Guest Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 tietäisköhän joku saako splitin ovenlasien tiivisteitä vielä jostakin uutena? tai hyviä käytettyjä.. Quote
Guest Toheltaja Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Wolfsburg West... Sieltä omani ostin joskus 3-4 vuotta sitten Quote
Virtanen Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Alareunan tiiviste on samaa metritavaraa kuin luukkujen tiiviste. Sitä nyt saa melkein mistä VW-kaupasta vaan, siis sitä pre-60 leveämpää kumia. Uratiivisteet kannattaa kunnostaa vanhoista, yleensä tarvitsee vain uusia kangas kumin päälle. Olen näitä kolmeen autoon tehnyt. Kangaskaupasta UV:n kestävää mustaa paksua samettia tms. Quote
Hebster52 Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Alareunan tiiviste on samaa metritavaraa kuin luukkujen tiiviste. Sitä nyt saa melkein mistä VW-kaupasta vaan, siis sitä pre-60 leveämpää kumia. Ihanko totta??!? Sekä sisä että ulko tiiviste? Quote
Hebster52 Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Minkä profiiliset ne ovat? Onnistuisko saada kuvaa profiilista? Quote
Virtanen Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Tossa jotain kuvan tapaista ensi hätään. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=286445 Quote
Virtanen Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Ei. Eikö sulla ole vanhoja riekaleita jäljellä? Tuossa kuvassa alempi. http://images.thesamba.com/vw/classifie ... 118061.jpg Quote
Hebster52 Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Ei.Eikö sulla ole vanhoja riekaleita jäljellä? Tuossa kuvassa alempi. http://images.thesamba.com/vw/classifie ... 118061.jpg Hmm. Miten noi saa toimimaan alatiivisteineen? Mun liittämää mallia ainakin olen ostamassa. Juu, ja vanhoista ei ole edes muistoja jäljellä... :) Quote
Virtanen Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Se tulee ihan normaalisti sillä metallilangalla kiinni, sama systeemi on käytössä 1964 asti sisäpuolella! Tiivisteen pituus on vaan eri ja splitissä lasin molemmin puolin. Quote
Hebster52 Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Ok. Miksiköhän Hebmullereillä oli erilainen tiiviste...? Mielestäni pitäs käydä yhtä hyvin samalla kuin splitin vakio tiivisteellä? Stanulla tais vissiin olla sama myös ulkopuolella 60-luvulle asti? Quote
Virtanen Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Oliskoos niissä ne karmit lasien mukana, jos se vaatii erilaisen profiilin? Quote
Hebster52 Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Niissä oli alulistat lasien ympärillä. Muuten oli kyllä ovien lasien aukot samat.. Tässä olis muuten linkkiä jos tarvii uusia noi splitin lasien urlalistoijen restaurointiin: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=699226 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=319692 Noista kuvistakin jo saa aika hyvän kuvan siitä miten noi kunnostaa itsekin jos omat uralistat ovat muuten ehjät. :) Quote
Virtanen Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Niitä peltikehyksiäkin pystyy korjaamaan hitsaamalla, ja kumeihin voi ottaa korjauspätkiä varaosakehyksistä. Tuossa viimeisimmän kunnostuksen tulos, olivat aika mutkaiset kehykset. Oli revitty ovesta irti voimalla, ja kuviteltu laittaa jotkut repro-UU:t tilalle.... Quote
Guest Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 kiitos vastauksista! mut itellä ei oo pätkääkään tiivisteitä jäljellä, täytynee alkaa jostai metsästää... Quote
Virtanen Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 kiitos vastauksista! mut itellä ei oo pätkääkään tiivisteitä jäljellä, täytynee alkaa jostai metsästää... Osta vaan etuluukun leveää tiivistettä muutama metri lisää, n. 4 metriä. Tositarvitsijolle multa löytyy aihiokehyksiä. Quote
