Jump to content

1.6L vakio kuplan pannun ahtaminen?


Recommended Posts

Posted

Eli kysymys kuuluu, että millaisia toteutuksia? Kuvia?

 

Pitää mahtua vakioon konehuoneeseen joko koneen alle/sivulle tai laturin kaveriksi. Millaiset ruokintalaitteet? Kaasari vai pruuttat? Mikä ahdin? Jokin rusinan kokoinen riittänee?

 

Ehdotuksia, tietoja ja jopa tarjouksia otetaan vastaan toteutuksista. Itse en kerkee alkaa esim. pakosarjaa valmistamaan. Siis bolt on settiä haussa.

Posted

Yhdellä kyläsepällä oli (+15v sitten) puhallin kopassa greipin kokonen lommo vasemmassa reunassa väistämässä ahdinta. Pelti mahtu kuulemma kiinni normallisti. Ee oo kuvia....

 

Osta tommonen CB'n pojilta:

7301T.jpg

Posted

CB:n pakosarja on tosiaan hyvä vaihtoehto (250 taalaa) ja sen kanssa saa pellin kiinni.

Mulla oli ahdin jakajan vieressä ja sen kanssa olisi myös saanut pellin kiinni jos olis ollut erillinen hukkaportti.

 

7169.jpg

 

t. Mika

Posted

Tuo pakosrj taitaa olla aika sopiva. Muita vastaavia ei taida juurikaan olla?

 

Mites tuon koneen ruokkisi? Imupuolen kaasari on turbon tiivisteille haastava... Jokin yksinkertainen pruutta olis varmaan helpoin, kun tehot ei ole nousussa kuin 20 prossaa... :) Eikös jossain ollut valmiita imusarjoja suuttimien paikkoineen?

Posted

yksi vaihtoehto olisi 1,3l stockmann turbo sierran 1-k kaasutin.

sopii orginaalin tilalle ja toimii hyvin.

 

sitten olisi seuraava pykälä 34 dat. 2-k turbokaasutin.

 

itselläni on hyvät kokemukset tuosta 1 kurkkuisesta jos ei hirmu tehoja oteta.

piisaa jonnekkin 150hp tietämille ja toimii ainakin 1,5 bar paineella vielä loistavasti.

 

tietysti vakiokaasarikin toimii paineistettuna maltillisella ahtopainella.

Posted
yksi vaihtoehto olisi 1,3l stockmann turbo sierran 1-k kaasutin.

sopii orginaalin tilalle ja toimii hyvin.

 

sitten olisi seuraava pykälä 34 dat. 2-k turbokaasutin.

 

Olikos toi Sierran kaasari Solex 11dis tjsp? Sit olis tietysti Dellorton DRLA tai vaikka strömbergin luistikaasari. Toi 32 DAT näyttää olevan uutena 580€.

 

Fiksuinta laittaa mega, pässinsarviin suuttimen ja yks läppä keskelle.

 

t. Mika

Posted

Juu noi onkin ihan hyviä ajatuksia.

 

Tosin pajassa tavaroita pöyhiessä, "löysin" kaasuläppärungot... Ja jos kuitenkin laitan hestecin, niin saa katsari kirjoittaa papereihin ihan vaikka kokoonpanon.. Eiköhän tämä tästä jalostu pikkuhiljaa.. ;-D

Posted

Se on kiva kun pajasta löytyy kaikenlaista tarpeellista mitä ei edes muista. :-)

 

On muuten ihan kiva, että sä Mikko saat täältä turbo-ohjeita, kun et entuudestaan tiedä niistä mitään. ;-D

 

t. Mika

Posted

Mä tein joskus vakiokaasarista "paineversion" vanhoja 80-luvun vinkkejä tsiikaamalla. Kannen pahvi kumitiivisteeksi, o-renkaat läpän akseliin ja olisiko ollut jotain kikkailua suuttimen kanssa. Jäi vaan sekin projekti sitten kun en jaksanut väsätä pakosarjaa.

Guest Toheltaja
Posted

Kuis pitkälle uskaltais ahtaa vakiomottia, jos vaihtaa nokan turbokäyttöön sopivaks, kairailis kannet vakiovenoilla (jäykemmillä jousilla) sekä vaihtaa männät takomallisiin ja lykkää vaikka 36mm tuplat.

 

Jos ihan vaan vähän haluais voimaa :D Oiskohan tommonen 2,5 litrasen TDI koneen turssi ihan turha kapistus, jos sen laittas pyörimään putkeen... Joskus ois kiva koittaa, kun ei vielä o saanu startattua moista rojektia.

Posted
Kuis pitkälle uskaltais ahtaa vakiomottia, jos vaihtaa nokan turbokäyttöön sopivaks, kairailis kannet vakiovenoilla (jäykemmillä jousilla) sekä vaihtaa männät takomallisiin ja lykkää vaikka 36mm tuplat.

 

Jos ihan vaan vähän haluais voimaa :D

 

Aikoinaan ainakin Pollarin Krisu ajeli sellaisella vakiopannusella kuplalla, jossa oli luistikaasari, cooleri ja reilusti yli barin paineet. Jostain vanhan pölhölän syövereistä vois löytyä vielä juttua. Nokkaa ei mun mielestä tarvi noilla resepteillä vaihtaa. 36 tuplia ei taida olla turbomallisina?

 

t. Mika

Posted
Kuis pitkälle uskaltais ahtaa vakiomottia, jos vaihtaa nokan turbokäyttöön sopivaks, kairailis kannet vakiovenoilla (jäykemmillä jousilla) sekä vaihtaa männät takomallisiin ja lykkää vaikka 36mm tuplat.

 

Jos ihan vaan vähän haluais voimaa :D

 

Aikoinaan ainakin Pollarin Krisu ajeli sellaisella vakiopannusella kuplalla, jossa oli luistikaasari, cooleri ja reilusti yli barin paineet. Jostain vanhan pölhölän syövereistä vois löytyä vielä juttua. Nokkaa ei mun mielestä tarvi noilla resepteillä vaihtaa. 36 tuplia ei taida olla turbomallisina?

 

t. Mika

 

Muistaakseni ei ollut kovin pitkäikäisiä moottorit Krisellä :).

 

-b-

Guest Toheltaja
Posted

ei noi kaasarit kyl ookaan ahtomallisia. Pittääkin tutustua että saako niitä ees moisen kestäväks. Sattuis vaan olemaan useampikin joutava hyllyssä. Taitaa tossa olla yhdet lortotkin, joihin sais turssisarjan tiivarit

Posted

 

Muistaakseni ei ollut kovin pitkäikäisiä moottorit Krisellä :).

 

-b-

 

Heh, +1,5 bar tais olla syynä. :-)

 

Mutta todella köykäsellä budjetilla pääsi aika kovaa.

 

t. Mika

Guest Toheltaja
Posted

jos ostais vaan whisssssle generaattorin ja ison kaiuttimen konehuoneeseen :D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...