Jump to content

nykii lämpimänä


Guest riquuu

Recommended Posts

Guest riquuu

Eli eilen yks kaks yllättäen kupla alko nykimään. Vika ilmeni kun kone oli lämmennyt ja huomaa parhaiten kiihdytettäessä. Sytkäosista kärjet, vjkansi, pyörijä ovat muutaman kymmennen km ajetut ja tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu viime talvena, eli ei (kai) mitkään ikäloput.

 

Eli missä mahtaisi olla vika? Kylmänä toimii hyvin.

Link to comment

uudet kärjet joutuu yleensä muutaman kymmenen kilsan jälkeen uudelleen säätää,koska kuluvat"sisään"kuitenkin! ja kärkiväli liian pieni, joka mulla yleensä oireillut juuri noin.

Link to comment
Guest riquuu

jaha tänään kävin hakemassa uuden puolan ja kappas. auto starttaa mutta ei lupaa juuri ollenkaan. bensa haisee ja kipinä tulee, mutta ei lähde käyntiin. sit kun pari kertaa sai pyörimään (kun käänteli vähän virranjakajaa) niin sammui heti kun antoi kaasua. kärjet siis myös säädetty pariin otteeseen. yhen tulpan irroitin ja se oli ihan musta. eli käy ilmeisesti liian rikkaalla(?). noh huomenna pitää sit irrottaa ja putsata nuo loputkin tulpat.

 

HYVÄT VINKIT EDELLEEN TARPEEN et sais läjän BIFiin liikenteeseen.

Link to comment
Guest T-Bag

itellä oireili vähän samanlaisesti ettei tahtonu käydä oikein tyhjäkäyntiä ja pienillä kierroksilla veto hukassa.ja prätkytti kaasuttaessa.

 

järjestyksessä tein seuraavat korjaavat toimenpiteet:

 

1)venttiilinvälysten säätö 0,15mm kohdille

2)uudet sytytystulpat ja sytkäjohdot

3)katkojan kärkiväliksi 0,4mm

4)staattisesti sytkä 7,5eykk kohdalle (ei ole stroboa)

5)ajo lämpimäksi

6)kaasottimen säätö

 

ja viimeisenä huomasin että kaasottimen solenoidiventtiili oli kiinni puolan - navassa.sen kun vaihtoi plusnapaan ja sääti uudelleen kaasuttimen niin nyt kehrää kuin kissa. purrrr.

 

Eli ihan perustason käyttöhuolto...

Link to comment
Guest riquuu

Täällä taas...

 

Ryypyt toimii. Illalla kävin vielä vaihtamassa vanhan puolan takas ja kappas, auto lähti käyntiin, mutta ei vieläkään kestä antaa kierroksia. Sammuu 'tukehtumalla' kun antaa kaasua... Kiitos jo hyvistä neuvoista, mutta niitä tarvitaan yhä. Illalla taas räpläämään josko se joskus vielä pyörisi...

Link to comment

Se että osat ovat uusia, ei ole mikään tae siitä, että ne ovat ehjiä. Mittaa johdot ja pyörijä että antavat järkeviä vastusarvoja.

 

Kaasutinta on aivan turhaa säätää ennen kuin on varma siitä, että sytkä toimii.

Link to comment
Täällä taas...

 

Ryypyt toimii. Illalla kävin vielä vaihtamassa vanhan puolan takas ja kappas, auto lähti käyntiin, mutta ei vieläkään kestä antaa kierroksia. Sammuu 'tukehtumalla' kun antaa kaasua... Kiitos jo hyvistä neuvoista, mutta niitä tarvitaan yhä. Illalla taas räpläämään josko se joskus vielä pyörisi...

 

kaasarissa moskaa?

Link to comment
Guest riquuu

Jahas... tänään vaihdoin uudet tulpan johdot ja kas auto kävi vähän aikaa. Kävin ajamas reilun 5km ja kas... taas alko pomppiminen ja tallille päästyä auto hyvä et jakso pyöriä. Nooh illalla vielä säädin venttiilit eikä mitään vaikutusta.

 

Huomio illalta: bensa tulee höyryny kaasareille kun pumppaa kaasua (auto ei käynnissä). Onko normaalia? Pitäskö tulla ihan 'suihkuna' ? ;)

 

Niin ja alipainesäädin tarkastettu, toimii, ja kaasareihin (32 pdsit-2/3) turattu korjaussarjat viime talvena n. 2000km sitten...

 

Eli mitäs vois kokeilla seuraavaksi??

Link to comment
Guest riquuu

Dodih. Vika löyty ammattiauttajien avulla. Kiitos heille. Syyllinen: bensapumppu. Vaihto uuteen ja taas mennään! (toivottavasti kestää nyt BIFiin asti --- ja mahd. sieltä takas...)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...