Guest Hotvws1 Posted December 25, 2004 Share Posted December 25, 2004 kyseessä -55 cabriolet mitenkäs sen kori kestää suurempia moottoritehoja jos vaikka ajatellaan yli 200 hv:n tehoja? Quote Link to comment
Guest Posted December 25, 2004 Share Posted December 25, 2004 kyseessä -55 cabriolet mitenkäs sen kori kestää suurempia moottoritehoja jos vaikka ajatellaan yli 200 hv:n tehoja? Moottoria ja lodjua kannattelevat runkoaisat retkahtaa alaspäin. Eli aisojen päistä pitäis vetää tuet jonnekin ylös koriin. Jan Quote Link to comment
Racing Posted December 25, 2004 Share Posted December 25, 2004 Lattaraudoilla Laatikon yläpäästä "hattuhyllyyn" laatikon yläpuolelle yleisesti JM-autoissa käytetty,mutta tämän jälkeen alkaa helvetin moinen meteli ja tärinä,mutta jos tehojakin on 200hv niin sillä ei enää taida olla merkitystä. Miksi ei kori kestäisi jos vahvistuspalkit ja kynnykset on täysin ruosteettomat ja alkuperäisen veroiset paksuudeltaan. Quote Link to comment
Timppa Posted December 25, 2004 Share Posted December 25, 2004 putkirunko vahvistukset kauttaalta koriin, samalla tukee perää niillä putkituksilla,, Quote Link to comment
Simon Templar Posted December 26, 2004 Share Posted December 26, 2004 Onks -55 cab kori ja pohja paljonkin erilainen kuin esim. -70? Ainakin -72 kori kestää ihan hyvin. Quote Link to comment
Guest Posted December 26, 2004 Share Posted December 26, 2004 Onks -55 cab kori ja pohja paljonkin erilainen kuin esim. -70? Ainakin -72 kori kestää ihan hyvin. Ainakin jos umpikoppia vertaa niin vanhemmassa kylläkin paksumpaa peltiä, kuten myös "vahvempaa" mutta jäykisteitä ja tukia vähemmän. Eron huomaa mm. B- pilarin väsymisenä paksutolpissa kuten vielä vanhemmissakin aikaa myöten, mitä uudemmissa ei samalla tavalla ole. Alustan eroista en osaa tarkemmin sanoa muuta kuin että vanhemmissa myös paksumpaa peltiä kuin... Quote Link to comment
Timppa Posted December 26, 2004 Share Posted December 26, 2004 putkirunko vahvistukset kauttaalta koriin, samalla tukee perää niillä putkituksilla,, tietenkään tuo ei ole kovin hyvä vaihtoehto jos meinaa mahd. orkkis-lookia rakentaa.. Quote Link to comment
Racing Posted December 26, 2004 Share Posted December 26, 2004 Onks -55 cab kori ja pohja paljonkin erilainen kuin esim. -70? Ainakin -72 kori kestää ihan hyvin. Ainakin jos umpikoppia vertaa niin vanhemmassa kylläkin paksumpaa peltiä, kuten myös "vahvempaa" mutta jäykisteitä ja tukia vähemmän. Eron huomaa mm. B- pilarin väsymisenä paksutolpissa kuten vielä vanhemmissakin aikaa myöten, mitä uudemmissa ei samalla tavalla ole. Alustan eroista en osaa tarkemmin sanoa muuta kuin että vanhemmissa myös paksumpaa peltiä kuin... Jep vuosimallista 71 rupesi kuplan pellit menemään huonompaa suuntaan ja ohenemaan kun katsoo liikenteessä olevia volkkareita niin yleensä ne mädimmät yksilöt on vuosimallia 72-73. Quote Link to comment
Guest Hotvws1 Posted December 26, 2004 Share Posted December 26, 2004 joo tarkoitus olis rakentaa mahdollisimman orkkis, tekniikka lukuunottamatta Quote Link to comment
Guest Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 Jep vuosimallista 71 rupesi kuplan pellit menemään huonompaa suuntaan ja ohenemaan kun katsoo liikenteessä olevia volkkareita niin yleensä ne mädimmät yksilöt on vuosimallia 72-73. -67 ja -68 mallien välillä oli jo jonkinmoista eroa peltien paksuudessa... Joskus mittaillut moisiin peltihommia tehdessä... eikä ne muuttunut 70- luvulle tultaessa ainakaan parempaan suuntaan... Quote Link to comment
-tipi- Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 Oon kuullu huhua että ennen oli koripeltien raaka-aineessa lyijyä yms. muita epäpuhtauksia. Kun saatiin puhtaampaa terästä, voitiin materiaalia ohentaa murtolujuuden kärsimättä ja myös paino keveni lyijyn poistuessa. Ruostusko puhtaampi teräs helpommin? Kuinka lie '70-luvulla energiakriisi vaikuttanut ruosteensuojaukseen (muistakaa, bensan hinta vaikuttaa kaikkeen) tai lieneekö maalauksessa tapahtunut jotain ratkaisevia muutoksia? Quote Link to comment
Guest Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 Mahtasko se olla hiili pitoisuuden muutokset kun on ton teräksen laadun huonontanu. taisipa tulla siellä 67-68 ensimmäisiä mexicolaisia töihin vw tehtaille ja ties kertoo että hiili pitoisuutta laskemalla saadaan tehtyä vielä halvempia autoja. Quote Link to comment
Simon Templar Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 Mahtasko se olla hiili pitoisuuden muutokset kun on ton teräksen laadun huonontanu. taisipa tulla siellä 67-68 ensimmäisiä mexicolaisia töihin vw tehtaille ja ties kertoo että hiili pitoisuutta laskemalla saadaan tehtyä vielä halvempia autoja. Tai tiesuolauksen aloitus? No kuiteskin, jos on tarve tehdä vaan alkuperäisen näköinen, niin vahvikkeet saa kyllä tarvittaessa piiloonkin. Tai vaihtoehtoisesti hitsaa esim. helmat paksummasta pellistä kuin alk.per. Pitäähän sen korin nyt vähän joustaa kuitenkin. Quote Link to comment
Guest Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 Mahtasko se olla hiili pitoisuuden muutokset kun on ton teräksen laadun huonontanu. taisipa tulla siellä 67-68 ensimmäisiä mexicolaisia töihin vw tehtaille ja ties kertoo että hiili pitoisuutta laskemalla saadaan tehtyä vielä halvempia autoja. Tai tiesuolauksen aloitus? No kuiteskin, jos on tarve tehdä vaan alkuperäisen näköinen, niin vahvikkeet saa kyllä tarvittaessa piiloonkin. Tai vaihtoehtoisesti hitsaa esim. helmat paksummasta pellistä kuin alk.per. Pitäähän sen korin nyt vähän joustaa kuitenkin. Nuokin varmasti, mutta peltien paksuudessakin mitattuna samoista kohdista on eroa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.