vesav Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Eli kuvassa olevan mutterin kierre olis mukava tietää... alkuperäiset meni hävöksiin ja tarttis uudet hommata... Quote Link to comment
-tipi- Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Noit on ainakin kahella eri kierteellä olkatappikeulasissa. Raidetangot kainaloon ja mutterikauppaan, mars. Quote Link to comment
vesav Posted February 13, 2009 Author Share Posted February 13, 2009 no sepä siinä kun paikalliset liikeet on kierretty ja koitettu jos jonkimoista mutteria... kun tietäs mikä sen kuuluu olla ni olis helpompi ettiä... vois soittaa ja kysyä... Quote Link to comment
Guest Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Oot käyny Nekalan Berner Pultissa? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 M14x1,5 (varmista ny vielä kuplan pyörän pultilla, siis nelipulttisen) Ainakin juniksissa golffeissa ja tölkeissä mennään tuolla. Oisko kuplissa ohuempi sitte? M12x1,25 vai 1,5 Senkin koittaa 5 pulttisen pyörän pultilla... Quote Link to comment
Pepe Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Siis pitää olla kyllä aika seniili pulttiliike jos ei löydy tuohon sopivaa mutteria tai eivät osaa selvittää millä nousulla kierre on. Työkaluliikkeestä tai esim. Biltemasta saa nousupakan jolla voi tarkistaa kierteen nousun, eikä maksaa montaa euroa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Sitte kun ettii tuota vasenkätistä, niin voi olla himppasen verran vaikeempaa. Quote Link to comment
-AP- Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Ymmärsinkö oikein, että kysyjä haluaa tietää kuvassa olevan mutterin kierteen eli raidepään kiinnittämiseksi olkaan, ei raidetankoon? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 No, vittu mie puusilmä lukutaidotonkin vielä :D 10x1 oli joku noista muistaakseni vai se 12x1,25 Quote Link to comment
vesav Posted February 13, 2009 Author Share Posted February 13, 2009 Oot käyny Nekalan Berner Pultissa? En ole käynyt... Paikallisilla tarkoitin Ikaalisten tarjontaa (auto täällä)... Jos en siihen nyt sopivia viikonloppuna keksi niin tarttee käydä kyselemässä sieltä ensiviikolla... "-AP-"Ymmärsinkö oikein, että kysyjä haluaa tietää kuvassa olevan mutterin kierteen eli raidepään kiinnittämiseksi olkaan, ei raidetankoon? Kyllä tuon pienemmän mutterin kierteen haluaisin tietää... yksi alkuperäinen mulla on tallella ja koitin siihen 10x1 tappia pyöritellä mutta kovin tuntui nihkeältä ja siivuahan se siitä otti ja hieman väljäksi teki mutterin... taidan koittaa huomenna miten tollanen ihan priima m10x1 siihen uppoaa tarttee vääntää kierre johonki ja testata ku täältä tuppukylästä tollasta löytyny!? 10x1.25 oli ja vaikka mitä jenkki yms kokoja... Quote Link to comment
vwagen Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Kierteet ovat M10x1 pienikartioisessa ja M12x1,5 isokartioisessa,siis alkuperäiset,jos ovat kuvan mukaisia nylokkimutterisia niin kierre voi olla mikätahansa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Eiks tota nyt voi työntömitalla mitata? Halkasija on helppo ja nousun saa kun mittaa vaikka kymmenen harjanväliä ja jakaa kymmenellä tai sit mittaa niin monta kun saa ja jakaa sillä. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 eikä varmaan kovin montaa tuntia kannata käyttää mutterin ettimiseen, jos koko uus raidetangonpää maksaa lata kympin. Tuleehan sekin uusittua sitte samalla :D ja jos vanhatkin on uudet, niin saattaa se mutterikin siihen käydä. Olettaisin ettei noita jenkkilässä tehdä että ois vahingossa tuumainen hienokierre? Quote Link to comment
ARTO Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Vahva huhu kertoo Kiinalaisesta piraattivaraosatehtaasta päässeen markkinoille kierolla kierteellä valmistuneita alustaosia:D Quote Link to comment
vesav Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 Tossa taas tallissa aamulla niitä ihmettelin ja totesin että toisessa keulassa kaikki on m10x1 ja toisessa on sekasin m10x1 ja m10x1.25 kierteisiä... Tossa toisessa missä noita oli sekasin niin oli yks hyvin valikoiva kierre ei hyväksyny uutta 10x1 mutta vanha samlla kierteellä meni paikalle kivasti... no nyt on jokatapauksessa keula kasassa ja auto kohta taas renkailla että saa talliin tilaa... kesä tulee ja tarttis prätkääki vähä laitella... :) tarttee varmaa kesällä vaihtaa kaikki uudet nivelet siihen niin ei tartte arpoa noita muttereita enää seuraavan purku renmontin jälkee... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.