Aaperi Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Terve vaan itä-suomesta kaikille. Otsikon mukaista vehjettä aloitin tuossa tekemään. Historiaa: Auto on ollu muinoin enon joku ensimmäisitä autoista. Auto on seissyt saraanissa about vuodesta -85. Talvella -06/07 lueskelin ilmavolkkari juttuja internetin ihmeellisestä maailmasta. Illan hämärinä tunteina hiipi muistikuva mieleen jostain vanhasta volkkarista pihan perillä. Seuraavana päivänähän sitä piti käydä tutkimassa ja selvisi että TL:hän se siellä. Asia kuitenkin unohtui kunnes kuukausi pari sitten taas lueskelin juttuja netistä. No nyt on eno luovuttanut auton minulle ja purkua aloiteltu. Kunto Kori on tähän mennessä osottautunut hyvä kuntoiseksi. Hitsattavaa helmat + takalokasuojien alareunat. Mutta jotain löytyy varmasti vielä. Etulokasuojat on "uudet" lasikuituiset. Sisusta on mielestäni aika priima kuntoinen ruskea keinonahka. Pölyä vissiin ilmassa kun kuvassa läikkiä Nyt kun on pari päivää vapaata tällä viikolla niin voisi herkistellä jarrut ja valmistella hitsausta varten. Jotain tän suuntasta on tarkoitus tehdä. Aikas lailla originaali ja niin että saa takaisin täysin originaaliksi. Quote Link to comment
Guest jukka nurmo Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Onhan sinulla ainakin nätti aihio siinä. ei varmaankaan aivan hirveä projekti näin päältäpäin katsottuna ja siustankin vermeet(priima kunnossa) on se vaan nätti malli josta voi luoda todellakin hienoja. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 ja kun irroitat takalokarit, löydät varmasti lisää hitsattavaa, samaten edestä kannattaa nuohota tankin täyttöaukon nurkat, sekä etuvalojen ja vilkkujen reunat, siis lokarin sisäpuolelta. Ne on helposti mätänevää. Myös etulokarin takayläosa sisäpuolelta. Quote Link to comment
Guest Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Hienoa, yksi uusi fb liikenteeseen, upeeta! Niin, ja eiköhän nuo tuulilasin alakulmat, siis pelti siinä, ole aika haperoa - veikkaan... toivottavasti ei. Kynnyskotelot hyvällä tuurilla kelpoiset. Vaan on sulla upea sisusta! Missä kunnossa kattoverhoilu, ovipahvit, takapahvit, lattaiamatot, hattuhylly? - J Quote Link to comment
Aaperi Posted October 21, 2008 Author Share Posted October 21, 2008 Iltaa foorumille. Päivitellään mitä tänään tehtiin. Lähinnä etsittiin/löydettiin ruostetta. Oikea etukulma: http://i254.photobucket.com/albums/hh11 ... C10192.jpg http://i254.photobucket.com/albums/hh11 ... C10193.jpg Oikean puoleinen "yläpalkki": http://i254.photobucket.com/albums/hh11 ... C10194.jpg Oikean helman etukulma: http://i254.photobucket.com/albums/hh11 ... C10195.jpg Vasen "yläpalkki": http://i254.photobucket.com/albums/hh11 ... C10196.jpg Vasemman helman etukulma: http://i254.photobucket.com/albums/hh11 ... C10197.jpg http://i254.photobucket.com/albums/hh11 ... C10198.jpg Huomenna irroitellaan takalokasuojat ja katsotaan miten paljon haperoa löytyy sieltä suunnalta. Niin ja sisustasta voin haluukkaille ottaa lisää kuvia. Mutta näin ilman kuvia voin kertoa että sisustassa ainoat kärsineet ovat matot. Niitäkin vain muutama pieni pala. Kattoverhoilu ja hattu hylly vat puhtaat ja eikä mitää jälkiä ole. Mutta otetaan kuvia vielä lisää. Kiitän ja kuittaan T:A-P Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 onhan siinä hommaa vaikka kuinka hemmetisti. Noi on aina ollu pahoja kun päällepäin saattaa olla "virheettömiä" ja sitte paskat tulee vilkkureleelle kojelautaan ku ajelee kurakelillä :D Quote Link to comment
