Kujis Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 ->Koppa pysyy pystyssä hienosti takapuskurin varassa, kun siinä on tuliterät oobersdorffeilta hommatut tukiraudat. -On sulla ainakin terve koppa takapäästä. Quote
NordBling Posted October 29, 2010 Author Posted October 29, 2010 Akseli tehtynä, paikalleen kerkeen heittämään vasta maanantaina, kuivukoot siihen asti. 12V uudet käämit kuusvolttisen tilalle pyyhkijänmoottoriin. Saas nähä kuin plaknplei tää on. Quote
-MITO- Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Onko tua se Wolfsburg Westin muunnos käikäle? Quote
Guest biblo Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Ihan vaan mielenkiinnosta että onko näissä kuusvitosissa vielä tuon mallista etuaksilaa vai onko jotenkin soviteltu vanhempi uudempaan alustaan? Quote
metake Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 12V uudet käämit kuusvolttisen tilalle pyyhkijänmoottoriin. Saas nähä kuin plaknplei tää on. Mulla on tuollainen ollut jo pari vuotta ja kyllä on hyvä. Kun asennat sen paikalleen, niin säädä huolellisesti ankkurin ulkopuolinen ilmaväli samaksi joka puolelta, eli ankkuri siis keskelle. Toimii huomattavasti paremmin.. Quote
Guest Jutta Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Kun asennat sen paikalleen, niin säädä huolellisesti ankkurin ulkopuolinen ilmaväli samaksi joka puolelta, eli ankkuri siis keskelle. Toimii huomattavasti paremmin.. Nim. Vahingosta viisastuu? ;) Quote
metake Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Kun asennat sen paikalleen, niin säädä huolellisesti ankkurin ulkopuolinen ilmaväli samaksi joka puolelta, eli ankkuri siis keskelle. Toimii huomattavasti paremmin.. Nim. Vahingosta viisastuu? ;) Se että itse opettelen kantapään kautta, ei tarkoita sitä että kaikkien pitäisi niin tehdä :D Quote
NordBling Posted November 1, 2010 Author Posted November 1, 2010 Emmää tiärä meneeks tää rojekti eteen vai taaksepäin. Kapia akseli o paikallaan. Astinlaudat saan ehkä huomenna tai ke, ja nimeltämainitsematon lohjalainen lainvartija myi mulle tänää tankin joten kaikki tarvittava pitäis olla nyt tallissa, mut missä... Quote
NordBling Posted November 3, 2010 Author Posted November 3, 2010 Moottori vielä lattialla ja laatikon kunto täys arvoitus mut eiköhän tää Olariin kerkee. Quote
Jallu Posted November 3, 2010 Posted November 3, 2010 rouhee peli, oot siivonnutkin näköjään :) Quote
Guest Jutta Posted November 3, 2010 Posted November 3, 2010 Huikeeta edistystä! Voispa melkeen sanoa, että miehellä on motivaatio kohillaan! Quote
Pedalpusher Posted November 4, 2010 Posted November 4, 2010 Hyvä stanssi! Aika hyvästi on jo peräkin kentässä vaikka pannu on vielä lattialla. Mielenkiinnosta ja omia suunnitelmia ajatellen miten paljon etuaksilaa on kavennettu per puoli kun mahtuu vielä ilman korin mulkkausta paikalleen? Quote
NordBling Posted November 4, 2010 Author Posted November 4, 2010 10cm kokonaiskavennus ja iskaritornit 8mm tavarasta, hitsattu niin ulos kun mahdollista. Eikä se täysin ilman väkivaltaa siihen istunu... Tankki sentään sopii jotenkuten vielä. Quote
-tipi- Posted November 4, 2010 Posted November 4, 2010 Ainakin 70mm voi 10mm paksuilla suorilla torneilla huoletta kaventaa olkatappista. 8mm paksuilla pääsee ehkä lähelle 80mm, mut voi jo tehdä tiukkaa. Quote
