Jump to content

Motti kolisee


Recommended Posts

Vaihdoin justiinsa -72 kuplaan (1,6) kytkinlevyn ja kampiakselin stefan siinä samalla... Ensimmäisellä koelenkillä toimi n. 10km moitteetta, sitten satasesta löin kytkimen pohjaan nii alkokin kuulumaan kaikenlaista kolinaa ja räminää... Noh, nokka takasin kotio, kun kolina kuului vain kytkin pohjassa. Sitte ei enää vaihteet tahtonu mennä päälle, välikaasun avustamana aina joku pykälä löytyi. Loppumatkasta moottori kolisi jo ajossakin ja pihassa tyhjäkäynnillä. Mikä siellä tota kolinaa voi pitää? Vauhtipyörä, paineasetelma...? Vanha levy oli jousittamaton ja uudessa näytti jouset olevan, mutta se ei varmaan tähän liity...

Link to comment

Hiukan OT mutta mulla on yks motti mikä ajon jäljiltä seisoi hiukan aikaa ja sitte laitoin auton käymään ja niin järkyttävää kolinaa että voi jessus. Otin koneen pois mutta en oo vielä purkanu. Vauhtis oli ainakin kiinni, samoin painelaakeri ja haarukka oli ehjä.

Link to comment

vwagen osui oikeaan, vauhtipyörä oli löysässä... Ei taida montaa kiristystä kestää toi vauhtiksen keskipultti? Stefasta oli pieni siivu lähtenyt myös... Vauhtipyörä ja kampiakseli + tapit näytti olevan ok, reiät pyöreitä ja sillai. Mutta se vauhtiksen ja kampuran välinen metallitiiviste oli rikki... Voikohan metallisen tilalle laittaa paperisen tiivisteen, moinen kun iteltä löytyisi? Selailin korjaamokäsikirjaa ja siellä lukeepi että vauhtipyörän ja kampiakselin välissä on metallinen tai paperinen tiiviste TAI o-rengas.

Mun motissa on tuo o-rengas, nii kuuluuko sinne enää mitään muuta tiivistettä yleensäkään?

Link to comment
Guest Uusitalo

kannattaa tarkkaan kattoa ne tapit, ja niiden reijät vauhtipyörästä ja kampiakselista. Niissä ei saa olla välystä, hakkaa tosi nopeesti soikeeks ne reijät, ellei jo ole sitä tehny..

Link to comment

Ok, katon tarkkaan huomenna ne tapit ja reijät.

Vauhtipyörä oli kiristetty 300Nm ilman kierrelukitetta... Samaan tapaan kun eka kerran moottori oli auki ja tähän asti tolla tavalla oli kiinni pysynyt... Täytyy pistää sitä kierrelukitetta seuraavaksi. Mutta mites tuo vauhtipyörän ja kampiakselin välinen tiiviste homma?

Link to comment
Guest veewee

Sinun asetelmassa ei ole keskirengasta ja on kaiken lisäksi tarvikelaatuinen. Tuossa kuva keskirenkaallisesta asetelmasta.

http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=555

 

Sun auto on -72, joten siinä on tod.näk asetelma ilman keskirengasta, http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=556

mikäli ei ole vaihdettu vanhempaa laatikkoa. Tarkasta onko sulla paikallaan se kytkinakselin ohjausholkki, onko haarukan palautusjousi ehjä, liikkuuko haarukka sivusuunnassa??? Autosi painelaakeri pitäisi olla tuollainen http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=565 , tosin vakioversiokin varmasti käy, mutta malli on sama.

Link to comment
Guest veewee
Sinun asetelmassa ei ole keskirengasta ja on kaiken lisäksi tarvikelaatuinen.

 

Made in Germany ja Sachsin asetelma näyttää olevan, onko se nyt sitten niin huono vaikka tarvike oliskin?

 

Kappas vaan, niinpä näkyy laatulaite olevankin, mutta noita 3-lapaisiahan ei kai kuplissa koskaan ole ollut alkuperäisinä vaan ovat tarvikkeita???

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...