääkö 009 jakajalle normaali puola vai pitäiskös jokin muu. Pitkällisen kokeilunja manailujen jälkeen 2minuutin jälkeen tulpat mustia tai märkiä joten kipinä ongelma? kokeiltu vanhaa ja uutta puolaa, kärki väliä muuteltu 0,2 ja 0,4 välillä, sytkää käännelty ja seos ruuveja veivattu. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 kuuinkas mahdollista on et esim. uudesta konkasta loppuis potku 20km ajon jälkeen tai uudet sytytys johdot kärsis vaikkei ole pahemmin revitty tai taiteltu Quote Link to comment
Guest Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 taitaa saada ihan liikaa soppaa,tai sit ngk tulpat jotka voit heittää mettään/naapurin ottaan.ja eikös konkka oo siel sitä varten että ei kipinöi katkojankärkien välis ja antaa niille lisää ikää?? Quote Link to comment
HT Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Onko kiinalainen 009... Itse heitin sillä vesilintua ( en rauhoitettua... ) Itse en saanut sitä toimimaan vaikka tein kaikki mahdolliset säädöt! t. HT Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 sopan saanti oli säädetty (rullien päällä ) ja ajettukin jo muutamia satoja kilsoja, eilen lähdin ajelulle ihan normaalisti taas kerran ja vartin päästä alko takelteleen tippu kierrokset ja normi ajossa pienillä kierroksilla alko tuntuun vedossa nykimisenä, valoista lähdettäessä joutu luistattamaan kytkintä ja pitään reippaasti kierroksia. Tänään saanu pihaan reilun kokoisen mustan läntin putken päästä , olisi moni nokivasaran omistaja kateellinen. Tulpat ei ole ngk vaan bossilaiset 7:t. Jakaja tais olla brassilainen. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Jakajan lukitus on ollut löysällä ja jakaja on päässyt liikahtamaan = sytytys pielessä. Quote Link to comment
metake Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Mites kun sulla on se sähköpumppu ilman paineentasaajaa? Niin voiskohan se työntää liikaa bensaa nyt jostain syystä kaasareihin? Quote Link to comment
metake Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Onko kiinalainen 009... Itse heitin sillä vesilintua ( en rauhoitettua... ) Itse en saanut sitä toimimaan vaikka tein kaikki mahdolliset säädöt!t. HT Olisko edullisesti myytävänä? Voisin ostaa ihan oikeasti. Quote Link to comment
HT Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Kokeile vaihtaa sytytystulpat kuitenkin... Quote Link to comment
HT Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Onko kiinalainen 009... Itse heitin sillä vesilintua ( en rauhoitettua... ) Itse en saanut sitä toimimaan vaikka tein kaikki mahdolliset säädöt!t. HT Olisko edullisesti myytävänä? Voisin ostaa ihan oikeasti. Oho! tuli viesti kun kirjoittelin toista. On se jakaja tuolla tallissa jossain. t. HT Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 jakajan kiinnitys tarkistettu kyllä, tulppia vaihdettu bossilaisiin 8 ja sama ilmiö. Paineen tasaaja vois olla kokeilemisen arvonen asia. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 mitenkäs pääsen testaan kohojen liikkuuvuuden et kanittaako jostain syystä, tuli sellainen aatos mieleen Quote Link to comment
metake Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 jakajan kiinnitys tarkistettu kyllä, tulppia vaihdettu bossilaisiin 8 ja sama ilmiö. Paineen tasaaja vois olla kokeilemisen arvonen asia. Paljonko sulla on nyt koneen käydessä bensaa siinä suodattimessa? Onko se "täysi"? Quote Link to comment
NordBling Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Jos neulat pitää, ei bensamäärän pitäis lisääntyä eli siis bensanpinnan nousta kohokammiossa, vaikka oliskin pikkasen liikaa painetta. Mutta jos ne kusee, voi varmaan jotain tollasta tapahtuakin. Onko nyt kuitenkin varmaa, että bensa on puhdasta eikä kaasareissa ole mitään tukoksia? Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 kaasarit uudet ja tosiaan sen parisataa kilsaa ajetut, sekä tänään varmuuden vuoksi putsatut, puoli tankkia ainakin keritty ajaan ja tankillinen tankattu nesteeltä 98:a Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Paljonko sulla on nyt koneen käydessä bensaa siinä suodattimessa? Onko se "täysi"? suodatin on täys ei tyhjene kuin puoleen väliin Quote Link to comment
