SimpleMan Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Vaihdoin justiinsa -72 kuplaan (1,6) kytkinlevyn ja kampiakselin stefan siinä samalla... Ensimmäisellä koelenkillä toimi n. 10km moitteetta, sitten satasesta löin kytkimen pohjaan nii alkokin kuulumaan kaikenlaista kolinaa ja räminää... Noh, nokka takasin kotio, kun kolina kuului vain kytkin pohjassa. Sitte ei enää vaihteet tahtonu mennä päälle, välikaasun avustamana aina joku pykälä löytyi. Loppumatkasta moottori kolisi jo ajossakin ja pihassa tyhjäkäynnillä. Mikä siellä tota kolinaa voi pitää? Vauhtipyörä, paineasetelma...? Vanha levy oli jousittamaton ja uudessa näytti jouset olevan, mutta se ei varmaan tähän liity... Quote Link to comment
metake Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Painelaakeri irronnut kytkin haarukasta? Quote Link to comment
Tanhis Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Haarukka katkennut? Mutta jokatapauksessa ei sillä olisi kannattanut ajaa metriäkään. Quote Link to comment
mite^ Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Hiukan OT mutta mulla on yks motti mikä ajon jäljiltä seisoi hiukan aikaa ja sitte laitoin auton käymään ja niin järkyttävää kolinaa että voi jessus. Otin koneen pois mutta en oo vielä purkanu. Vauhtis oli ainakin kiinni, samoin painelaakeri ja haarukka oli ehjä. Quote Link to comment
SimpleMan Posted June 26, 2008 Author Share Posted June 26, 2008 vwagen osui oikeaan, vauhtipyörä oli löysässä... Ei taida montaa kiristystä kestää toi vauhtiksen keskipultti? Stefasta oli pieni siivu lähtenyt myös... Vauhtipyörä ja kampiakseli + tapit näytti olevan ok, reiät pyöreitä ja sillai. Mutta se vauhtiksen ja kampuran välinen metallitiiviste oli rikki... Voikohan metallisen tilalle laittaa paperisen tiivisteen, moinen kun iteltä löytyisi? Selailin korjaamokäsikirjaa ja siellä lukeepi että vauhtipyörän ja kampiakselin välissä on metallinen tai paperinen tiiviste TAI o-rengas. Mun motissa on tuo o-rengas, nii kuuluuko sinne enää mitään muuta tiivistettä yleensäkään? Quote Link to comment
Guest Uusitalo Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 kannattaa tarkkaan kattoa ne tapit, ja niiden reijät vauhtipyörästä ja kampiakselista. Niissä ei saa olla välystä, hakkaa tosi nopeesti soikeeks ne reijät, ellei jo ole sitä tehny.. Quote Link to comment
mite^ Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Niin ja mitenkä oli vauhtipyörä kiristetty ja oliko KIERRELUKITETTA?! Quote Link to comment
SimpleMan Posted June 26, 2008 Author Share Posted June 26, 2008 Ok, katon tarkkaan huomenna ne tapit ja reijät. Vauhtipyörä oli kiristetty 300Nm ilman kierrelukitetta... Samaan tapaan kun eka kerran moottori oli auki ja tähän asti tolla tavalla oli kiinni pysynyt... Täytyy pistää sitä kierrelukitetta seuraavaksi. Mutta mites tuo vauhtipyörän ja kampiakselin välinen tiiviste homma? Quote Link to comment
Guest Uusitalo Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Lukite ehdoton vauhtipyöränpultin kans.. O-renkaan kanssa ei käsittääkseni mitään tiivistettä laiteta lisäksi.. Quote Link to comment
vwagen Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 O-renkaan kanssa ei käytetä muita tiivisteitä. Quote Link to comment
SimpleMan Posted June 28, 2008 Author Share Posted June 28, 2008 Kun on tollanen paineasetelma KESKIRENKAALLA, niin minkälainen painelaakerin kuuluis olla? Quote Link to comment
Guest veewee Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Sinun asetelmassa ei ole keskirengasta ja on kaiken lisäksi tarvikelaatuinen. Tuossa kuva keskirenkaallisesta asetelmasta. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=555 Sun auto on -72, joten siinä on tod.näk asetelma ilman keskirengasta, http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=556 mikäli ei ole vaihdettu vanhempaa laatikkoa. Tarkasta onko sulla paikallaan se kytkinakselin ohjausholkki, onko haarukan palautusjousi ehjä, liikkuuko haarukka sivusuunnassa??? Autosi painelaakeri pitäisi olla tuollainen http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=565 , tosin vakioversiokin varmasti käy, mutta malli on sama. Quote Link to comment
metake Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Sinun asetelmassa ei ole keskirengasta ja on kaiken lisäksi tarvikelaatuinen. Made in Germany ja Sachsin asetelma näyttää olevan, onko se nyt sitten niin huono vaikka tarvike oliskin? Quote Link to comment
Guest veewee Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Sinun asetelmassa ei ole keskirengasta ja on kaiken lisäksi tarvikelaatuinen. Made in Germany ja Sachsin asetelma näyttää olevan, onko se nyt sitten niin huono vaikka tarvike oliskin? Kappas vaan, niinpä näkyy laatulaite olevankin, mutta noita 3-lapaisiahan ei kai kuplissa koskaan ole ollut alkuperäisinä vaan ovat tarvikkeita??? Quote Link to comment
SimpleMan Posted June 28, 2008 Author Share Posted June 28, 2008 Toi kuva ei o mun autosta, mutta ihan samanlainen ja keskirengas siinä on... Laatikon ikää en tiedä, voi hyvin olla vanhempi, kun moottorinumerokin alkoi F:llä...? Quote Link to comment
vwagen Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Kuplan 180mm kytkin ali alkuperäisasennuksena aina kierrejousilla varustettu käpäläkytkin,180 mm tähtijousikytkimet ovat aina jälkiasennettuja tarvikekytkimiä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.