UltraVW Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Hei! Omistan vuoden 65 kuppelin jonka kone on nyt palasina.Kysyisinkin miten saan kannet kestämään lyijytöntä bensaa?Pitääkö kaikki hilut vaihtaa(venat istukat,ohjurit)Kone on 1200cc.Käsittääkseni -67 ja uudemmat koneet kestää lyijytöntä??? Quote Link to comment
Ketsa Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Ohjuri kriittisin osa. Quote Link to comment
Guest jakulepi Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Itse käyttelen ('67) kuplassani bensiinin seassa Futuran venttiilien suoja-ainetta ja hyvin pelittää. Tiedä sitten onko tökötistä hyötyä vanhemmissa moottoreissa, mikäli vuosimallilla on eroa käytettäessä 95E -bensaa? Quote Link to comment
Guest Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Ohjuri ja istukkapinnat, eli venttiilin ja istukan kontaktipinta on kai ne kriittiset kohdat. Venttiiliremppa uusilla materiaaleilla niin ei pitäis olla hätää? Vuoden 65 vakiokannet varmaan kaipaa remonttia muutenkin jo. Ohjurit sohlot jne. Jan Quote Link to comment
UltraVW Posted November 22, 2004 Author Share Posted November 22, 2004 Juu istukat tässä mietityttääkin mistähän istukoita löytys,siis 31.5 ja 30mm venttiileille. Quote Link to comment
Ketsa Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Moottorikoneistamot sorvaa kangesta haluttuihin mittoihin. Quote Link to comment
UltraVW Posted November 22, 2004 Author Share Posted November 22, 2004 Onko noin?Sehän hyvä itselläni kun ei ole koneistushommista juurikaan kokemusta.Miten on muuten saisko tohon kanteen yhtään isommat venat mahtumaan samantien?? Quote Link to comment
Racing Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Mites olis 1300 1-reikäkannet 33/30 venoilla,sitten tarvitset toki myös 1300 imusarjan ja imusarja ei sovi lyhentämättä koska iskunpituus on eri...ja onkohan tuossa enää mitään eloa virittää 34 heppasta isommilla venoilla...Vakio on vakio ja tehoja tulee Rookerilla D: Quote Link to comment
UltraVW Posted November 22, 2004 Author Share Posted November 22, 2004 Se on totta Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Jos kannet ovat remontin tarpeessa eli ohjurit väljät, ne on vaihdettava ja samalla voi vaihdattaa uudet istukat kovempiin, joihin ajetaan uudet kulmat tietysti. Venttiilit voi käyttää, jos ne on mitoissaan, muutoin uudet hyvälaatuiset. Ei kanatta 1200 konetta virittää, ne 34 hevosvoimaa ovat voimakkaita. Itse en muuttaisi moottoria lyijyttömälle, kannet vaan halkeaa kun istukat vaihdetaan. Quote Link to comment
Guest Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Ei kanatta 1200 konetta virittää, ne 34 hevosvoimaa ovat voimakkaita. Muuten kuin ehkä laittamalla Judson kiinni tai vaihtamalla Okrasa- palikat koneeseen... Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Kuinka paljon joutuu maksamaan syl.kansien seetien vaihtamisesta : vanhojen irroitus , isompien pesien työstö , uusien seetirenkaiden asennus, koneistus miralla ja venttilien hionta ? Uusien ohjureiden vaihto ? Lisäksi kuinka paljon maksavat uudet seetirenkaat ja ohjurit ? Quote Link to comment
Lasse Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Niin, kus kumminkin ne pakovenat pitää/kannattaa vaihtaa. Hommaat hyvät käytetyt kannet ja käytät lisäaineistusta jos siltä tuntuu. Varmasti halvempi tie kuin kiikuttaa osat koneistamoon. Tsekkaa hinnastot netistä ja noihan hinnat ovat vain työlle eli osat päälle. Saa aika monta purkkia ainetta. Quote Link to comment
Guest eemeli Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Hep! Kertokaa nyt, että mikä juttu se miraus on? Siis se ymmärtääkseni tehdään, jotta seetien puristustiukkuus kanteen tuloo sopivaksi, mutta millä se toteutetaan? Vai kulmien tekoko se oli? Onko kyseessä hionta, jonkinlainen ohjattu avarrusporaus, jyrsintä tms? Luultavasti meilläpäin tunnetaan tuo työtekniikka jollakin muulla nimellä??? -eemeli- Quote Link to comment
Ketsa Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Miraus tulee luultavasti jonkin valmistajan istukkajyrsimen tuotemerkistä? Quote Link to comment
Fileas Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Mira on laitteen merkki, jolla seetit jyrsitään oikeisiin kulmiin. (sen jälkeen ei käytetä läppäys tahnoja ;) ) Quote Link to comment
UltraVW Posted November 24, 2004 Author Share Posted November 24, 2004 Siis tyhmä kun olen niin mitä lisäaineistusta ja kertokaa joku linkki koneistamoiden hinnoittelusta.Itse en löytänyt juurikaan hinnastoja?!? Quote Link to comment
Guest Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Mulla olis muistaakseni 2 paria 1200 kansia jouten, imusarjat kaupanpäälle. Vakiot. Ei kunnostettu. tarjouksia? Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.