Jump to content

Laakerin ulosvedin juniksen a-vaihteen sisäp. laakerille?


Recommended Posts

Tuntuu olevan kotelosta ihan löysällä, mutta se onkin tiukasti akselilla, samoin ulompi laakeri oli tiukasti, mutta siihen löyty jo toi ulkopuolinen ulosvedin, jota ei oikein voi soveltaa tuohon sisempään. Kyseessä siis -67 malli. Katseet lainatyökaluihin tai ebayhin.

Link to comment

Ekaks poski irti laatikon paasta. Alkuun paasee kun naputtelee vasaralla akseliputkea ulospain kotelon takapuoleen paukuttamalla, etta saa laakerin liikkeelle. Pian pystyt kayttamaan akseliputkea ja tuota alennusvaihteen koteloa liukuvasarana, ja naputtamaan laakerin irti? Tai jatkat vasaralla. Kun laakeri on tullut ulos jonkin matkaa, mahtuu ulosvetajan tassut jo valiin. Ala kayta jarjettomasti voimaa vasarointiin ettei kotelo halkea tai muuten vahingoitu, tai akselin sisapaa tykkaa kyttyraa.

Link to comment
Ekaks poski irti laatikon paasta. Alkuun paasee kun naputtelee vasaralla akseliputkea ulospain kotelon takapuoleen paukuttamalla, etta saa laakerin liikkeelle. Pian pystyt kayttamaan akseliputkea ja tuota alennusvaihteen koteloa liukuvasarana, ja naputtamaan laakerin irti? Tai jatkat vasaralla. Kun laakeri on tullut ulos jonkin matkaa, mahtuu ulosvetajan tassut jo valiin. Ala kayta jarjettomasti voimaa vasarointiin ettei kotelo halkea tai muuten vahingoitu, tai akselin sisapaa tykkaa kyttyraa.

 

Pidetään tämä menetelmä mielessä. Mielelläni kokeilen ensin ulosvetoa ettei mikään vaurioidu. Laatikossa pitää se iso sokka akselia kiinni, ja lyönti käy sokan ja vastaavassa kohtaa akselin päälle.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Jos laakeri saa tuhoutua, niin heppaa sisäkooliin putken pätkä ja vaikka pari mutteria, joista voit sitten ottaa ulosvetimellä kiinni. Toinen vaihtoehto on edetä tuolla löyntiosastolla, mutta mie ainakin kokeilisin siten, että pitäisin suojaputkea käsissä ja löisin akselin päähän. Jos sillä menetelmällä liikkuu, niin ei periaatteessa tuu voimia muualle kun siihen laakeriin, mutta sököhän se tommosen jälkeen on.

Link to comment

Nyt on laakeri irti. Keksin, että toimivat vetopäät saa tehtyä kiila-ankkuriruuveista. Peltihylsy pois ja smirkelillä sivuista pois, jotta mahtuu laakerin sisään. Hyllystä löyty 10 mm ankkurit, ehkä 12 mm olis ollu vielä parempi tuolle 6306 laakerille, nyt pientä pään muokkautumista havaittavissa

post-692-1388836033577_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...