Jump to content

Viimeinkin saranat toimii...


Recommended Posts

Posted

Onko hei vähän tyhmää tässä vaiheessa huomauttaa kun homma on jo tehty, mutta eikö samalla vaivalla olis voinut sovittaa saranat jotka jäävät piiloon? Sileessä autossa kyljessä törröttävät saranat ei ehkä ole kaikkein aistikkaimmat. Kovan työn olet kyllä tehnyt niin noiden ovien kuin koko autonkin kanssa. Eipä siinä juuri ole jäänyt koskematonta paikkaa.

 

t. Mika

Posted

kyllä mulla on saranat jotka on tarkoitettu laitettavaksi piiloon. Ongelma oli se kun ovi on kaareva sisä, ja ulkopuolelta, niin saranan sai kyllä helposti paikalleen, mutta ovea avattaessa kävi oven takareuna kylkeen kiinni.

Sovittelin kymmenkunta kertaa, aina vaan kävi kiinni. Tosin viimeisellä kerralla vain hieman. Tässä vaiheessa meni hermot, rakoa olisi pitänyt jättää oven ja b-pilarin väliin liki 2 senttiä että olisi toiminut oikein.

 

Ongelmia saattaa kylläkin vielä tulla, katsastusneuvoja kun olen kysellyt niin kaappariovet saa tehdä, mutta saranoiden tulisi olla piilossa. Ajattelin että kun VW:ssä on alkuperäisesti ulkonevat saranat niin saisi leiman? Aika näyttää.....

t: sepi

Posted

tosta laatikon sovituksesta tuli off-topikkina mieleen jotta miten meinaat jäykistää runkoaisat kun noin rajusti olet niistä tavaraa leikannut pois? Meinaten kun ne notkuu jo ihan orkkiskuosissaankin riittävästi kaiketi...?

 

Näin jälkikäteen itse olisin nostanut laatikkoa tarvittavan määrän....?

 

Minkälaisilla välityksillä pallon loota tulee?

Posted

toi pallon laatikko on tosi mielenkiintoinen, onkos kovaa faktaa esittää, paljon pallon laatikko hukkaa tehoa T-1 orkkikseen verrattuna, tehoa varmaankin kestää huomattavasti enempi,,

Posted

Taitaa olla aika tiheet välitykset jos on 1600 koneen loota D:)))???

 

Kun pallo huutaa jo satasessakin likelle 4000rpm...1.6 koneella..

Tähän toki vaikuttaa nyt sitten rengaskoot sun muut mutta...Erilainen ratkaisu ainakin ja varmaan hyväkin jos saat välitykset kohdalleen.

Posted

Eihän noi runkoaisat tule pallon laatikon kanssa vai meinaatko tehdä niistä tuet jotenkin? Mahtuuko laatikko edes väliin?

Guest Mika Raussi
Posted

Piiloon jäävät saranat pitää tehhä sileen, että ovi menee bpilrin alle kun se aukee. Samalla tavalla kun menee kaikissa nykyautoissa etulokarin helman alee se oven etureuna. Eli aika paljon saa muuttaa ovea, bpilaria ja tivistystä jos tahtoo saranat piiloon. "oikeinpäin" aukeevassa vielä vittuimoisempaa.

Posted

Ovat ruotsissa käyttäneet paljon PV Volvon saranoita. En tiedä miten ne toimii mutta niillä on onnistunut kuplan oviin piilosaranat.

 

Jan

Posted

Makuasia, mutta upotetut/piilotetut saranat tuo mieleen jonkun 80- luvun härvelin, moiset "orggistyyliset" saranat taas sopii mielestäni paremmin kuplaan tyylillisesti hieman brutaalia kokonaisuutta silmälläpitäen, jota kupla muutenkin edustaa... ;o)

Posted

Kyllä noi linkit on käyty läpi moneen kertaan. Ois ollu kiva nähdä tuon kulan oven ja b-pilarin välinen sauma. Pienimmillään se oli omassani noin 9 mm, ja testiovesta piti leikata tiivisteuran reunasta puolet pois.

Sitä en halunnut tehdä, joten vakiosaranat.

 

Jos joku haluaa rakentaa omaansa "piilosaranat" niin mulla on ylimääräisenä samanlaiset kun tossa vw-linkissä

 

t: sepi

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...