Jump to content

Mitäs sitten tehtäis?


Recommended Posts

12V uudet käämit kuusvolttisen tilalle pyyhkijänmoottoriin. Saas nähä kuin plaknplei tää on.

 

Mulla on tuollainen ollut jo pari vuotta ja kyllä on hyvä. Kun asennat sen paikalleen, niin säädä huolellisesti ankkurin ulkopuolinen ilmaväli samaksi joka puolelta, eli ankkuri siis keskelle. Toimii huomattavasti paremmin..

Link to comment
Kun asennat sen paikalleen, niin säädä huolellisesti ankkurin ulkopuolinen ilmaväli samaksi joka puolelta, eli ankkuri siis keskelle. Toimii huomattavasti paremmin..

 

Nim. Vahingosta viisastuu? ;)

Link to comment
Kun asennat sen paikalleen, niin säädä huolellisesti ankkurin ulkopuolinen ilmaväli samaksi joka puolelta, eli ankkuri siis keskelle. Toimii huomattavasti paremmin..

 

Nim. Vahingosta viisastuu? ;)

 

Se että itse opettelen kantapään kautta, ei tarkoita sitä että kaikkien pitäisi niin tehdä :D

Link to comment

Emmää tiärä meneeks tää rojekti eteen vai taaksepäin. Kapia akseli o paikallaan. post-1735-13888362734875_thumb.jpg

 

Astinlaudat saan ehkä huomenna tai ke, ja nimeltämainitsematon lohjalainen lainvartija myi mulle tänää tankin joten kaikki tarvittava pitäis olla nyt tallissa, mut missä...

Link to comment

Ja tulihan se johonki kuntoon, parin sadan kilsan koeajo 24 vuoden seisonnan jälkeen. Arpalaatikko osottautu tyhjäks arvaks, laakerit kahisi, ykkönen vinku ja jäi lopulta viimeselle bussipysäkille ennen tallia, tuli otettua vähän reippaampi lähtö.

 

Koneeseen tulee varmaan päivitystä välitettyjen vippojen muodossa ainakin. Ja ehkä kuitenki pikkasen jos nostais... Tai ilmapussit työn alle.post-1735-13888362747877_thumb.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Näinkin voi tietoyhteiskunnassa käydä: tänään koitti -66:n rekisteröintikatsastus joten piti painaa hommia eilen ku viimestä päivää. Yksin ei tarvinnu tallissa mököttää, iso kiitos avusta Ionille. Laatikon vaihtohan käy käden käänteessä, "äkkiiks siin kauan menee".

 

Näistä sen enempää, kaikki ny o kuplaa sen verta roplannu että tietää mitä kaikkee pitää irrottaa ja kasata että auto kulkee taas omin voimin. Viereisen ruudun potilas sai samalla pukissa olevaan voimanpesäänsä lisää palikoita, tavotteena saada sekin ulos tänään.

 

No, kupla tuli melkeen valmiiks melkeen määräajassa, kello kahden ajasta mentiin pari tuntia pitkäks. Katsastus suoritettiin, auto ok, muutokset järjestelmään, ja sitte takas tiskille kilpiä hakemaan.

 

Vanhat tunnukset tuli tilattua jo edelliskesänä, aavistus projektin ripeästä etenemisestä oli olemassa. Kilvet oli tilattu eri konttorista kun missä katsastus tehtiin, mutta yritysten yhteistyö pelasi ja mustat kilvet olivat odottamassa.

 

Mutta.

 

Kun alettiin tehdä rekisteröintiä, kävi ilmi että kilvet eivät olleetkaan vapaana. Wtf, todettiin.

 

Kilpiä tilatessa valmistenumero katsottiin vanhasta otteesta ja kirjoitettiin kilpitilaukseen. Mutta järjestelmään naputeltaessa otti vituiksmän vallan ja tuli useemman numeron virhe. Siinä mä sitte seisoin tiskillä ja katoin autoni alkuperäsiiä tunnuksia ja hyväksytyn katsastuksen todistusta. Kun ei ni ei, kilvet oli varattu jollekin virtuaaliautolle, tai saattaa olla että jossain on kupla sillä numerolla. Sain ajaa siirtolapuilla takas talliin, en muuta. Ei oikein ollu järkevää rekisteröidä joksikin valkokilpiseks ensin ja sitte ku sotku selviää ni alkuperäsille tunnuksille. No, kremis oli varmaan ihan perseestä muutenkin. Hö.