Guest Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 jep pitää ostaa sitä sit enemmän. ura tiivisteet vaa täytyy jostai keksii.. Quote
Hebster52 Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Jos kaipaat noita uratiivisteiden runkoja niin mulle on tulossa splitti raato talven aikana. Voin tarkistaan noiden kunto. Mulla taitaa olla jo omaan projektiin yhdet käyttökelvolliset joten noi ehkä joutais. Quote
Ketsa Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 http://www.kaefer-nostalgie.com/doors.htm Mä tilasin tuolta uratiivisteet omaani. Uralistoista minulla ei ole jäljellä kuin 10cm pätkä ja ainakaan tällä foorumilla ostoilmoitus ei poikinut yhtään yhteydenottoa. Quote
Virtanen Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 http://www.kaefer-nostalgie.com/doors.htm Mä tilasin tuolta uratiivisteet omaani. Uralistoista minulla ei ole jäljellä kuin 10cm pätkä ja ainakaan tällä foorumilla ostoilmoitus ei poikinut yhtään yhteydenottoa. On mennyt multa ohi, mulla olis ollu aihioita. Tuossa vielä alatiivisteiden kiinnityksen idea, jos jäi vielä epäselväksi. Eli tarvitsee tuota mutkitettua lankaa. Quote
Hebster52 Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Ok. Mulle tuli myös äsken viestiä Belgiasta josta ilmeni tuo Hebmullerin tiivisteen kiinnitys. :) Quote
Guest Keiteleen Kone Posted December 15, 2008 Posted December 15, 2008 Mikä on rautalangassa olevien koukkujen välietäisyys? jos se on kärjistä mitattuna 85mm. ja koukkujen lukumäärä on 8 kpl. niin silloin löytyy sopiva malli. Samassa yhdistelmässä on 65 cm. pitkä kumitiiviste joka lienee splittiin n.15cm. liian lyhyt, se sopii kuitenkin uudempiin paksutolppaoviin joissa on tuuletusikkuna. Hinta on 4 eur./ tiiviste. Melkein vastaavanlainen tiiviste on takaluukun tiiviste jonka hinta on 2 eur. ja se riittää splittiin. U-kourutiivisteeksi sopinee n.16mm. leveä kumireunainen tiiviste jonka sisäkouru on huopapintainen. Sen pituus on n.116cm. ja hinta 9 eur./kpl. T. nimimerkki "hinnat kohdalleen" , mutta saa maksaa enemmänkin jos haluaa. ( varauksella jos osat sopivat ) Quote
Guest Posted December 15, 2008 Posted December 15, 2008 Mikä on rautalangassa olevien koukkujen välietäisyys?jos se on kärjistä mitattuna 85mm. ja koukkujen lukumäärä on 8 kpl. niin silloin löytyy sopiva malli. Samassa yhdistelmässä on 65 cm. pitkä kumitiiviste joka lienee splittiin n.15cm. liian lyhyt, se sopii kuitenkin uudempiin paksutolppaoviin joissa on tuuletusikkuna. Hinta on 4 eur./ tiiviste. Melkein vastaavanlainen tiiviste on takaluukun tiiviste jonka hinta on 2 eur. ja se riittää splittiin. U-kourutiivisteeksi sopinee n.16mm. leveä kumireunainen tiiviste jonka sisäkouru on huopapintainen. Sen pituus on n.116cm. ja hinta 9 eur./kpl. T. nimimerkki "hinnat kohdalleen" , mutta saa maksaa enemmänkin jos haluaa. ( varauksella jos osat sopivat ) katotaampas sit ku jarrut löytyy, ni otetaan noita tiivisteitä samaan syssyyn. Quote
Virtanen Posted December 15, 2008 Posted December 15, 2008 U-kourutiivisteeksi sopinee n.16mm. leveä kumireunainen tiiviste jonka sisäkouru on huopapintainen. Sen pituus on n.116cm. ja hinta 9 eur./kpl. En suosittelisi splittiin, ainakaan reumaluukkumalliin, jossa on ovilasissa se kolo. Ideahan on, että lasia voidaan laskea muutama sentti alas, ja silloin aukeaa vain se kolon kohta. Parhaiten toimii splitin alkuperäinen metallikehyksellinen systeemi, joka kiinnitetään ruuvilla oven runkoon. Quote
Recommended Posts