NordBling Posted November 7, 2010 Author Posted November 7, 2010 Ja tulihan se johonki kuntoon, parin sadan kilsan koeajo 24 vuoden seisonnan jälkeen. Arpalaatikko osottautu tyhjäks arvaks, laakerit kahisi, ykkönen vinku ja jäi lopulta viimeselle bussipysäkille ennen tallia, tuli otettua vähän reippaampi lähtö. Koneeseen tulee varmaan päivitystä välitettyjen vippojen muodossa ainakin. Ja ehkä kuitenki pikkasen jos nostais... Tai ilmapussit työn alle. Quote
NordBling Posted November 27, 2010 Author Posted November 27, 2010 TMI:n sisäverhoilumatot menee paikoilleen lopullisesti ens viikolla, mut haussa on edelleen sopivat verhoilut takapenkin istuinosaan ja ainakin kuskinpenkin risojen tilalle. Onko Wolfsburg Westin penkinverhoilut hyfei? Quote
Guest OberSchlachter Posted November 28, 2010 Posted November 28, 2010 TMI:n kaikki verhoilumatot, kattoverhoilut ja penkkien verhoilut - materiaalit ja värit täysin toiveiden mukaan - helposti ja nopeasti Ooberilta. Quote
NordBling Posted June 3, 2011 Author Posted June 3, 2011 Näinkin voi tietoyhteiskunnassa käydä: tänään koitti -66:n rekisteröintikatsastus joten piti painaa hommia eilen ku viimestä päivää. Yksin ei tarvinnu tallissa mököttää, iso kiitos avusta Ionille. Laatikon vaihtohan käy käden käänteessä, "äkkiiks siin kauan menee". Näistä sen enempää, kaikki ny o kuplaa sen verta roplannu että tietää mitä kaikkee pitää irrottaa ja kasata että auto kulkee taas omin voimin. Viereisen ruudun potilas sai samalla pukissa olevaan voimanpesäänsä lisää palikoita, tavotteena saada sekin ulos tänään. No, kupla tuli melkeen valmiiks melkeen määräajassa, kello kahden ajasta mentiin pari tuntia pitkäks. Katsastus suoritettiin, auto ok, muutokset järjestelmään, ja sitte takas tiskille kilpiä hakemaan. Vanhat tunnukset tuli tilattua jo edelliskesänä, aavistus projektin ripeästä etenemisestä oli olemassa. Kilvet oli tilattu eri konttorista kun missä katsastus tehtiin, mutta yritysten yhteistyö pelasi ja mustat kilvet olivat odottamassa. Mutta. Kun alettiin tehdä rekisteröintiä, kävi ilmi että kilvet eivät olleetkaan vapaana. Wtf, todettiin. Kilpiä tilatessa valmistenumero katsottiin vanhasta otteesta ja kirjoitettiin kilpitilaukseen. Mutta järjestelmään naputeltaessa otti vituiksmän vallan ja tuli useemman numeron virhe. Siinä mä sitte seisoin tiskillä ja katoin autoni alkuperäsiiä tunnuksia ja hyväksytyn katsastuksen todistusta. Kun ei ni ei, kilvet oli varattu jollekin virtuaaliautolle, tai saattaa olla että jossain on kupla sillä numerolla. Sain ajaa siirtolapuilla takas talliin, en muuta. Ei oikein ollu järkevää rekisteröidä joksikin valkokilpiseks ensin ja sitte ku sotku selviää ni alkuperäsille tunnuksille. No, kremis oli varmaan ihan perseestä muutenkin. Hö. Quote
NordBling Posted June 5, 2011 Author Posted June 5, 2011 Tänään aattelin ajaa pikku testilenkin, jotenki kaikki meni paperipuolta lukuunottamatta liian hyvin. Muutaman sadan metrin ajon jälkeen alko oikee etupyörä nalkkaamaan ja paukkumaan. Tallii ja pukeille, sisempi laakeri purkautu osina lattialle ku otin levyn irti. Saattaa olla että on jääny sisempi laakeri kuivaks, en muista ihan tarkkaan taphtumien kulkua syksyllä, tai sitte se tuli liian tiukalla krympillä asennettua. Laikkaa piti lämmittää että laakerin sai asennettua pohjaan asti. Aamulla hakemaan uus setti laakereita ja heti masentamaan, että tietää tarviiko käyttää sorvaamon apua. Toivotaan ettei, ois pari muutakin kohtaa jotka kaipaa vielä huomiota, kuten jarruvalot, mitkä palaa kokoajan... Quote
