Jump to content

1300 -73


Recommended Posts

Tälläinen tuli Tampereelta joltain ruotsinkieliseltä hepulta

 

sivukuva.jpg

 

Jarruja on hieman laiteltu

 

Etupää:

jarrut%20etu.jpg

 

Takapää:

takajarrut.JPG

 

Koneeksi tulee VESIjäähdytteinen rivinelonen golfista ruiskulla

kone.JPG

 

Vannevalinta päätyi bbs:sän 17":siin

etuvanne.jpg

 

Tätä on nyt pari vuotta yritetty saada liikenteeseen ja nyt alkas jarrut olla nipussa.

 

Koneesta puuttuu vielä ruisku ja pakoputki sekä lämppärinkennon letkutus on vielä suunnitteluvaiheessa

Link to comment
Tälläinen tuli Tampereelta joltain ruotsinkieliseltä hepulta

 

Aijai, nyt pistit Tommille pahan. Aika hiljasta poikaa se oli ainakin silloin kun oltiin mantorpissa. Liekö ollut juomilla osuutta asiaan. :-)

 

Mutta joo, tuo kupla on ihan oiva raaserin lähtökohta. Jos 70-lukulaisista tykkää.

 

t. Mika

Link to comment

Bebsit näyttää hienoilta ja jarrut pieniltä! :D

 

Toi kyllä huutais cup-loksuja (edelleen, sillon joskus jostakin piti säästää..) ja normilevystä etuakselia jne....

 

Saanks mä mun penkin kohta takas? :)

 

Kai määkin sit tallille lähen.........

Link to comment

komeeta on! itse ajatelin kans laittaa eka alustan kuntoon vimpan päälle ja sit vasta keskityn pannuun.

onko kalliit noi kulmat laittaa? siis levyt ja satulat ym. kilkeet?

Link to comment

Jako on 5x100

 

Eli edessä on golf Vr6 takanapa/levy mistä on sorvattu levy pois ja audi a4 levy 312x25mm sekä itsetehty kannake Brembon satulalle.

 

Takan on csp 5x100 jaolliset rummut mistä on rumpu sorvattu pois ja MB w124 farkun takalevy 290x10 ja teetetty satulan kannake sekä takasatula biltemasta.

 

Tonnin verran on noihin jarruihin mennyt, oli yllättävän kallista tuo jaon muutos.

 

Kuis leveet noi cup loksut on? Pyörän kääntyvyyttä tarviis kyllä lisää

 

Penkki tulee syksyn aikana sulle Tommy, vai tarviitko nopeammin?

Link to comment

mitens katastusmies suhtautuu tohon jaonmuutos hommelin? itellä ei oo mitään hajua mutta jos kaikki menee niinku byrokratiassa ylensä niin vituiks männöö.. en tosin toivo sitä mutta täällä suomessa kun on tää rakentelu tehty niin maan vaikeaksi.

Link to comment
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Esan kysymykseen cup-loksuista vastatakseni niin 40mm / puoli vissiin aika yleinen levitysmäärä?

 

Helpottais noiden vanteiden kanssa aika paljon, eikö ne kasileveet ollu?

 

Jarrutodistus on muotoa paperi johon listattu autot akselipainoineen ja tehoineen mistä on otettu ja mihin laitetaan ja nimi alle. Kun tekee 'viralliselta' näyttävän, siistin asiakirjan niin helpottaa elämäänsä kummasti konttorilla.

 

Kun Esaa ei palstalla näy niin vastaillaan muillekin kysyjille kun auto on oma vanha...

 

-> ismi: pulttijakoa saa muuttaa. Tässä autossa tehty mielestäni hyvin, eli vanhoihin levyihin/rumpuihin/napoihin ei ole porailtu uusia jakoja vaan risteytetty konsernin vakio-osia. 4x100 jako eteen onnistuu taassa Golf2-takalevystä tekemällä samaan tapaan esimerkiksi. Taikka isotekniikkaisen B-Kadettin etunapa sopii kanssa laakereittensa puolesta paikalleen 4x100 jakosena, ehkä myös Manta? Golffijaot takapäähän joutuu sitten soveltamaan joko uusista aftermarket-osista tai tekemällä itse. 5x130 jako menee taas 944 etunavoilla holkitettuna joko napa kuplan laakerille tai akseli Porschen laakereille ja takanavat on bolt-on kunhan on peltitukivartisesta autosta.

 

-> J R mulla ollessa autossa oli 7x17 ET37 Superleggerat alla ja niidenkin kanssa täytyi rajoittaa ohjausta vaikka kavensin etuakselia 40mm ja droppiolat + 10mm spacerit toi vannetta kauemmaksi alatukivarresta... Tässä tapauksessa ne cup-lokasuojat olisi hyvästä olleet, plus että takavanteen olisi voinut kasvattaa sinne 9" tuntumaan.

Link to comment

Kiitos Tommi

 

Hieman on kiirettä pukannut 7 viikkoa vanhan harrastajan ja muuton kanssa. Ja se ei helpota että MetsoNet blokkaa volkkaripalstan.

 

Jos sais homman taas etenee kun saa auon 200 kilsan päästä omaan pihaan

 

Toi pyörien kääntyminen on pikkuinen ongelma, kokeillaan seuraavaksi 205/45 kumilla että auttaako, vanne on tais olla 7,5" et 35. Levikepala on 20mm jolla kumi jää vielä lokarin sisään.

 

En usko että jarrumuutoksista tulee mitään ongelmia leiman kanssa kun kerran ovat tehdastekoisia paitsi kannakkeet jotka on varmasti riittävän jykevät.

 

Tota jaon muutosta taakse pähkäilin pitkään ja kokeilinkin sellaista adapterilevyä missä oli lyötävät pinnapultit 5x100 jaolle joka pultattiin type-3 napaan. Se ei ollut oikein vakuuttava niin päätin mennä helppoa kautta

Link to comment
  • 3 years later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...