Aaperi Posted October 22, 2008 Author Share Posted October 22, 2008 Tuossa vielä yksi kuva eilisen löydöistä. Oikea yläpalkki sisäpuolelta: http://i254.photobucket.com/albums/hh11 ... G_3149.jpg Quote Link to comment
Lasse Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Joo tommosia ne tuppaa kaikki olemaan, poislukien jo tehdyt ja pidellyt. No helmat on jonkin verran hankalat tehdä ilman korjauspeltejä, muuhan jää piiloon. Takakaaret on kans kivat värkättävät. Ja alta löytyy lisää kivaa... Quote Link to comment
Guest jukka nurmo Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 no onhan ainakin tällä hetkellä ettei kukaan ole räpeltänyt ,et tekee itse sitten kunnolla, ettei tule niin sanottu myynti auto. et heppiä ja pakkeli päälle. mulla on poistettu 2,5 kiloa pop niitti paikkoja tällä hetkellä omasta 51 projektista:) et voin sanoa et toi on (helppoja paikkoja) tehdä: Quote Link to comment
Aaperi Posted October 22, 2008 Author Share Posted October 22, 2008 Kunnolla tämä tehdään. Ja tätä EI myydä pois. Helmapellit meinasinkin hankkia jostain. Quote Link to comment
Aaperi Posted October 26, 2008 Author Share Posted October 26, 2008 Oltu tässä pari päivää hiukan lentuisissa tunnelmissa. Eilen sentään kävin ottamassa vähän toista takalokasuojaa irti. En saanu sitä lattialle asti kun ei puskurin pultit lähteneet auki. Huomenna otetaan puskuri ja lokarit pois. Huomenna varmaan päivitellään löytöjä. T:A-P Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 ei muuta kun lykkyä projektille. Ei toi vielä paha ole , ei noita kohtia kannata vielä pelätä.hyvä aihio kun on kaikki osat tallella. mullakin olis projekti lasikuitulokarit eteen jos jollakin tarvetta. halvalla lähtee Quote Link to comment
Guest Damien Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Sori kun vähän sotken tarinaa mutta kun kolkkimiehet lukee tätä kuitenkin. Eli jos jollain olisi jouten etulokasuojat (peltiset) tuollaiseen pikkuisen vanhempaan kolkkiin (Variant, mutta lienee ihan sama osa kaikissa?). Siinä on pyöreät vilkut, tarkkaa vuosimallia en muista. Tuttu kaipailee entisöintiprojektiinsa lokasuojia (ei kuulemma lasikuituiset kelpaa museorekisteriin). Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 ...ei kuulemma lasikuituiset kelpaa museorekisteriin). Kyllä kelpaa. Suomessa tuskin on tarjolla peltisiä - Saksasta löytyy hyvin, mutta hinta on r a s v a i n e n.... -J Quote Link to comment
Kape77 Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 [OT] Raumalaisten kilpurissa hävyttömän hyvä hantin etuloksu. Siitä saa joku jonkun diilin esittää jos kiinnostaa. Vuosimalli 1970. DaFox on lokarivastaava eli sinnepäin yhteyttä jos tarvetta. [/OT] Quote Link to comment
Aaperi Posted October 27, 2008 Author Share Posted October 27, 2008 Kysymyksiä: Eli tarvitseeko -69 vuosimallin autossa olla pakkivalot? Ja mitä "lyhkäsiä" iskäreita suosittelette? Onko spaxin säädettävät mistään kotoisin? Ja sitten päivitellään sen verran että oikean puoleinen takalokasuoja on irti. Eikä näytä edes pahalle. Pari pientä paikkaa pitää täppäillä. Kuva huomenissa (jos muistan ottaa). Vasemman puoleinen on muuten irti mutta "etuhelma" siitä on liimattu jollain vaalealla massalla muinoin. Olisikohan kiinnitys ruuveista pidot loppuneet :D. Ja on muuten tiukassa. No huomenna kuvia. T:A-P Quote Link to comment
Guest vvikla Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Ei pakkivaloja tarvitse noin vanhaan. Peruutusvalot 1.1.1984 http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... atimukset/ Quote Link to comment
Aaperi Posted October 28, 2008 Author Share Posted October 28, 2008 Hyvä saa hiukan siistimmän kokonaisuuden :P Quote Link to comment
