Virtanen Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Tiedän, että esim. Kukko myy sopivaa ulosvetäjää, mutta nyt olis edullisemmat tavat ensin tutkittava. Siis tuo laakeri numero 5 miten sen saisi akselilta pois? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Ehjänä vai romuna? Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Nuohan irtos mun mielestä aika helposti jopa ilman mitään erikois työkaluja? Quote Link to comment
mite^ Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 eiköhän ne kun saa hiukan vaikka lämpöä. "läks ku lämpes" Quote Link to comment
Guest Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 melko helposti lahti mulla ilman ulosvetajia? Lampoa koteloon siihen laakerin ymparille. Quote Link to comment
Virtanen Posted September 11, 2008 Author Share Posted September 11, 2008 Tuntuu olevan kotelosta ihan löysällä, mutta se onkin tiukasti akselilla, samoin ulompi laakeri oli tiukasti, mutta siihen löyty jo toi ulkopuolinen ulosvedin, jota ei oikein voi soveltaa tuohon sisempään. Kyseessä siis -67 malli. Katseet lainatyökaluihin tai ebayhin. Quote Link to comment
Guest Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Ekaks poski irti laatikon paasta. Alkuun paasee kun naputtelee vasaralla akseliputkea ulospain kotelon takapuoleen paukuttamalla, etta saa laakerin liikkeelle. Pian pystyt kayttamaan akseliputkea ja tuota alennusvaihteen koteloa liukuvasarana, ja naputtamaan laakerin irti? Tai jatkat vasaralla. Kun laakeri on tullut ulos jonkin matkaa, mahtuu ulosvetajan tassut jo valiin. Ala kayta jarjettomasti voimaa vasarointiin ettei kotelo halkea tai muuten vahingoitu, tai akselin sisapaa tykkaa kyttyraa. Quote Link to comment
Virtanen Posted September 11, 2008 Author Share Posted September 11, 2008 Ekaks poski irti laatikon paasta. Alkuun paasee kun naputtelee vasaralla akseliputkea ulospain kotelon takapuoleen paukuttamalla, etta saa laakerin liikkeelle. Pian pystyt kayttamaan akseliputkea ja tuota alennusvaihteen koteloa liukuvasarana, ja naputtamaan laakerin irti? Tai jatkat vasaralla. Kun laakeri on tullut ulos jonkin matkaa, mahtuu ulosvetajan tassut jo valiin. Ala kayta jarjettomasti voimaa vasarointiin ettei kotelo halkea tai muuten vahingoitu, tai akselin sisapaa tykkaa kyttyraa. Pidetään tämä menetelmä mielessä. Mielelläni kokeilen ensin ulosvetoa ettei mikään vaurioidu. Laatikossa pitää se iso sokka akselia kiinni, ja lyönti käy sokan ja vastaavassa kohtaa akselin päälle. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Jos laakeri saa tuhoutua, niin heppaa sisäkooliin putken pätkä ja vaikka pari mutteria, joista voit sitten ottaa ulosvetimellä kiinni. Toinen vaihtoehto on edetä tuolla löyntiosastolla, mutta mie ainakin kokeilisin siten, että pitäisin suojaputkea käsissä ja löisin akselin päähän. Jos sillä menetelmällä liikkuu, niin ei periaatteessa tuu voimia muualle kun siihen laakeriin, mutta sököhän se tommosen jälkeen on. Quote Link to comment
Virtanen Posted September 14, 2008 Author Share Posted September 14, 2008 Nyt on laakeri irti. Keksin, että toimivat vetopäät saa tehtyä kiila-ankkuriruuveista. Peltihylsy pois ja smirkelillä sivuista pois, jotta mahtuu laakerin sisään. Hyllystä löyty 10 mm ankkurit, ehkä 12 mm olis ollu vielä parempi tuolle 6306 laakerille, nyt pientä pään muokkautumista havaittavissa Quote Link to comment
Guest Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 loistava idea! Hyva kun kerroit muillekin, taytyy pitaa mielessa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.