Jump to content

1200cc kannet lyijyttömiksi


Recommended Posts

Posted

Hei!

Omistan vuoden 65 kuppelin jonka kone on nyt palasina.Kysyisinkin miten saan kannet kestämään lyijytöntä bensaa?Pitääkö kaikki hilut vaihtaa(venat istukat,ohjurit)Kone on 1200cc.Käsittääkseni -67 ja uudemmat koneet kestää lyijytöntä???

Guest jakulepi
Posted

Itse käyttelen ('67) kuplassani bensiinin seassa Futuran venttiilien suoja-ainetta ja hyvin pelittää. Tiedä sitten onko tökötistä hyötyä vanhemmissa moottoreissa, mikäli vuosimallilla on eroa käytettäessä 95E -bensaa?

Posted

Ohjuri ja istukkapinnat, eli venttiilin ja istukan kontaktipinta on kai ne kriittiset kohdat.

 

Venttiiliremppa uusilla materiaaleilla niin ei pitäis olla hätää?

Vuoden 65 vakiokannet varmaan kaipaa remonttia muutenkin jo. Ohjurit sohlot jne.

 

 

 

Jan

Posted

Onko noin?Sehän hyvä itselläni kun ei ole koneistushommista juurikaan kokemusta.Miten on muuten saisko tohon kanteen yhtään isommat venat mahtumaan samantien??

Posted

Mites olis 1300 1-reikäkannet 33/30 venoilla,sitten tarvitset toki myös 1300 imusarjan ja imusarja ei sovi lyhentämättä koska iskunpituus on eri...ja onkohan tuossa enää mitään eloa virittää 34 heppasta isommilla venoilla...Vakio on vakio ja tehoja tulee Rookerilla D:

Guest HanttaP
Posted

Jos kannet ovat remontin tarpeessa eli ohjurit väljät, ne on vaihdettava ja samalla voi vaihdattaa uudet istukat kovempiin, joihin ajetaan uudet kulmat tietysti.

Venttiilit voi käyttää, jos ne on mitoissaan, muutoin uudet hyvälaatuiset.

Ei kanatta 1200 konetta virittää, ne 34 hevosvoimaa ovat voimakkaita.

Itse en muuttaisi moottoria lyijyttömälle, kannet vaan halkeaa kun istukat vaihdetaan.

Posted
Ei kanatta 1200 konetta virittää, ne 34 hevosvoimaa ovat voimakkaita.

Muuten kuin ehkä laittamalla Judson kiinni tai vaihtamalla Okrasa- palikat koneeseen...

Guest Keiteleen Kone
Posted

Kuinka paljon joutuu maksamaan syl.kansien seetien vaihtamisesta : vanhojen irroitus , isompien pesien työstö , uusien seetirenkaiden asennus, koneistus miralla ja venttilien hionta ?

Uusien ohjureiden vaihto ?

Lisäksi kuinka paljon maksavat uudet seetirenkaat ja ohjurit ?

Posted

Niin, kus kumminkin ne pakovenat pitää/kannattaa vaihtaa.

 

Hommaat hyvät käytetyt kannet ja käytät lisäaineistusta jos siltä tuntuu. Varmasti halvempi tie kuin kiikuttaa osat koneistamoon. Tsekkaa hinnastot netistä ja noihan hinnat ovat vain työlle eli osat päälle. Saa aika monta purkkia ainetta.

Posted

Hep!

 

Kertokaa nyt, että mikä juttu se miraus on?

 

Siis se ymmärtääkseni tehdään, jotta seetien puristustiukkuus kanteen tuloo sopivaksi, mutta millä se toteutetaan?

 

Vai kulmien tekoko se oli?

 

Onko kyseessä hionta, jonkinlainen ohjattu avarrusporaus, jyrsintä tms?

 

Luultavasti meilläpäin tunnetaan tuo työtekniikka jollakin muulla nimellä???

 

-eemeli-

Posted

Siis tyhmä kun olen niin mitä lisäaineistusta ja kertokaa joku linkki koneistamoiden hinnoittelusta.Itse en löytänyt juurikaan hinnastoja?!?

Posted

Mulla olis muistaakseni 2 paria 1200 kansia jouten, imusarjat kaupanpäälle. Vakiot. Ei kunnostettu.

 

tarjouksia?

 

Jan

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...