NordBling Posted June 6, 2011 Author Posted June 6, 2011 Noni, skf:n setti meni paikalleen suht helposti, viimeset bensa- ja öljyvuodot paikallistettu ja tukittu, muutaman kymmenen kilsan testilenkki vedetty vaihtelevin kierroksin (ja kierrosajoin) Aijoo, ja ne kilvet on ny ruuvattu kiinni oikeeseen autoon :-) Renkaat muutoskatsastettu, konekokoakin kasvatettiin hiukan ;-) Quote
NordBling Posted June 9, 2011 Author Posted June 9, 2011 Lähes valmiina iltalaivaannn Autosta löytyy nippuside ym. virityksiä lähes joka lähtöön, mut nyt ei jaksa ressata. Otan ressaamisesta lomaa muutamaks päiväks, piretään hauska viikonloppu vw-hörhöjen seurassa! Quote
NordBling Posted September 23, 2011 Author Posted September 23, 2011 No mitäs näille sitten tehtäis? No tehdään vaikka konepuolen päivitykset loppuun, ja kai se haave ruiskustakin on pakko toteuttaa, varsinkin ku kaasaritkin tuli myytyy. Ja kun vielä lupasin toimittaa ne Olariin, mihin ajattelin vielä volkkarilla mennä, ni nythän tälleki saatiin sitte aikataulu. Faaaak.... No apua ja tietoo megaspruutista on täälläkin riittävästi joten eiköhän tästä iotenki selvitä. Läppisten sovittaminen idf-imusarjaan ja imutorvien/putsareiden paikalleen ährääminen on just nyt se suurin kysymysmerkki. Paluukierron järjestäminen käyttämättä mitään pönttöjä välissä olis maistuvin ratkaisu. Itse moottoriin vielä isommat vipat, muuten se saa olla rauhassa. Tää pata menee sitte joskus tohon umpisuoleen mikä valmistuu tossa muutaman rivin päässä. En tiä, jännä nähä. Quote
NordBling Posted November 19, 2011 Author Posted November 19, 2011 Tääkää mitää hirmusesti edenny oo, mutku pitää olla hip ja pinnalla ni jaaritellaa ny jotai. Kapulat on kokolailla olemassa, jotain vielä uupuu, talliaika eniten. Mega 3.0 Miikkulaisen valmiina pakettina oli houuttelevin vaihtoehto, yhen partcon levyn vituiks tinanneena tiesin tän jo valmiiks. Lisäks Autotunen sarja on kunnon liittimillä, tietokoneliittimistä on päästy jo eroon. Haitarimoottorille sopiva johtosarja tuli myös. Johdot pitää pätkiä sopivan mittasiks, ja liittimet duunaa päihin, mutta nekin on samasta osoitteesta ja asiallista tekoa. Alexilta tuli triggeripyörä ja hall-anturin kiinnike, sama mies jeesaa myös muissa sovitteissa. Läppikset on prätkästä, ja näihin haluan masentaa myös tyhjäkäyntimoottorin, jotta lapsikin pääsee tällä aamulla pihasta. Imutorvet, putsarit ja vivusto tullee vanhoista Webereistä. Imuilman anturin sijotus on vähän arvotus vielä, mut mootorin lämpötila-anturin ährään varmaan unohduspeltiin. Sytkää ohjataan boxilla suoraan, puolana VAG tuote. Jakaja siirtyy hyllyyn, paikalle tulppa. Lähes kaikki tarpeet tuli siis Autotune.fi:ltä ja ei voi ku kehua palvelua. Oisin halunnu olla tän kans jo Olaris, mut jospa sitte kevään Olariin kehtais tulla pelti auki. Quote
NordBling Posted December 22, 2011 Author Posted December 22, 2011 Kysymys: Kun nyt kerran toi lisäliuotin on tullu polttoaineeseen jäädäkseen, niin kenen valmistama ja mistä ostettu letku on maukas ratkaisu tällaseen ruiskurojektiin? Paineenkestoo saa olla sen verran ettei letkut näytä samalta ku Aku Ankoissa, ja aromitkin sais pysyy kuoren alla. Liitoksia tulee varmaan tehtyy sekä AN-liittimillä että ihan letkuklemmareilla. Quote
NordBling Posted December 29, 2011 Author Posted December 29, 2011 Eiks kukaan käytä bensaa enää? Quote
Guest Petri.Partiainen Posted December 29, 2011 Posted December 29, 2011 mobilisti-lehdestä luin et, gates:ltä pitäis löytyä etanolibensaa kestävää letkua. "multi-fuel combatibility"-tekstistä tunnistaa letkun Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.