Jump to content

Recommended Posts

Puolipallon muotoinen palotilahan ei oikein hyödytä mitään jollei männissä ole palotilaa myötäileviä patteja. Jää puristukset melko olemattomaksi tasapäisellä männällä. Jos taas meinaat muotoilla orkkis palotilan reunoille saakka, niin seos karkaa tulpan luota ja saat todennäköisesti vähemmän tehoa ja enemmän nakutusta.

Luulis että jos tarpeeksi madaltaa niin saa sopivat puristukset puolipallon muotosella. Vai onko niin että kuplan kanteen ei saa tehtyä sopivan kokosta puolipalloa tarpeeksi pienenä? Mulla 90,5 poraus ja kantta 2mm madallettu että sai tarpeeksi puristuksia ja muuten vakion muotonen palotila. Mun koneessa 35cc palotila, 1mm dekki ja tasapää männät.

Link to comment

Mulla 90,5 poraus ja kantta 2mm madallettu että sai tarpeeksi puristuksia ja muuten vakion muotonen palotila. Mun koneessa 35cc palotila, 1mm dekki ja tasapää männät.

Oletan että isku 69? Silloin puristussuhde 11,71. Nokkana ilmeisesti jotain muuta kuin vakio tai W100...?

Link to comment

Joo unohtuki isku laittaa mutta 78 ja w120 vakio kiikuilla.

Noilla arvoilla puristukset 13,11. Melko hyvin jos toimii moitteetta nakuttamatta ja/tai ilman lämpöongelmia. Olisko palotila kuitenkin 45 tai 55?

Edited by metake
Link to comment

Noilla arvoilla puristukset 13,11. Melko hyvin jos toimii moitteetta nakuttamatta ja/tai ilman lämpöongelmia. Olisko palotila kuitenkin 45 tai 55?

Kato joo tullu typo eli 35cc. Ei oo ollu lämpö tai naku ongelmia mutta se varmaan johtuu kun polttoaineena e85 minkä takia myös korkeet puristukset. Pitäs varmaan tutkii mihin dynaaminen asettuu.

edit: löyty video kesältä

https://www.youtube.com/watch?v=esg0DsOr8mI

Edited by Soukka
  • Like 1
Link to comment

Ei oo ollu lämpö tai naku ongelmia mutta se varmaan johtuu kun polttoaineena e85 minkä takia myös korkeet puristukset.

Juu ei kannata paljastaa kaikkia tietoja kerralla, saadaan vilkkaampaa keskustelua aikaiseksi kun tiedot tarkentuu pikkuhiljaa... :D

 

Mutta joo, tuohan selittääkin jo aika paljon. Mielenkiinnosta kysyn, että onko tuota penkitetty että paljonko on tehoa E85:lla?

  • Like 1
Link to comment

Juu ei kannata paljastaa kaikkia tietoja kerralla, saadaan vilkkaampaa keskustelua aikaiseksi kun tiedot tarkentuu pikkuhiljaa... :D

 

Mutta joo, tuohan selittääkin jo aika paljon. Mielenkiinnosta kysyn, että onko tuota penkitetty että paljonko on tehoa E85:lla?

No juu aina unohtuu joku olennainen kun itselle asiat itsestään selviä että mitä osaa omassa moottorissa :D

 

Piti käydä penkissä syksyllä kun vein auton säilöön Lohjalle mutta kuulin Riihimäki rallissa että oli Nummelassa pajaa pitänyt Malin potkassu tyhjää niin jäi tekemättä. Keväällä pitää käydä jossain missä löytyy taitoa säätää kaasareita penkissä kun ei huvita ostaa suuttimia kauheeta kasaa ja säätää itse.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...