Jump to content

wheel hop ja uretaaniumi kannattimet


Guest Jari Granath

Recommended Posts

Guest Jari Granath

Jepjep, vaihdoin kuppeloon vähän kulkusamman koneen ja samalla vaihdoin lodjuun "empi"-uretaanikannakkeet.. eilen sit koklasin ekaa kertaa antaa vähän enemmän jenkaa ja nostaa kytkintä nii tuntu et vaiva vaan paheni :O Jouduin laittaan löysän vakiokytkinasetelman, jonka ansiosta kytkin luistaa, oisko apua jäsymmästä asetelmasta-> voima välittys takapyörille äkillisemmin.. tosin sillon kai pitäs olla ihan simona lisää tehoa ja jauhaa burnista, eikämitää ripeetä lähtöä.

 

niin joo ja kuppelo on sitten aika kentässä, eli camberit v*&uillaan, vaikuttaneekohan :?

 

Seuraavaksi pitää sit kai pultata loota tulipeltiin kiinni :P

Link to comment
Guest Jari Granath

Näköjään..

 

Eli gene-sedän juttuja luettuani:

pompotus johtuu "frame horn":sien taipuilusta, ja löperöt kannakkeet vaan pahentaa sitä? vai menikö taas hakoteille?

 

Jokkiskuplassa on vedetty laatikko/moottorin pulteista 50mm lattaraudat tulipeltiin, josko kehittelis jotain samantapasta kumipuslin?

ainaki äkkiseltään vaikuttaa helpommalta ku tollanen käfercup brace, kokeilemalla kai se selviäis että oisko lopputulos sama.

Link to comment
Mihinkä ootte raudan laittanut koneeseen kiinni vai onko vain öljypohjaa vasten?

 

Siinä öljypumpun alla on sellainen tasainen kohta niin sitä vasten ja sitten sellaisella kulmikkaan J-kirjaimen mallisella raudalla siihen ö-pumpun alla olevaan reikään pultilla muistaakseni M10 kierre on mulla siinä. Tällä estetään se ettei rauta luiskahda taaksepäin ja kone putoa alas päin.

 

Voin yrittää napsasta kuvan viikonloppuna jos et tekstistä saanut selvää

 

 

Esijännitys tuolle siten että kiristät kierretangoista muttereita ensin käsin sen mitä menee ja tarkistat että palkki on vaakatasossa ja sen jälkeen mitta öljypohjan alle ja sitten kiristystä sen verran että öljypohja nousee ylöspäin n. sentin verran

Link to comment
Juu koneen alle tuleva rauta auttoi heti pompotukseen.

 

Auttoi mullakin vaan ei kuitenkaan lopettanut sitä. Ilmeisesti muu ei sitten auta kuin tukea aisat riittävän hyvin. Onko tuo aiemmin mainittu käfercup brace riittävä ratkaisu?

 

t. Mika

Link to comment
Jos ei auttanut niin siihen auttaa tehokkaampi kone että jaksaa sutia kunnolla:D

 

Tavoitteena on kyllä tehokkaampi moottori, mutta sutiminen ei. Pitäis varmaan heittää ens kesänä 155-15 nakit taakse ja katsoa miten se sitten käyttäytyy. :-)

 

t. Mika

Link to comment

Liekö sitten myös pyöränkulmista tai muusta voodoosta kiinni, koska ex-oma 69 uusilla vakio-kumipulsilla suttasi ykkösellä tasaista 2-pyöräviivaa asfalttiin sen kun kehtasi kierrättää, kun taas sama pata alustaltaan vanhemmassa kirpussa just vaihdetuilla uretaanipuslilla hyppyytti samoilla renkailla merkittävästi enenpi.

 

Puavo@dwl.fi

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...