pipo_esa Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 Tälläinen tuli Tampereelta joltain ruotsinkieliseltä hepulta Jarruja on hieman laiteltu Etupää: Takapää: Koneeksi tulee VESIjäähdytteinen rivinelonen golfista ruiskulla Vannevalinta päätyi bbs:sän 17":siin Tätä on nyt pari vuotta yritetty saada liikenteeseen ja nyt alkas jarrut olla nipussa. Koneesta puuttuu vielä ruisku ja pakoputki sekä lämppärinkennon letkutus on vielä suunnitteluvaiheessa Quote Link to comment
Guest Sgegis Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 Jee jee, talvella päivitellään samaa tekniikkaa. Quote Link to comment
mikan Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 Tälläinen tuli Tampereelta joltain ruotsinkieliseltä hepulta Aijai, nyt pistit Tommille pahan. Aika hiljasta poikaa se oli ainakin silloin kun oltiin mantorpissa. Liekö ollut juomilla osuutta asiaan. :-) Mutta joo, tuo kupla on ihan oiva raaserin lähtökohta. Jos 70-lukulaisista tykkää. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Bebsit näyttää hienoilta ja jarrut pieniltä! :D Toi kyllä huutais cup-loksuja (edelleen, sillon joskus jostakin piti säästää..) ja normilevystä etuakselia jne.... Saanks mä mun penkin kohta takas? :) Kai määkin sit tallille lähen......... Quote Link to comment
Guest Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 komeeta on! itse ajatelin kans laittaa eka alustan kuntoon vimpan päälle ja sit vasta keskityn pannuun. onko kalliit noi kulmat laittaa? siis levyt ja satulat ym. kilkeet? Quote Link to comment
pipo_esa Posted July 19, 2008 Author Share Posted July 19, 2008 Jako on 5x100 Eli edessä on golf Vr6 takanapa/levy mistä on sorvattu levy pois ja audi a4 levy 312x25mm sekä itsetehty kannake Brembon satulalle. Takan on csp 5x100 jaolliset rummut mistä on rumpu sorvattu pois ja MB w124 farkun takalevy 290x10 ja teetetty satulan kannake sekä takasatula biltemasta. Tonnin verran on noihin jarruihin mennyt, oli yllättävän kallista tuo jaon muutos. Kuis leveet noi cup loksut on? Pyörän kääntyvyyttä tarviis kyllä lisää Penkki tulee syksyn aikana sulle Tommy, vai tarviitko nopeammin? Quote Link to comment
Guest Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 mitens katastusmies suhtautuu tohon jaonmuutos hommelin? itellä ei oo mitään hajua mutta jos kaikki menee niinku byrokratiassa ylensä niin vituiks männöö.. en tosin toivo sitä mutta täällä suomessa kun on tää rakentelu tehty niin maan vaikeaksi. Quote Link to comment
Guest Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Kuis leveet noi vanteet on ja mikä et? Itellä samantyylinen projekti menossa mut vanteiden sovitus hankalaa. Mahtuuko sulla pyörät hyvin kääntymään? On kyllä komeen näkönen! Quote Link to comment
make76 Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Jarruja saat päivittää parempiin, ilman mitään lupia. Pitää muistaa että jarrutasapaino ei saa olla liian takapainoinen. Quote Link to comment
Miglos Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Jarruista joutuu esittämään todistuksia, mistä autosta ne ovat ja että ne ovat alkuperäisiä paremmat. Se että ne on levyt ei tee itsestään selväksi, että olisivat paremmat. kokemuksesta kerron Quote Link to comment
mikan Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Joo, yleensä riittää konttorilla että jarrut on napattu painavammasta ja tehokkaammasta autosta. Niin ja tietysti, että ne on suuremmat kuin alkuperäiset tai samankokoiset. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Esan kysymykseen cup-loksuista vastatakseni niin 40mm / puoli vissiin aika yleinen levitysmäärä? Helpottais noiden vanteiden kanssa aika paljon, eikö ne kasileveet ollu? Jarrutodistus on muotoa paperi johon listattu autot akselipainoineen ja tehoineen mistä on otettu ja mihin laitetaan ja nimi alle. Kun tekee 'viralliselta' näyttävän, siistin asiakirjan niin helpottaa elämäänsä kummasti konttorilla. Kun Esaa ei palstalla näy niin vastaillaan muillekin kysyjille kun auto on oma vanha... -> ismi: pulttijakoa saa muuttaa. Tässä autossa tehty mielestäni hyvin, eli vanhoihin levyihin/rumpuihin/napoihin ei ole porailtu uusia jakoja vaan risteytetty konsernin vakio-osia. 4x100 jako eteen onnistuu taassa Golf2-takalevystä tekemällä samaan tapaan esimerkiksi. Taikka isotekniikkaisen B-Kadettin etunapa sopii kanssa laakereittensa puolesta paikalleen 4x100 jakosena, ehkä myös Manta? Golffijaot takapäähän joutuu sitten soveltamaan joko uusista aftermarket-osista tai tekemällä itse. 5x130 jako menee taas 944 etunavoilla holkitettuna joko napa kuplan laakerille tai akseli Porschen laakereille ja takanavat on bolt-on kunhan on peltitukivartisesta autosta. -> J R mulla ollessa autossa oli 7x17 ET37 Superleggerat alla ja niidenkin kanssa täytyi rajoittaa ohjausta vaikka kavensin etuakselia 40mm ja droppiolat + 10mm spacerit toi vannetta kauemmaksi alatukivarresta... Tässä tapauksessa ne cup-lokasuojat olisi hyvästä olleet, plus että takavanteen olisi voinut kasvattaa sinne 9" tuntumaan. Quote Link to comment
Lasse Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Tai sitten sanoo katsurille, että tämä levyjarrusarja on kuplaan tarkoitettu setti jota myy se ja se firma. Ei tarvittu sen kummempia todistuksia. Quote Link to comment
pipo_esa Posted November 4, 2008 Author Share Posted November 4, 2008 Kiitos Tommi Hieman on kiirettä pukannut 7 viikkoa vanhan harrastajan ja muuton kanssa. Ja se ei helpota että MetsoNet blokkaa volkkaripalstan. Jos sais homman taas etenee kun saa auon 200 kilsan päästä omaan pihaan Toi pyörien kääntyminen on pikkuinen ongelma, kokeillaan seuraavaksi 205/45 kumilla että auttaako, vanne on tais olla 7,5" et 35. Levikepala on 20mm jolla kumi jää vielä lokarin sisään. En usko että jarrumuutoksista tulee mitään ongelmia leiman kanssa kun kerran ovat tehdastekoisia paitsi kannakkeet jotka on varmasti riittävän jykevät. Tota jaon muutosta taakse pähkäilin pitkään ja kokeilinkin sellaista adapterilevyä missä oli lyötävät pinnapultit 5x100 jaolle joka pultattiin type-3 napaan. Se ei ollut oikein vakuuttava niin päätin mennä helppoa kautta Quote Link to comment
pipo_esa Posted May 12, 2012 Author Share Posted May 12, 2012 Hetkonen meni mutta tänään pärähti kone käyntiin Quote Link to comment
Guest pincers Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Onnee suorituksesta! Mites ne muut samanmerkkiset projektit? Onko niitä vielä? -jani- Quote Link to comment
pipo_esa Posted May 24, 2012 Author Share Posted May 24, 2012 http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... _pieni.jpg http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... _pieni.jpg Quote Link to comment
Guest pincers Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Asiallisen näkönen pystäri! Joko se o leimassa? Quote Link to comment
pipo_esa Posted May 25, 2012 Author Share Posted May 25, 2012 Käy vähän heikosti kun ei ole mitään tyhjäkäynnin ohjausta ja valot on kytkemäti. Ens kuun aikana pitäsi käydä teholappu ajamassa ja kokeilee leimaamista Quote Link to comment
mite^ Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Katsastuksen jälkeen 1.8 paikalle? ;) On muuten tosi makee PYSTYLAMPPU! Quote Link to comment
pipo_esa Posted July 3, 2012 Author Share Posted July 3, 2012 http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... 03-005.jpg ekat testiajot ajettu ja huomattavaa säätöä vielä tarvitsee Quote Link to comment
pipo_esa Posted July 4, 2012 Author Share Posted July 4, 2012 Rullilla on käyty ja hajosihan se sinne, eli pientä asennusta vaatii Quote Link to comment
pipo_esa Posted July 4, 2012 Author Share Posted July 4, 2012 Eka pätki sytty, syynä tulpanjohtojen päät, sitten laukes bensaletku heti pumpun jälkeen niin tuli kiire työntää rullilta pois. Quote Link to comment
pipo_esa Posted August 21, 2013 Author Share Posted August 21, 2013 Nyt on leima Quote Link to comment
Guest pincers Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 onneks olkoon. Mites ne muut VWehkeet? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.