Aaperi Posted October 28, 2008 Author Share Posted October 28, 2008 Tiistaita kaikille. Se lokasuoja oli loppujen lopuks hitsattu sieltä alareunasta kiinni. No laikalla irtos aika näppärästi ja siististi. Auton kuosi tämän päivän jäljiltä. Takalokarit on nyt pois. Niiden alta ei kummempi löytyny. Helma oli senkin alta hävinnyt hiukan. Mutta ei ihmeempää. Oikean helman takaosa http://i254.photobucket.com/albums/hh11 ... C10209.jpg Vasemman helman takaosa http://i254.photobucket.com/albums/hh11 ... C10211.jpg Quote Link to comment
-tipi- Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Noissa molemmissa kuvissa näkyy tuolla kyljessä saumamassaa pellin saumassa, minä karistelisin vanhat pois, koska vaikuttaa että niiden alla on lähes poikkeuksetta ruostetta. Hankaisin sitten ruosteet pois ja päälle uusi maali ja saumamassa. Ittellä joskus edessä sama homma. Quote Link to comment
Lasse Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Sitten kun noista olette selvinneet niin siellä takalokasuojassa, siis korissa, on semmoiset hauskat urat joihin paska tuppaa kertymään... Ja kun niistä olette selvinneet, niin korin takanurkat tuppaa olemaan yleensä aika haperot. En jatka tällä kertaa enempää. Quote Link to comment
-tipi- Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Onks TL:s ja Variantissa semmoset läpät imuilmakoteloissa, joista pääsee vesi ja muu pasq valumaan pois? Nekin kerää hyvin ruostetta notseissa. Quote Link to comment
Aaperi Posted October 30, 2008 Author Share Posted October 30, 2008 Joo rännit löytyy. Niin mitkä? :D Quote Link to comment
Lasse Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 Noo mee sinne mötöörimottuun istumaan ja katsele ympärilles. Jossakin takarenkaan ja puskurin välissä on sisäpuolella semmoinen luukku, nostat sitä ja näet rännin. Sitä pitkin pitäisi tulla vedet karttataskusta (se hässäkkä mistä menee mötöörille ilmaa) veks. On se ihmeellinen... Quote Link to comment
Aaperi Posted November 6, 2008 Author Share Posted November 6, 2008 Päivitellään tulevista tapahtumista. Eli projektissa on nyt pieni tauko kun olkapää leikataan tiistaina. Siitä 3vk kantositeessä ja yhteensä 3kk sairaslomaa töistä. Ja nyt ei ole tapahtunut viime päivityksen jälkeen tehty oikeen mitään kun pieni flunssa olikin poski ontelon tulehdus. Jatkuu kun tervehdytään. Topicissa saa kyllä olla elämää :D Quote Link to comment
-tipi- Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Eihän rälläkkää olkapäällä pidetä! ;o) Quote Link to comment
NordBling Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Eikä poskella. Kieli vaan. Quote Link to comment
Aaperi Posted November 6, 2008 Author Share Posted November 6, 2008 kunhan saan sitten kanto siteen pois yritetään jatkaa hommia mahdollisimman pian Quote Link to comment
Aaperi Posted January 4, 2009 Author Share Posted January 4, 2009 Nyt alkaa olemaan käsi pikku hiljaa siinä kunnossa että voi jatkaa pajotusta. Helma pellit on tuloillaan. Tein löytöjä paikalliselta ammattikoululta kuukausi pari sitten. Quote Link to comment
Guest vw72 Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 hieno projekti sulla on ja valmistuessaan varmasti oikea katseenkääntäjä, noita ku ei kuitenkaan kovin paljon oo enään liikenteessä. itsellä oli kans aihiona yksi tl jonka ajattelin kunnostaa mutta se osottautui todella mädäksi lähinnä kaikki olisi pitänyt uusia ja sisustan osista ei ollut tietoakaan. joten se yksilö joutui kiertoon.. nyt itsellä on 72 kupla projektina jonka vaiheita esittelenkin tässä osiossa.. Quote Link to comment