NordBling Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Kohokammion pohjalla ei ollut mitään epäpuhtauksia? Nykybensa liuottaa vanhemmista bensaletkuista matskua, mikä sitte päätyy minne päätyy. Quote Link to comment
metake Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Paljonko sulla on nyt koneen käydessä bensaa siinä suodattimessa? Onko se "täysi"? suodatin on täys ei tyhjene kuin puoleen väliin Tämä(kin) viittaisi siihen, että menee liikaa bensaa kaasareihin => bensanpinta liian korkealla => seokset rikkaalla. Voit testata asian sillä, että koneen käydessä ota pumpulta sähköt pois, jossain vaiheessa sammuu kun bensa loppuu, mutta sitä ennen pitäisi käynnin muuttua normaaliksi. Jos näin niin kohon neulat ei jaksa pidätellä pumpun tuottamaa painetta ja sitten tuo paineen säädin auttaa. Tästä on taas puolimiljoonaa erimielistä mielipidettä, mutta itse laittaisin AINA säätimen sähköpumpun kanssa. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 täytyypi yrittää huomenna keretä hakeen säädin, tänään ei kerenny yhtään mitään asian suhteen , joutu oleen tien päällä ja vuorokaudessa on tunteja liian vähän. No jotain sentään tarkistin, et tulee hyvä kipinä joka tulpan päähän. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 eli tuossa kokeiltu ja menetetty hermoja, ilman kaasua pyörii ihan ok startatessa, mitä nyt vähän poksuu. Kaasua kun tarjoo startatessa paukkuu ja jossain vaiheessa "metallinen"kirskahdus ja höyryä nousee 3 ja 4 pytyn kaasarin suodattimesta. oliskos pelkkä kaasari vika mahdollinen vai onko venttiili menny kannesta, otin kyllä kannen suojan pois ja ihmettelin venttiilivarsia sen mitä näkyi. Quote Link to comment
NordBling Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Onko nyt kaiken touhuilun jälkeen tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä ja jakaja oikeassa kohtaa? Kaasarit täysin synkassa? Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 tarkistettu ja merkattu. uusilla tulpilla koitettu ja heti oli ainoastaan 3 pytyn tulppa musta. puristukset mitattu kaikki 9-10 väliin. oliskohan mahdollista 3 pytyn venttiili vika, että ei pako päästä tavaraa ulos vaan jää pyörimään uuden tavaran sekaan Quote Link to comment
NordBling Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Eli silloin olis esim työntötanko kiero/poikki. Tai keinu poikki. Venttiilivika näkyis puristusten puutteena. Oletko pyörittänyt konetta vaikka käsin ilman venttiilikoppia, silloin näkee, että miten koneisto pelaa. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 kone otettu alas, kansi irti ---> 3 pytty kuiva ja nokinen 4 kostea ja nokinen. 3 pytyn imuventtiiliä kun paino aukipäin varressa näkyi vaaleakohta ("harsomainen") oliskohan mahdollista imuventtiilin vuoto ---> 4 pytyn imuventtiilin varsi normaalin värinen. 3 pytyn imukanava nokinen edit: lueskelin tossa vanhoja viesti ketjuja "suositellut" puristukset 8 ja 9 väliin, eli pitäs varmaan ottaa vähan pienemmiksi. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 mitattu dekkikorkeus 1,6mm, palotilasta ei tietoa, 92 mukit, 69 isku ja puristukset tosiaan lähempänä 10. miten lasken tarvittavan lisädekin tarpeen, et pääsis sinne 8,5 tietämille puristuksissa? paljonko esim: 1 mm lisäys vaikuttaa, osaako joku kertoa perstuntumalta? Quote Link to comment
mite^ Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Hiukan OT mutta miten porukka on mitannu palotilan ja muuttanut ne kuutioiksi että voi laskee puristussuhteen? Quote Link to comment
metake Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 mitattu dekkikorkeus 1,6mm, palotilasta ei tietoa, 92 mukit, 69 isku ja puristukset tosiaan lähempänä 10.miten lasken tarvittavan lisädekin tarpeen, et pääsis sinne 8,5 tietämille puristuksissa? paljonko esim: 1 mm lisäys vaikuttaa, osaako joku kertoa perstuntumalta? Jos et tiedä palotilan kokoa, niin mistä tiedät että puristukset on 10? Quote Link to comment
Guest veewee Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 mitattu dekkikorkeus 1,6mm, palotilasta ei tietoa, 92 mukit, 69 isku ja puristukset tosiaan lähempänä 10.miten lasken tarvittavan lisädekin tarpeen, et pääsis sinne 8,5 tietämille puristuksissa? paljonko esim: 1 mm lisäys vaikuttaa, osaako joku kertoa perstuntumalta? Jos et tiedä palotilan kokoa, niin mistä tiedät että puristukset on 10? Vähän ylempänä tässä topicissa on kuulemma mitattu;) Quote Link to comment
