Jump to content

Raidetangonpään mutterin kierre?


Recommended Posts

Guest Toheltaja

M14x1,5 (varmista ny vielä kuplan pyörän pultilla, siis nelipulttisen) Ainakin juniksissa golffeissa ja tölkeissä mennään tuolla. Oisko kuplissa ohuempi sitte? M12x1,25 vai 1,5 Senkin koittaa 5 pulttisen pyörän pultilla...

Link to comment

Siis pitää olla kyllä aika seniili pulttiliike jos ei löydy tuohon sopivaa mutteria tai eivät osaa selvittää millä nousulla kierre on.

 

Työkaluliikkeestä tai esim. Biltemasta saa nousupakan jolla voi tarkistaa kierteen nousun, eikä maksaa montaa euroa.

Link to comment
Oot käyny Nekalan Berner Pultissa?

 

En ole käynyt... Paikallisilla tarkoitin Ikaalisten tarjontaa (auto täällä)...

 

Jos en siihen nyt sopivia viikonloppuna keksi niin tarttee käydä kyselemässä sieltä ensiviikolla...

 

 

 

"-AP-"Ymmärsinkö oikein, että kysyjä haluaa tietää kuvassa olevan mutterin kierteen eli raidepään kiinnittämiseksi olkaan, ei raidetankoon?

 

Kyllä tuon pienemmän mutterin kierteen haluaisin tietää...

yksi alkuperäinen mulla on tallella ja koitin siihen 10x1 tappia pyöritellä mutta kovin tuntui nihkeältä ja siivuahan se siitä otti ja hieman väljäksi teki mutterin...

 

taidan koittaa huomenna miten tollanen ihan priima m10x1 siihen uppoaa tarttee vääntää kierre johonki ja testata ku täältä tuppukylästä tollasta löytyny!? 10x1.25 oli ja vaikka mitä jenkki yms kokoja...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Eiks tota nyt voi työntömitalla mitata?

 

Halkasija on helppo ja nousun saa kun mittaa vaikka kymmenen harjanväliä ja jakaa kymmenellä tai sit mittaa niin monta kun saa ja jakaa sillä.

Link to comment
Guest Toheltaja

eikä varmaan kovin montaa tuntia kannata käyttää mutterin ettimiseen, jos koko uus raidetangonpää maksaa lata kympin. Tuleehan sekin uusittua sitte samalla :D ja jos vanhatkin on uudet, niin saattaa se mutterikin siihen käydä.

 

Olettaisin ettei noita jenkkilässä tehdä että ois vahingossa tuumainen hienokierre?

Link to comment

Tossa taas tallissa aamulla niitä ihmettelin ja totesin että toisessa keulassa kaikki on m10x1 ja toisessa on sekasin m10x1 ja m10x1.25 kierteisiä...

Tossa toisessa missä noita oli sekasin niin oli yks hyvin valikoiva kierre ei hyväksyny uutta 10x1 mutta vanha samlla kierteellä meni paikalle kivasti...

 

no nyt on jokatapauksessa keula kasassa ja auto kohta taas renkailla että saa talliin tilaa... kesä tulee ja tarttis prätkääki vähä laitella... :)

 

tarttee varmaa kesällä vaihtaa kaikki uudet nivelet siihen niin ei tartte arpoa noita muttereita enää seuraavan purku renmontin jälkee...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...