Link to comment

Tänään aattelin ajaa pikku testilenkin, jotenki kaikki meni paperipuolta lukuunottamatta liian hyvin. Muutaman sadan metrin ajon jälkeen alko oikee etupyörä nalkkaamaan ja paukkumaan. Tallii ja pukeille, sisempi laakeri purkautu osina lattialle ku otin levyn irti. Saattaa olla että on jääny sisempi laakeri kuivaks, en muista ihan tarkkaan taphtumien kulkua syksyllä, tai sitte se tuli liian tiukalla krympillä asennettua. Laikkaa piti lämmittää että laakerin sai asennettua pohjaan asti. Aamulla hakemaan uus setti laakereita ja heti masentamaan, että tietää tarviiko käyttää sorvaamon apua. Toivotaan ettei, ois pari muutakin kohtaa jotka kaipaa vielä huomiota, kuten jarruvalot, mitkä palaa kokoajan...

Link to comment

Noni, skf:n setti meni paikalleen suht helposti, viimeset bensa- ja öljyvuodot paikallistettu ja tukittu, muutaman kymmenen kilsan testilenkki vedetty vaihtelevin kierroksin (ja kierrosajoin)

 

Aijoo, ja ne kilvet on ny ruuvattu kiinni oikeeseen autoon :-)

 

Renkaat muutoskatsastettu, konekokoakin kasvatettiin hiukan ;-)

Link to comment

post-1735-1388836343314_thumb.jpg

 

Lähes valmiina iltalaivaannn

 

Autosta löytyy nippuside ym. virityksiä lähes joka lähtöön, mut nyt ei jaksa ressata. Otan ressaamisesta lomaa muutamaks päiväks, piretään hauska viikonloppu vw-hörhöjen seurassa!

Link to comment
  • 3 months later...

No mitäs näille sitten tehtäis?

 

No tehdään vaikka konepuolen päivitykset loppuun, ja kai se haave ruiskustakin on pakko toteuttaa, varsinkin ku kaasaritkin tuli myytyy. Ja kun vielä lupasin toimittaa ne Olariin, mihin ajattelin vielä volkkarilla mennä, ni nythän tälleki saatiin sitte aikataulu. Faaaak....

 

No apua ja tietoo megaspruutista on täälläkin riittävästi joten eiköhän tästä iotenki selvitä. Läppisten sovittaminen idf-imusarjaan ja imutorvien/putsareiden paikalleen ährääminen on just nyt se suurin kysymysmerkki.

 

Paluukierron järjestäminen käyttämättä mitään pönttöjä välissä olis maistuvin ratkaisu.

 

Itse moottoriin vielä isommat vipat, muuten se saa olla rauhassa. Tää pata menee sitte joskus tohon umpisuoleen mikä valmistuu tossa muutaman rivin päässä.

 

En tiä, jännä nähä.

Link to comment
  • 1 month later...

Tääkää mitää hirmusesti edenny oo, mutku pitää olla hip ja pinnalla ni jaaritellaa ny jotai.

 

Kapulat on kokolailla olemassa, jotain vielä uupuu, talliaika eniten.

 

Mega 3.0 Miikkulaisen valmiina pakettina oli houuttelevin vaihtoehto, yhen partcon levyn vituiks tinanneena tiesin tän jo valmiiks. Lisäks Autotunen sarja on kunnon liittimillä, tietokoneliittimistä on päästy jo eroon.

 

Haitarimoottorille sopiva johtosarja tuli myös. Johdot pitää pätkiä sopivan mittasiks, ja liittimet duunaa päihin, mutta nekin on samasta osoitteesta ja asiallista tekoa.

 

Alexilta tuli triggeripyörä ja hall-anturin kiinnike, sama mies jeesaa myös muissa sovitteissa.

 

Läppikset on prätkästä, ja näihin haluan masentaa myös tyhjäkäyntimoottorin, jotta lapsikin pääsee tällä aamulla pihasta. Imutorvet, putsarit ja vivusto tullee vanhoista Webereistä. Imuilman anturin sijotus on vähän arvotus vielä, mut mootorin lämpötila-anturin ährään varmaan unohduspeltiin.

 

Sytkää ohjataan boxilla suoraan, puolana VAG tuote. Jakaja siirtyy hyllyyn, paikalle tulppa.

 

Lähes kaikki tarpeet tuli siis Autotune.fi:ltä ja ei voi ku kehua palvelua. Oisin halunnu olla tän kans jo Olaris, mut jospa sitte kevään Olariin kehtais tulla pelti auki.

Link to comment
  • 1 month later...

Kysymys: Kun nyt kerran toi lisäliuotin on tullu polttoaineeseen jäädäkseen, niin kenen valmistama ja mistä ostettu letku on maukas ratkaisu tällaseen ruiskurojektiin? Paineenkestoo saa olla sen verran ettei letkut näytä samalta ku Aku Ankoissa, ja aromitkin sais pysyy kuoren alla.

 

Liitoksia tulee varmaan tehtyy sekä AN-liittimillä että ihan letkuklemmareilla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...