metake Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 mitattu dekkikorkeus 1,6mm, palotilasta ei tietoa, 92 mukit, 69 isku ja puristukset tosiaan lähempänä 10.miten lasken tarvittavan lisädekin tarpeen, et pääsis sinne 8,5 tietämille puristuksissa? paljonko esim: 1 mm lisäys vaikuttaa, osaako joku kertoa perstuntumalta? Jos et tiedä palotilan kokoa, niin mistä tiedät että puristukset on 10? Vähän ylempänä tässä topicissa on kuulemma mitattu;) Mulla on varmaan luki-häiriö kun en löydä muuta mainintaa kuin että dekki-korkeus on mitattu? Quote Link to comment
Guest veewee Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 tarkistettu ja merkattu. uusilla tulpilla koitettu ja heti oli ainoastaan 3 pytyn tulppa musta. puristukset mitattu kaikki 9-10 väliin. oliskohan mahdollista 3 pytyn venttiili vika, että ei pako päästä tavaraa ulos vaan jää pyörimään uuden tavaran sekaan tossahan se lukee Quote Link to comment
metake Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 tarkistettu ja merkattu. uusilla tulpilla koitettu ja heti oli ainoastaan 3 pytyn tulppa musta. puristukset mitattu kaikki 9-10 väliin. oliskohan mahdollista 3 pytyn venttiili vika, että ei pako päästä tavaraa ulos vaan jää pyörimään uuden tavaran sekaan tossahan se lukee No niinpäs näkyy. Mutta puristusuhdetta ei pysty mittaamaan, ainoastaan laskemaan palotilan, iskunpituuden, dekin, yms perusteella. Puristuspaineen voi mitata, mutta se on ihan eri asia, jos puristuspaine on 9-10 niin puristussuhde ei ole lähelläkään 10:tä. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 eli sekoittanut suhteen ja paineen keskenään. ajatukset pyöriny kaikissa mahdollisissa vaihtoehdoissa pari pvää , joten meneepi sekaisin. mut paine olikos liika 10 luokka Quote Link to comment
metake Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 eli sekoittanut suhteen ja paineen keskenään. ajatukset pyöriny kaikissa mahdollisissa vaihtoehdoissa pari pvää , joten meneepi sekaisin. mut paine olikos liika 10 luokka Puristussuhteen ja puristuspaineen vertailu toisiinsa riippuu monesta asiasta, mm. nokka-akselista, joten suoraa päätelmää ei voi tehdä. Mun veikkaus, mutta tää on tosiaan vain pers' tuntumalla heitetty, niin tuossa koneessa puristuspaineen ollessa 10, arvaisin puristusuhteen olevan 7.5 - 8. Mun käsittääkseni ei tuo 10:n puristuspaine ainakaan liikaa ole, joku viisampi vois kommentoida? Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 pitäiskös kuvassa näkyvässä ilmasuuttimessa kuulan liikkua. Mielenkiinnolla otan kommentteja vastaan minkälaisia ongelmia porukalla on ollut kadroneiden kanssa. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 kone käy ainakin toistaiseksi. Mitään selkeetä vikaa ei tullut vastaan. Se mitä tehtiin oli kannen tarkastus, venttiilien "välyksen" säätö nolliin, kaasareiden putsailu ja pöydältä kärjetön sytkä mikä oli muutenkin tarkoitus laittaa. Noh nyt testaillaan ja ihmetellään miten käy. Tulevaisuudessa vaihdetaan kuitenkin vielä pykälää pienemmät suuttimet kuten oli jo aiemmin aikomuksena Quote Link to comment
Fileas Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 venttiilien "välyksen" säätö nolliin, Onko sulla terästyöntötangot ? ne pitääkin säätää nollille. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 on ja oli jo aiemminkin säädetty nolliin. Quote Link to comment
metake Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Laitoitko se bensan paineen säätimen? Tarkkaile sitä suodatinta, että paljonko siinä nyt on bensaa, ja jos alkaa käymään huonosti niin onko se taas täynnä bensaa. Epäilen vahvasti että käyntihäiriön syynä oli liika bensa kaasareissa. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 ei ollut autosähkössä hyllyssä kun kävin kysäsemässä, tulevalla viikolla uusiks hakeen, tarkkaillaan siihen asti suodatinta. Tarvis taas kerran apua synkkien katsomiseen tyhjäkäynnillä( tällä kertaa viisaampi), ke ja to ei käy iltavuoron takia. Quote Link to comment
metake Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Tarvis taas kerran apua synkkien katsomiseen tyhjäkäynnillä( tällä kertaa viisaampi), ke ja to ei käy iltavuoron takia. Sovitellaan joku hyvä aika.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.