Jump to content

kuplan vaihdetangon pituus


Recommended Posts

Scatin kepin kanssa ei kuulu käyttää tuota vakiota kepin alla olevaa "pakkilukko" levyä.

 

Itse veikkaisin että vaihteensiirtoakselin pusla puuttuu tai on sökö siitä akselin etupäästä, niin oli itsellänikin. Alkoi kummasti löytyyn vaihteet omilta paikoiltaan ja pakkilukkokin rupes toimiin kun vaihdoin uuden puslan.

Link to comment

Se pusla sijaitsee vaihdekepin aukon takalaidalla, siis tunnelin sisällä, pari senttiä kepistä taaksepäin. Kepin kun ottaa pois, niin voi silmin todeta puslan kunnon kun vaihdetankoa heiluttaa, ei sais heilua yhtään.

 

Pusla on melko helppo vaihtaa, vaihdetanko pitää vetää etukautta ulos runkotunnelin päässä olevasta luukusta, ja tietenkin se takapenkin alla oleva liitos pitää ekaks aukaista. Jos kaikki ruuvit lähtee hyvin auki niin tunnin homma.

 

Tuossa lisää keskustelua ja ohjeita.

Link to comment

Enpä osaa sanoa, veikkaisin että ei ainakaan helpolla, siis mun mielestä tanko ei mene riittävän pitkälle jos sitä ei saa siitä aukosta ulos edes jonkun matkaa. Pusla on kyllä halki yhdeltä sivulta, joten sen saa tangon päälle, mutta voi olla melko tiukka painettava reikäänsä jos tanko on puslan sisällä jo valmiiksi, ja vielä pitäis saada se kiristysrengas siihen päälle.

 

Sanoisin, että aukkopora porakoneeseen ja tekemään uusi reikä siihen, ja siihen sitten peitelevy.

Link to comment

Ok, mutta sen verran jo tiedän että minun autossa ei sitä puslaa ole. Ja uusi on jo tulossa Keiteleeltä. Oli rapiat 3 ekua... ja näyttää siltä ettei tankoa tarvitse saada kuin korin takimmaisen reiän läpi... Mutta katsotaan kun saan osan huomenissa tai keksiviikkona...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...