Guest beex64 Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 " Tuttu kaipailee entisöintiprojektiinsa lokasuojia (ei kuulemma lasikuituiset kelpaa museorekisteriin)." Jos muovilokarit ovat laadukkat ja omistaja voi todistaa että lokarit ovat olleet kiinni autossa jo pitkään voidaan auto hyväksyä museorekisteriin. Laissa ei ole muovilokareita kielletty. Tuolta löytyy tietoa. www.ake.fi/pdf/Museoajoneuvojen.pdf Kannattaa kuitenkin tarkistaa paikallisen katsastusmiehen kanta asiaan. Hän kuitenkin päättää asian viimekädessä. Museotarkastaja antaa lausunnon ja katsastusmies hyväksyy sen muutoskatsastuksessa. Quote Link to comment
Aaperi Posted March 14, 2009 Author Share Posted March 14, 2009 Päivitellään nyt hiukan kun on löytynyt kuntoa ja isnpiraatiota pajottaa kolkkia. Tänään mittailin ja tilailin hiukan jarru kilkkeitä: Jarruletkut eteen ja taakse, jarru sylinteri taakse, jarrukenkien asennussarja, Etu jarrupalat ja etu satuloihin kumisarjat. Tein myös peltejä valmiiksi hitsausta varten. Otin myös ajankuluksi ilmanputsarikotelon irti ja sieltä tuli n. 1dl öljyä :D Sitten taas kysymys:Kuinka nuo helmapellit on kiinnitetty tuossa oviaukossa? Jollain liimalla vaiko ihan hitsaamalla? Quote Link to comment
-tipi- Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Helmat on hitsattu alunperin. Alkuperäinen ilmanputsari on öljytäytteinen, eli siellä kuuluukin olla öljyä pohjalla merkattuun rajaan saakka. Quote Link to comment
Aaperi Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 Helmat on hitsattu alunperin. Alkuperäinen ilmanputsari on öljytäytteinen, eli siellä kuuluukin olla öljyä pohjalla merkattuun rajaan saakka. Juu. Kiitos selvennyksestä. En ollut tietoinen tuosta öljyämis jutusta, mutta nyt olen :) Quote Link to comment
Aaperi Posted May 9, 2009 Author Share Posted May 9, 2009 Päivitellääs tän päivän tapahtumia. Aamupäivällä satuin avaamaan näköradion ja vaihtamaan discovery chanelille. Juuri alkoi beetle crisis. Kattelin siinä race shackin toimintaa ja ilmavolkkarismi puhkesi kevään tavoin kukkaan. Menin talliin lieventämään volkkarismia ja tälläistä tapahtui: Tuossa jo pieni paikka laitettu. Jarrutkin tuli laitettua tuossa muutama viikko sitten yhtä pyörää lukuun ottamatta(auto niin lähellä seinää ettei mahdu tekemään) Sitten kysellään taas kerran. Löytyykö mistään valmiina niitä helmojen sisällä meneviä lämpökanavia? Vai täytyykö käyttää jälleen omia pieniä kätösiä? Vai pitäisikö soveltaa sellainen veneen puhallin vaikkapa kojelaudan alle, mistä on täällä ja ffp:llä ollut puhetta? Quote Link to comment
Aaperi Posted November 1, 2009 Author Share Posted November 1, 2009 Kun dinosaurukset vaelsivat maapallolla Aapee leikkeli tyyppi kolmosesta peltiä pois. Nyt sitten pari päivää mig:n kanssa kaveerattu ja tilanne tämä: Sitten siirrytään tekemään toiselle puolelle sama homma. Quote Link to comment
Aaperi Posted November 9, 2009 Author Share Posted November 9, 2009 Keulaaa tiputin 3 booria ja otin pohjaan lyöntikumit pois. Lyhkäsiä iskareita vielä oottelen... Quote Link to comment
Aaperi Posted November 13, 2009 Author Share Posted November 13, 2009 Helma purettu. Ei muuta kun uutta lämpöputkee ja uutta peltiä päälle Quote Link to comment
Aaperi Posted November 24, 2009 Author Share Posted November 24, 2009 Päivitellään. Takaiskarit saatu käsiin. Mallia: spax - westy edit. Prää laskettu 2 booria Etuiskarit tilattiin perusvarmaa kyb mallistoa. Lämpöputki tehtiin 2mm seinämällä olevasta 50mm alumiiniputkesta ja se saadaan tig:gauksesta huomenissa. sen jälkeen helmapelti päälle Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.