-AP- Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Löytyykö jostain Suomesta kaasarin suuttimien mittaustyökalua ja/tai kalvainta koon muuttamiseen? Myytävänä tai lainaksi? http://www.mooreparts.com/store/product ... TGAUGEKIT/ http://www.classicandspeedparts.com/sit ... &Itemid=53 Quote Link to comment
Lasse Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Mulla on tuollainen jälkimmäisempi, Stahlwillen setti. Jostain vois löytyä tuo ylempikin sarja, muistaakseni. Quote Link to comment
Guest Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Jos ei suomesta niin mun kautta vaikka... Tulkki 0.45 - 1.5mm Tulkki 1.5 - 3mm Kalvainsarja 12 osaa 0.45 - 2mm Yhteensa suomeen asti toimitettuna 110eur :) Jan Quote Link to comment
-AP- Posted February 15, 2009 Author Share Posted February 15, 2009 Mopo-Sportilla näyttäis olevan mopediosastolla myynnissä suuttimen kalvainsarjoja, jollain kokemusta näistä, onko se mitä haen? Quote Link to comment
Lasse Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Näkyy tuo kalvainsarja olevan edelleenkin Stahlwillen kataloogissa, että sieltä ainakin pitäisi löytyä. Quote Link to comment
-AP- Posted February 15, 2009 Author Share Posted February 15, 2009 Lisätäänpä tähän vielä sellainen kysymys, että millaisia suutinkokoja olette käyttäneen miedosti viritetyssä koneessa Kolmostyypin vakiokaasareilla? Quote Link to comment
mite^ Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 teoreettisestihan sen voi laskea, ainaki pää ja ilmasuuttimen koon. Parhaiten se kuitenkin selviää kokeilulla + seossuhdemittarilla ja lamda-anturilla. Quote Link to comment
-AP- Posted February 19, 2009 Author Share Posted February 19, 2009 Löytyykö Empius-osia suomalaisilta jälleenmyyjiltä? http://www.empius.com/2009_catalog/empi2009_pg101.html Quote Link to comment
mite^ Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 itelle ois kans tarve tulkille ja kalvaimille. tai toinen vaihtoehto on marssia ostaan poranteriä. Quote Link to comment
-AP- Posted February 19, 2009 Author Share Posted February 19, 2009 Ainakin teoriassa kalvain tekee kai kartioreiän, pora suoran - kumpiko virtausteknisesti suuttimessa oikeampi? Näyttäisi kysyntää olevan tuotteille - nyt vauhtikaupat tarjontaa esille! Quote Link to comment
mite^ Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Jokajokassa käytetään ainakin molempia tapoja. Kumpi siis oikea? Quote Link to comment
Lasse Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Esmes Willen kalvainsarja on sen verran pitkä, että en usko mahdollisella kartiolla olevan mitään merkitystä ilmajäähdytteisessä moottorissa jossa on sohlexit. Quote Link to comment
Guest Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Poralla tulee sisapintaan rosoa ja muuta virtausta haittaavaaepatoivottua muotoa. Myos reian koon hallinta on heikkoa. Yleensa tietyn kokoisella poranteralla porattu reika onkin hupsista vaan, isompi kuin poran nimelliskoko. Eika valttamatta edes pyorea tai suora :) Kalvain on oikea tapa suurentaa suuttimia, se on taysin kasipelilla tehtava, todella tarkka, helppo hallittava ja jattaa silean jaljen suutinreian sisapintaan. Kartiokkuus on todella mitaton, ja jos viela kaivaa molemmista suunnista tasaisesti, niin eipa taida olla kartiota nimeksikaan. Lisaksi kalvain ohjaa itsestaan tekemaan reian suoraan. Ei mene vinoksi. Editoin hiukan ylempana: Loysin koko setin halvemmalla, suomeen asti toimitettuna kalvainsetti, ja kaksi suutintulkkia yhteensa 110eur. Jan Quote Link to comment
mite^ Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 entä kun mennään suuttimiit mitkä yli 2mm reiäll? Quote Link to comment
Roope Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 tänään kattelin tommosta kalvain sarjaa ikh:lla olikos sillä hintaa 30e Quote Link to comment
mite^ Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 hmm, pitää siis käyrä ad:lla. Eipä sillä tulkilla palioo tee jos ei oo kalvainta. tai tekee mutta kuitenni. Quote Link to comment
Guest eemeli Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Hep! Kalvaimia on erikseen sekä suoran reiän tekeviä että eri kartioisuudella olevia, esim. 1:50 tai 1:70. Siihen en ota kantaa, kuinka absoluuttisen suoraa noilla "suorilla" tulee. Ainakin minulle on riittänyt. Kellosepillä on lisäksi ns. riivareita, joissa ei ole nousua leikkuusärmissä lainkaan, ovat 5-kulmaisia 1:70 kartiolla. Näitä saapi kotimaastakin esim. Kellonosat Oy:stä ja valikoimaa riittää. Nuilla kätevä kaveri kyllä passailee suuttimien reiät kohdilleen myös. Tai sitten Sorvissa poralla alkureikä keskelle ja kalvaimella perään ni vot. Useimmissa käsikalvaimissa on pitkähkö etuleikkuu siksi että pääsee helpommin alkuun, lähtee suoraan jne. Konekalvaimissa etuleikkuu on lyhyt, kun kone kuitenkin osaa pidellä työkalua vähän suoremmassa kun esim. allekirjoittanut pääsiäiskäsi =) Sitten on tietysti niitä sankareita, jotka saavat suorallakin kalvaimella aikaan vinon kartioreiän. (Ovat yleensä töissä jossakin soikiosorvaamossa tms) eikä sitten vasikoida... eikä pyöritetä kalvainta takaperin kun vedetään ulospäin. -eemeli- Quote Link to comment
-AP- Posted April 22, 2009 Author Share Posted April 22, 2009 Mopo-Sportin kalvaimet ok ja kohtuuhintaan. Tulkit vielä hakusessa ... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.