pem65 Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 Sopiiko vm-67 pallokeulasta vaihdelaatikko suoraan 65 mallin junikseen, sopiiko etuakseli ilman muutoksia? Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 Sopiiko vm-67 pallokeulasta vaihdelaatikko suoraan 65 mallin junikseen, sopiiko etuakseli ilman muutoksia? Jep. Quote Link to comment
Essi Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 Sopiiko vm-67 pallokeulasta vaihdelaatikko suoraan 65 mallin junikseen, sopiiko etuakseli ilman muutoksia? Ei kai -67 Pallokeulaa ole olemassakaan? Kuuskasejahan ne on vaikka olis 67 valmistettukin? Jokatapauksessa Pallossa on IRS -systeemi takana, joten muutoksia on tiedossa. Etuakselia kannattaa ainakin madaltaa, muuten tulee jumalattoman korkea. Viisaammat saa korjata ja täsmentää. Quote Link to comment
pem65 Posted September 23, 2008 Author Share Posted September 23, 2008 Tämä auto on otettu käyttöön 00.00.67 val. no 228021606 että mikähän vuosimalli tämä on. Quote Link to comment
Guest migu Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 ei löytyny Sambasta noin uutta numeroa, päättyi heinäkuuhun 67. Ihme numero muutenkin, jos kolme ekaa numeroa kertoo mallin: 228 Sliding door left, sliding roof, right hand drive (68 - 79) 228 Cargo doors left, sunroof, right hand drive, full middle seat (50 - 67) Edit: täältä löytyy VIN-numerodekooderi, joka kertoo seuraavaa: Year: 1968 -UK Historic Tax Class Model: Microbus: 9-seater Serial Production No.: 021606 Quote Link to comment
-tipi- Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 Vuosimalli on '68, valmistettu siis elokuun '67 jälkeen. Kolmas numero kertoo vuosimallin. http://www.type2.com/m-codes/t2chassi.html Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 Jaa, minä taas luin vain -67 (=junakeula mun päässä) jonka vaihdelaatikko käy suoraan. Pallokeulan vaihdelaatikko ei mene suoraan junikseen. Quote Link to comment
pem65 Posted September 25, 2008 Author Share Posted September 25, 2008 Eli mitä muutoksia laatikkoon että sopisi, entäs kuplan laatikon sopivuus ja mitä pitäisi tehdä että sopisi? Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 Kuplan laatikko on muuten sama paitsi nokkapala jossa juniksen vaihteensiirtäjä on korkeammalla kuin kuplan nokkapalassa. Pallokeulan vaihdelaatikko vaatii täysin uudet kannakkeet. Enkä nyt suoraan sanoen muista mahtuuko edes haarukan väliin? Quote Link to comment
-AP- Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 Kuplan loota on muuten hyvä, mutta siitä löytyy Pakussa (alennusvaihteiden kanssa) yksi pykälä eteenpäin ja neljä taakse ... Samoin välitykset (alennusvaihteiden kanssa) melko epäsopivat? Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 Kuplan loota on muuten hyvä, mutta siitä löytyy Pakussa (alennusvaihteiden kanssa) yksi pykälä eteenpäin ja neljä taakse ... Samoin välitykset (alennusvaihteiden kanssa) melko epäsopivat? Taitaapi olla aika samat välitykset. En nyt muista mistä olin noita nähny. Jos muistan kaivan ne esille tänne.. Siksipä ne jaksaakin vetää samalla koneella kuin kuplassa isompia kuormia, eikä huippunopeuskaan ole huimaava niissä vakiona... ;) ja Kuplan lootasta tietenkin pitää kääntää perä toisinpäin ja vaihtaa junisen vetari siihen jos meinaa ajaa alennusvaihteilla. Quote Link to comment
pem65 Posted September 25, 2008 Author Share Posted September 25, 2008 Ajattelin jättää noi alennusvaihde jutut pois. Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 Tuosta noi välitykset kaikista volkkari vaihdlaatikoista: http://sandlizrd.baja.com/gears.htm Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.